Немає часу готувати. Чому ринок доставки їжі швидко розвивається

31 березня 2021, 09:30

Аналіз успішності стартапа починається з відповіді на питання: «яку проблему вирішує цей продукт або сервіс?».

У кожного з нас є набір щоденних і рутинних проблем, що вимагає системного підходу. Власне кажучи, людина взагалі істота лінива, але серед нас багато старанних людей, іменованих винахідниками, підприємцями, інженерами і візіонерами.

Відео дня

Всі геніальні і фундаментальні винаходи виростали з бажання вирішити конкретну проблему, тобто, полегшити життя і за можливості поліпшити його, зробити якісним. У мистецтві це називається «художнім задумом», а в підприємництві — слідом в історії.

Винахідник Жилетт вирішив проблему зі швидким і безпечним голінням, Отіс розробив ліфт, щоб людина могла підніматися на висоту не тільки по сходах. Тюрінг — першопроходець того, завдяки чому ви читаєте цей текст на екрані свого маленького смартфона або великого лептопа, тобто, зробив перший крок до вирішення найскладніших математичних задач для повсякденного життя.

У 2018 році наш фонд взяв участь у запуску в Україні сервісу доставки Glovo, і на той момент ніхто з нас не міг передбачити коронавірус і локдаун, з початком яких сталося вибухове зростання сервісу по всьому світу. Але навіщо було його передбачати, якщо ми і так знали про проблеми, які вирішує ця компанія?

Візуально ця проблема виглядає, як судочок. Понюхати її можна на офісній кухні, але частіше вона виражається в часі, який не завжди є в достатній кількості, щоб готувати їжу. Погодьтеся, не кожен з нас природжений кухар, але фізіологічна потреба в харчуванні існує. Готувати їжу на сніданок, офісний обід і вечерю — втомливо. Це проблема.

Якщо людина не бажає готувати, то не потрібно її примушувати. Цей обов’язок слід передати професіоналу, для якого приготування їжі — основний вид діяльності. Сучасне суспільство делегує вирішення рутинних завдань професіоналам. У 21 столітті не обов’язково бути майстром на всі руки — і розетки лагодити, і карбюратор перебирати, і вміти готувати всі страви на світі. Людина 21 століття віддає перевагу саморозвитку, отриманню емоцій і нового корисного досвіду.

Технологія доставки сама собою вирішує завдання функціонального споживання. Для того, щоб прийняти їжу в обід, перебуваючи в офісі, вам потрібно або вийти в найближчий ресторан чи кафе, або принести заздалегідь приготовлену їжу з собою (судочок), або відкрити програму на смартфоні і отримати доступ до різноманітності. А отже залишити за собою тільки одну проблему — «щоб таке вибрати?».

Упевнений, що наступний крок у розвитку сервісів доставки їжі це система підбору страв під ваші потреби. Штучний інтелект раз отримавши зведення інформації про вас (харчові звички, улюблені страви, наявність алергій, дієт і протипоказань тощо) візьме на себе функцію планування вашого меню, систематизації замовлень (бот буде замовляти сніданок, обід і вечерю замість вас).

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Сам факт виходу на український ринок глобального сервісу Glovo показує нам оптимізм. Засновники і керівники компанії самостійно проявили зацікавленість в Україні, тим самим включивши нашу країну до категорії сучасних. Грубо кажучи, ми доросли до усвідомлення своїх потреб і розуміння того, що життя не обмежується роботою і вирішенням побутових проблем.

У цьому сенсі ми дійсно нічим не відрізняємося від жителів Барселони або Мілана. І проблеми у нас спільні, і рішення цих проблем теж повинні бути спільними.

Аналогічно — у нас в інвестиційному портфелі є сервіс доставки їжі з Великої Британії Deliveroo, який готується до виходу на IPO з попередньою оцінкою у 8 мільярдів доларів. З фінансової точки зору це говорить про те, що ринок відбувся.

Коронавірус і локдаун лише підсвітили актуальність логістичних сервісів у сегменті B2C, які, власне кажучи, врятували багато ресторанів (особливо в Києві) від неминучого закриття і сильно допомогли замкненим вдома людям. Ця криза зміцнить і стартапи: вони зіткнулися з необхідністю не просто демонструвати зростання, а стати ефективними, довести інвесторам, що їхні послуги дійсно потрібні споживачам.

А єдиний доказ виражається в грошах. Якщо споживач готовий платити за твій товар або послугу, це означає, що ти вирішуєш його проблему. Проблема, яку вирішують сервіси доставки їжі — це звільнення вашого часу для самореалізації. Готувати їжу потрібно із задоволенням, а не кожен день.

Показати ще новини
Радіо NV
X