Хранитель продукту. Навіщо українським компаніям Product Manager

25 червня 2019, 17:30

Коли і навіщо в компанії варто відкривати позицію Product Manager

Давайте почнемо зі статистики. За місяць TripMyDream користується 1,2 млн унікальних мандрівників. Щоб кожен візит був корисним для них і ефективним для нас, сервіс повинен розвиватися. Це неможливо без сильної команди, її створення та розвиток зараз у мене в головному пріоритеті.

Відео дня

Ми вже продаємо великим європейським компаніям своє IT-рішення, але хочемо з ним працювати в усьому світі. Це складний продукт, але він повинен стати ще більш технологічним, тому перед нами багато челленджів. Ми зараз хочемо посилити команду талантами, з якими будемо challenge the world.

Хто такий Product Manager

Продукт повинен вирішувати проблему користувача. Стежити за цим — завдання продакта. У TripMyDream я часто шукаю співробітників сам — людей, які хочуть піклуватися про користувачів, вміють аналізувати інформацію та не бояться робити продукт, аналогів якому немає. Знайти такого РМ в Україні виявилося непросто. Хороший продакт закриває одночасно безліч завдань, він СЕО окремо взятого продукту — знає сильні сторони сервісу і розуміє, як його доопрацювати і розвинути. У фокусі продакт-менеджера — клієнт і його болі. РМ вивчає ринок і аналізує конкурентів, визначає всі варіанти монетизації продукту, планує KPI інших учасників проекту: розробників, дизайнерів, маркетингу, спілкується з ними і допомагає, аналізує метрики, дає зворотний зв’язок клієнтам.

Що робить ідеальний PM

The Wall Street Journal говорить, що позиція проджект-менеджера приваблює випускників МВА. Залученість у продукт на всіх етапах допомагає спостерігати за всіма бізнес-процесами. У продуктових компаніях РМ:

Створює і розвиває продукт, підвищуючи його цінність для цільової аудиторії, знаходить і втілює інсайт споживача. Ми плануємо подорожі під ключ, що і потрібно користувачам. Нам вдалося прийти до цього без РМ — багато його обов’язків я брав на себе. Для виходу на нові ринки нам потрібен РМ, готовий повністю вникнути в особливості продукту і запропонувати стратегію розвитку, яка буде ґрунтуватися на проблемах споживачів.

Виявляє лідерські якості: мотивує команду і «закохує» в продукт всіх, хто до нього причетний.

Встановлює SMART-цілі для досягнення результату. РМ аналізує продукт на кожному етапі, прогнозує його розвиток і вчасно задає правильні питання, спрямовуючи команду до мети.

Закоханий у продукт, тому не вигорає. РМ знає, куди направити зусилля, щоб його продукт злетів, і постійно вдосконалює його.

У хорошого PM повинен бути досвід роботи в маркетингу і продажах. Він повинен розбиратися в стеці технологій, які використовує компанія, і вміти налагоджувати процеси в командах. Важливі також вміння аналізувати дані метрик і досвід розробки продукту. Знайти таку людину складно.

У продакт-менеджмент у нашій країні приводить бажання допомогти людям у вирішенні їхніх проблем, можливість реалізуватися і впливати на продукти, а також висока зарплата

Як повідомляє статистика, у продакт-менеджмент у нашій країні приводить бажання допомогти людям у вирішенні їхніх проблем, можливість реалізуватися і впливати на продукти, а також висока зарплата. Продакти регулярно спілкуються з розробниками (93%), дизайнерами (63%) і тестувальниками (61%). РМ у продуктовій ІТ-компанії не зобов’язаний вміти кодувати, але повинен розмовляти з програмістами одною мовою.

Переглядаючи резюме і проводячи співбесіди, я дивлюся на попередній досвід кандидата і його soft skills: лідерські якості, емпатію, здатність брати на себе відповідальність і аналітичний склад розуму. Дуже важливо, щоб він поділяв наші цінності та був готовий робити нове.

Погоджуся з Кеннетом Нортоном, екс-продактом Google, управління продуктом — це вміння стояти на ногах, випереджати конкурентів і передбачати бажання колег і клієнтів.

Ефективний РМ наводить порядок в процесах, допомагає оперативно вирішувати проблеми клієнтів і створювати продукт, яким хочуть користуватися.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X