Хайп цифрової трансформації. Чому Україна рухається так повільно

4 червня 2019, 08:00

Деякі українські компанії сприймають цифрову трансформацію виключно як новий модний маркетинговий термін. Що не так з цим підходом

В Україні з 2019 року розпочався хайп цифрової трансформації. Тепер їм називають практично будь-які зміни всередині компаній: від переходу з паперових процесів в цифру до впровадження нових технологій та інтеграції зі стартапами. В Україні як завжди тренд штовхає модність на ринку і згадки подібних напрямків у конкурентів.

Відео дня

Насправді даний тренд провокували два абсолютно різних факти: один — глобальна конкуренція і необхідність повернення виробництва до Європпи, і до Німеччини зокрема; другий — істотна зміна в споживчій поведінці. Перший фактор штовхнув у трансформацію Європу, другий — втягнув у серйозні трансформаційні інвестиції США. Китай готувався до трансформаційних змін останні 25 років, оновлюючи й істотно інвестуючи в нову освіту, а також запрошуючи і скуповуючи інтелектуальні таланти по всьому світу.

Чому ж у нашій країні цей тренд, що почався як і в усьому світі з 2014 року, рухається так повільно

На це є низка причин. І справа не тільки у війні і, як наслідок, у відсутності інвестицій. Це — відсутність припливів капіталу й інвестицій, які повинні були б наливати нашу країну грошовими потоками, без яких економіка засихає як людина без крові. У той же час, внутрішні інвестиції не йдуть через високий рівень замонополізованість економіки. Наша дивна політика підтримувати вмираючі галузі, замість того, щоб дати їм померти або переродитися або як в розвинених економіках — перетекти капіталу в більш привабливі, не працює.

Наша дивна політика підтримувати вмираючі галузі, замість того, щоб дати їм померти або переродитися або, як в розвинених економіках, — перетекти капіталу в більш привабливі, не працює

До чого тут цифрова трансформація — запитаєте ви

При тому, що це процес, який робить угоди, бізнес, галузі, економіку прозорішими та конкурентоспроможнішими — такими, якими хочуть їх бачити споживачі. Сучасний клієнт став досить розумним і вимогливим, а також досить переборливим, тому що він з одного боку має масу інформації не тільки щодо пропозиції, а й об'єктивної інформації про продукт або послуги від попередніх клієнтів, співробітників, які створюють цей продукт або послугу, від менеджменту й інвесторів. Світ став простим і прозорим. У ньому практично неможливо приховати щось, що відбувається, тому краще жити і працювати так, щоб не потрібно було щось приховувати.

З чого ж почати українському бізнесу і в чому відбувається плутанина і нерозуміння

Проведене в листопаді 2018 року дослідження Інститутом цифрової трансформації України показало те, що деякі компанії в Україні сприймають цифрову трансформацію виключно як новий модний маркетинговий термін, тому що більшість підрядників під даною назвою намагаються продати просту оцифровку існуючих бізнес процесів. Але в цьому і криється ключова помилка. Насправді в реальності існує 3 стадії підходу до цифрової трансформації:

1) оцифровка

2) цифровизація

3) цифрова трансформація

Оцифровка — це процес переведення наших даних з паперу в цифровий формат: папірці, записи, журнали, дані, процедури й інструкції, документи та різна паперова інформація.

Цифровизація — це процес створення ємної та взаємозалежної послідовності дій, якій надається ясність, чіткість і вимірність, результат якої в свою чергу автоматизується.

Цифрова трансформація — це процес побудови нової бізнес-моделі бізнесу, яка постійно пробує нові моделі оптимізацій, на основі запитів клієнтів і можливостей застосування нових технологічних трендів індустрії 4.0, таких як хмарні обчислення, великі дані, штучний інтелект, розумні інтернет пристрої та віртуальна, доповнена реальність і 3D технології.

Четверта індустріальна революція, оголошена лідером Давоського економічного форуму Клаусом Швабом у 2016 році, є унікальною за темпами, розмірами і системністю перетворень. Зміни під тиском технологічних трендів відбуваються у всіх напрямках, їхня швидкість постійно збільшується. Двигуном змін стали цифровизація і створення мереж, які зробили можливим зрощення віртуального і реального світів. В результаті такого зрощення потенційно стало можливим все, що не суперечить законам природи.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X