Дорогий Ryanair або труднощі перекладу

13 липня 2017, 18:40
Задній хід Ryanair виявився найбільш резонансною темою цього тижня. Чому так сталося і що ще можна виправити?

На самому початку переговорів Ryanair висунув тезу: ми буде літати в Україну за умови оперування одразу в двох аеропортах. І українська сторона з цим погодилася. Хоча в інших країнах - в Польщі, Литві, тій же Румунії, Ryanair без проблем починав працювати з одного провінційного аеропорту.

Відео дня

Проблема ще й у тому, що в Україні всі аеропорти самостійні господарські об'єкти, що належать різним власникам. на відміну від Іспанії, Норвегії, Литви чи Швеції - де всі аеропорти об'єднані в єдине державне підприємство. І від імені цього підприємства з лоукостерами веде діалог один уповноважений менеджер. В Україні ж один аеропорт ставав заручником домовленостей з іншими.

З української сторони переговорами з бюджетним перевізником керував міністр інфраструктури Володимир Омелян - людина, яка не має досвіду жорстких ділових комерційних переговорів з авіакомпаніями, тим паче з такою акулою авіаційного бізнесу, як Ryanair.

Ryanair при спілкуванні розглядала керівництво аеропорту, як статистів і з усіх питань спілкувалася або з міністром, або з його людьми з міністерства. І при цьому практично будь-яка пропозиція аеропорту отримувала негативну рецензію в міністерстві. Напевно, після цього не варто дивуватися, чому Ryanair не хотів йти на поступки.

Авіакомпанія зі свого боку висунула Борисполю масу додаткових вимог, які при їхніх заявлених планованих обсягах перевезень, просто не логічні. Як-от, безкоштовна земля під будівництво готелю і ангарів, паркування таксі, місця для розміщення реклами, а також третина доходів від магазинів Duty Free. Це все можна було б обговорювати (при зміні законодавчої бази) в умовному аеропорту міста Біла Церква, де без Ryanair дійсно ніхто не літає.

Зараз в Євросоюзі починається нова битва авіагігантів, коли лоукостери готуються кинути прямий виклик найбільшим традиційним авіакомпаніям Західної Європи. І ринок України, хоча і бідної, але досить великої, стає дуже цікавим для лоукостерів. Українці отримали цього року безвіз, що значно спростило саме планування подорожі в ЄС.

Зараз саме час прийти лоукостерам і закріпитися на українському ринку. Єдиним виправданням закриттю рейсів з України для авіакомпанії може бути те, що вона побачила динаміку продажів квитків і порахувала українського пасажира недостатньо платоспроможним. Але хочеться сподіватися, що це не так.

Поки українські аеропорти не розпещені увагою лоукостерів і у першопрохідців хороші шанси "вичавити" для себе ексклюзивні умови, які допоможуть їм "віджимати" з ринку конкурентів. Українська сторона повинна це зрозуміти і зі свого боку намагатися досягти максимальної вигоди для себе, а не для приватного іноземного бізнесу.

Лоукостер - це відмінний і, можливо, єдиний варіант, який може допомогти відродити регіональні аеропорти. Немає ніякого сенсу реконструювати аеропорти, які простоюють у більшості обласних центрів України, якщо зрештою з них ніхто не полетить.

Що робити в переговорах з Ryanair?

  • Взяти паузу. Якщо зараз побігти за ними навздогін, вони повернуться, значно погіршивши умови.
  • Почекати, допоки авіакомпанія сама ініціює повернення до переговорів. І тоді висунути свої умови, що враховують практику заходу авіакомпанії на інші ринки.
  • Визначиться з лоукост-аеропортом у столичному регіоні і негайно почати його готувати до польотів. Щоб, коли авіакомпанія буде готова до переговорів, не соромно було б його запропонувати, як кращий з можливих варіантів.
  • Переговори з Ryanair повинен вести досвідчений авіаційний парламентер і він повинен відчувати підтримку з українського боку, не можна на нього чинити політичний і популістський тиск - лоукостер будь-якою ціною. Інакше на хороших умовах не вдасться домовитися навіть гуру переговорів.

Можна констатувати одне - Ryanair повернеться, але вже явно на інших умовах. А краще чи гірше, залежатиме тільки від компетенції української сторони і ступеня їх підтримки урядом і суспільством.

Показати ще новини
Радіо НВ
X