Переходити на віддалену роботу хочуть не всі

16 березня 2020, 10:46

Що змінює перехід на дистанційну робіт і як бізнесу застрахуватися від неприємностей

Вчора половина моїх співробітників погодилися працювати віддалено, поки ситуація з коронавірусом COVID19 перестане становити небезпеку, і країна повернеться до свого звичайного ділового життя. Решта 50% відмовилися. Обговорення з колективом нюансів, пов’язаних з віддаленою роботою, підштовхнули до написання цього матеріалу. Я добре знаю і про позитивні моменти, і про ризики віддаленого формату.

Відео дня

Чому не всі можуть працювати вдома

Як мінімум тому, що виробляти будь-яку продукцію для масового споживання або надавати, наприклад, послуги з авторемонту в домашніх умовах просто неможливо. З іншого боку, існує чимало компаній, для яких віддалена робота цілком допустима. До них належить і IT-сфера.

Скажу відразу, що мене абсолютно не бентежить половина мого колективу у віддаленому форматі. У нас спочатку всі процеси збудовані відповідним чином, тому в роботі компанії практично нічого не змінилося.

Власне, до чого я веду? Потрапляючи в ситуацію «Мій офіс тепер на дому», співробітник непросто змінює офісний стіл на домашній, а стикається з іншим способом комунікації з колегами та керівником. Втім, як і сам керівник. І щоб ефективність виконання поставлених завдань не знижувалася, віддалену роботу потрібно правильно вибудовувати.

Якщо ви ніколи раніше цього не робили, раджу переглянути дедлайни на замовлення, обговорити з клієнтами можливе збільшення термінів і приділити час організаційним моментам, адже недбалість в цьому випадку може вам обійтися в чималу копієчку. Чому? Перш за все, через те, що далеко не всі співробітники здатні так само добре працювати вдома, як вони роблять це в офісі.

Домашні умови змінюють все. Тут немає звичного обладнаного робочого місця (воно ж не було потрібно до сьогоднішнього дня), керівника, що стоїть над душею, і колег, які допоможуть. Зате є безліч відволікальних чинників, особливо, коли дітвора теж зараз перебуває вдома. А ще, всі ми, офісні працівники, сприймаємо дім насамперед як місце відпочинку від роботи.

Ось тому я говорю про чітку організацію віддаленого робочого процесу і правильну комунікацію між співробітниками.

«Я ніколи не говорю: Мені потрібно, щоб ви це зробили. Я кажу: Мені цікаво, чи зумієте ви це зробити», — Генрі Форд — американський промисловець, власник заводів з виробництва автомобілів по всьому світу, винахідник, автор 161 патенту США.

Відстань — не привід порушувати терміни

Робота на дому, коли для її виконання потрібен тільки комп’ютер, технічно нічого не змінює. Однак, якщо працівник не перебуває в одному приміщенні з керівником, проконтролювати його зайнятість — цілком закономірне бажання.

Насправді, з таким завданням впоратися досить нескладно. Ваша CRM-система існує зокрема й для цього. Її в компанії ще не впровадили? Тоді саме час почати вибирати.

А поки що скористайтеся однією з програм, які дозволяють в кінці дня отримувати повний звіт про дії працівника, аж до того, якими ресурсами і коли він користувався. Для цього досить вибрати і встановити (навіть віддалено) відповідне ПЗ на його робочий комп’ютер.

Раджу переглянути дедлайни на замовлення, обумовити з клієнтами можливе збільшення термінів і приділити час організаційним моментам

Якщо ж ви довіряєте колегам, можна контролювати не час зайнятості, а саме виконання поставлених завдань. В цьому варіанті скористайтеся задачниками, де, додавши себе в спостерігачі та/або контролери, ви будете бачити весь хід виконання кожного завдання. Подібні програми доступні в онлайн-режимі, що досить зручно. За функціоналом вони, звичайно, не замінять CRM, але дозволять тимчасово вийти із ситуації.

І пам’ятайте, питати ви можете, коли чітко пояснили, чого чекаєте від співробітника, а той, у свою чергу, все правильно зрозумів. У віддаленому варіанті для таких цілей можна використовувати конференц-зв'язок, наприклад, через ту ж CRM або Skype: проводьте «летючки», пояснюйте складні моменти в роботі, консультує і за необхідності супроводжуйте своїх підлеглих «на віддаленні».

Щоб підвищити загальну ефективність:

• користуйтеся одним сервісом;

• правильно виставляйте точки контролю;

• делегуйте завдання;

• глобальні проекти обов’язково розділяйте на підзавдання;

• плануйте і оцінюйте робочий день кожного у вашій команді.

«Менеджмент — це мистецтво досягнення цілей в умовах обмеженості ресурсів», — Террі Гібсон — консультант, автор книг і статей з менеджменту, малого бізнесу.

Скористайтеся новим досвідом

Час, який команда буде працювати у віддаленому режимі, ви можете використовувати як своєрідний аудит. Наприклад, подивіться:

• які процеси підходять, щоб передати їх підрядникам на віддалену роботу;

• у чому варто вдосконалити організаційну структуру компанії;

• наскільки доцільно і надалі використовувати ПЗ для постановки, контролю завдань, якщо раніше ви це не практикували;

• як співробітники поводяться і проявляють себе в нестандартних умовах роботи;

• де потрібно посилити комунікації і додатково проконтролювати хід виконання завдань.

Як бачите, обмежувальні заходи в країні можуть бути корисні не тільки для здоров’я громадян. Скористайтеся ситуацією правильно.

«Щоб створити результативну організацію, потрібно замінити владу відповідальністю», — Пітер Друкер — американський вчений, економіст, публіцист, педагог, один із найвпливовіших теоретиків менеджменту.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X