Нова траса Запоріжжя — Маріуполь в жовтні. Це можливо?

25 липня 2019, 13:50

У цій трасі відобразився весь хаос, що діється з дорогами Укравтодору в нашій країні. Що буде далі

У п’ятницю на нараді щодо доріг у Офісі президента за участю президента крім Указу, що визначає базові напрями руху всієї галузі, було прийнято низку практичних рішень.

Відео дня

Наприклад, зробити на 100% трасу Запоріжжя — Маріуполь. В цьому році. У жовтні.

Це складне і нетривіальне завдання. І дуже правильне. Власне, це саме те, чим ми займалися всі 4 роки в Дніпропетровській ОДА. Робити кожну дорогу всю і відразу.

У цій трасі Запоріжжя — Маріуполь відобразився весь хаос, що діється з дорогами Укравтодору в нашій країні.

Судіть самі.

Траса як символ хаосу

Перші торги по цій трасі пройшли в 2016-му році. Ділянку, розіграну в 2016-му році, компанія робить досі.

Сама траса розбита на 4 ділянки в Запорізькій області і на 2 ділянки в Донецькій. Думаю, не треба пояснювати навіщо і хто так зробив.

На цій трасі працюють 4 різних компанії-підрядники, вишикувавшись в шаховому порядку. Який витівник їх так виставив.

Укравтодор вважає цю трасу важливою, але не настільки, щоб робити її за один рік, тому, як завжди, вирішив розтягнути задоволення на кілька років. Всім людям з головою зрозумілий простий факт — чим довше будується траса, тим дорожче вона в підсумку виходить.

Фінансування на цю трасу не вистачає. Якщо бути точним, то не вистачає 1,9 млрд грн.

Чи була б ця траса в пріоритеті у Укравтодору на наступний рік — велике питання. Любить він почати і кинути.

Частина торгів по цій трасі була заблокована в АМКУ.

По частині дільниць кваліфікаційні вимоги відверто виписані «під своїх». Свої й перемогли. Тільки силоньок не дуже багато робити швидко.

Щодо іншої ділянки є рішення суду, яке забороняє підряднику виконувати взагалі будь-які роботи на цій трасі.

Звичайно ж, є кілька фірм із сумнівною репутацією, які займаються тендерним троллінгом і здирництвом. Куди ж без них.

На ще одній ділянці є дике відставання підрядника від уже переписаних раніше графіків.

І раніше позиція Укравтодору «ну якось воно там все само собою йде, колись кудись дійде».

Це те, що було на п’ятницю.

Що далі

У понеділок з'їздив подивився своїми очима на цю трасу, щоб зрозуміти масштаби лиха і складність завдання. Вчора в Офісі президента зібрали всіх разом — Укравтодор, голів Служб Автомобільних Доріг у двох областях, всіх підрядників, Мінфін і прийняли ряд простих рішень, які дають можливість закінчити трасу Запоріжжя — Маріуполь в жовтні і, таким чином, виконати одне із завдань, поставлених Президентом.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Вчора всі розійшлися уточнювати у себе нюанси і стикувати графіки, сьогодні вранці знову всі зібралися в ОП разом, спокійно все проговорили і вже зробили і робимо:

 — Підрядники від учора почали звозити на цю трасу ще більше людей і техніки. Для розуміння: рахунок за додатковою технікою йде на сотні одиниць.

 — Мінфін підтвердив, що бачить де взяти гроші, які бачимо ми. Ми разом розуміємо як і коли вони дійдуть до Укравтодору та до підрядників. Те ще розвага продиратися через бюрократію і всілякі обмеження.

 — Ділянку дороги довжиною 52 км, що відстає, буде розділено між трьома компаніями, які працюватимуть паралельно, строго в межах законодавства і за обопільною згодою їх усіх.

 — В історіїю з судом ми втрутилися вже, хоча корпоративний конфлікт, породжений бажанням одного колишнього чиновника обдурити долю точно не ми повинні розплутувати, тим не менш, іншого виходу у нас немає і заборону суду ми нівелюємо шляхом банального переконання всіх сторін конфлікту його припинити, перестати воювати і зайнятися творенням.

 — З тендерними тролями бесіду вже провели і проведемо ще.

 — Компанії-підрядники вирішили працювати в дві зміни. Це означає, що роботи будуть вестися і вночі теж.

 — Необхідні обсяги матеріалів законтрактовані.

Купа процесів вже йде паралельно.

Є надія

Дороги в країні в пріоритеті у президента і Офісу президента. Це важливо.

В ручному режимі ми «розшиєм» всі вузькі місця по цій трасі.

Але весь хаос на ній породжений відсутністю системи, що нормально працює, що дає результат і нівелює всі спроби аферистів, багаторічних чиновників і ідіотів обдурити долю.

Тому, цією трасою ми займаємося в ручному режимі. Трасі Дніпро —Миколаїв приготуватися, вона в пріоритеті у президента теж.

І паралельно ми вибудовуємо нову прозору систему. Держава буде щороку отримувати тисячі кілометрів нових ідеальних доріг, в країні будуть зростати дорожні компанії та інвестиції в них, будуть з’являтися нові робочі місця, фактор впливу окремого чиновника на будь-яку частину процесу буде зведений до мінімуму і приведений до значення, що знаходиться в межах статистичної похибки. Система перевірки якості доріг буде максимально жорсткою, але справедливою. Всі «договорняки» і їх автори підуть на пенсію. Тому що це ненормально коли купа людей з різних держ. органів і приватних компаній в ручному режимі вирішують просте і банальне питання капітального ремонту траси. Це все повинно відбуватися в автоматичному режимі і без ручного управління.

Буде яскраво, важко і весело. Роботи дуже багато.

Єдине, що неприємно вражає нас усіх, кому не байдуже, і до чого я так і не зміг звикнути за чотири роки в держ. управлінні— пофігізм тих, хто за дороги і їх фінансування відповідає згідно зі своїми функціональними обов’язками.

З цим будемо боротися окремо.

Матеріал опубліковано з дозволу автора. Оригінал

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо NV
X