Ринок праці під час кризи. Де шукати роботу?

25 травня 2020, 14:40

Роботодавці продовжують шукати працівників навіть зараз. На які сфери і напрями варто звернути увагу, якщо ви змінюєте роботу

Дехто декілька місяців тому звільнився з роботи «в нікуди» і зараз не може влаштуватися. Хтось потрапив під скорочення. Комусь просто хочеться змінити робоче місце, але «криза — страшно». А когось відправили у відпустку за свій рахунок, створивши унікальні обставини, коли за документами робота є, а по факту — немає.

Відео дня

За таких умов виникає резонне питання: що робити далі? А ще з’являються страхи і сумніви: мовляв, криза, всіх звільняють, зараз смикатися безглуздо, і взагалі все жахіття і морок.

Це не зовсім так.

Скорочення, звісно, відбуваються. Зростає рівень безробіття в Україні та світі. За даними Торгово-промислової палати, кількість безробітних в нашій країні зросло на 1−1,3 млн і становить 2,5−2,8 мільйона осіб. І це тільки за перший місяць карантину.

Але вся негативна статистика зовсім не означає, що ринок праці завмер остаточно. Ні. Роботодавці продовжують шукати співробітників навіть зараз. В одних сферах інтерес до найму знижується, в інших він зовсім заморожений, але є й такі, де процес добору персоналу лишився щонайменше на колишньому рівні. Тим, хто зараз позбувся роботи, потрібно пам’ятати про це. І брати неабиякий зиск із ситуації.

Які сфери продовжують жити

Насправді використання слова «сфера» вже некоректно. Успішність компаній на сьогодні тісно пов’язана з їх прямою спеціалізацією. Наприклад, магазини, що продають продукти харчування, косметику і побутову хімію відчувають тягар кризи помітно слабкіше, ніж, скажімо, продавці ювелірних виробів, брендового одягу, предметів розкоші. Діяльність останніх практично завмерла, тому і потреба в робочих кадрах різко демонструє падіння.

Така сама ситуація і в ІТ. Фінтех-компанії, наприклад, стоять на ногах куди твердіше, ніж розробники ІТ-рішень для сфери туризму та готельно-ресторанного бізнесу. Скажімо, компанія Airbnb. Це відомий ІТ-гігант, але зараз він, як ніколи, близький до банкрутства.

Ми, як рекрутингова компанія, фіксуємо падіння інтересу до фахівців, які працюють з рідкісними / вузькими мовами програмування. Крім того, ІТ-компанії, з якими ми працюємо, зараз менш зацікавлені в наймі новачків, віддаючи перевагу над ними вже досвідченим людям.

Загалом, за нашими оцінками, найм нових співробітників зберігає високі темпи в майбутньому навіть здатен зростати) в таких сферах:

  • Агровиробництво. Серед наших клієнтів найбільш активними є закордонні агрокомпанії, вони почали пошук робочих рук ще до карантину і зараз дуже зацікавлені в тому, щоб знайти фахівців для посівних робіт. Українські компанії зараз менш активні, в основному чекають, коли закінчиться карантин. Та оскільки вітчизняні агровиробники традиційно відчувають брак робочих рук, а попит на продукти харчування є завжди, навряд чи тут варто очікувати різке заморожування процесів найму.
  • Фармацевтика, медицина і аптечний бізнес. Тут, на мою думку, пояснення зайві. Пандемія і постійна потреба населення в лікарських препаратах роблять свою справу.
  • Сфери ритейлу, пов’язані з продажем продуктів харчування, товарів першої необхідності і косметики.
  • Логістика. Попит є на різних фахівців — від менеджерів до комірників і кур'єрів.

Примітно, що у всіх зазначених вище напрямках роботодавці часто шукають людей різного профілю та освіти. Наприклад, сфера медицини і фармацевтики потребує не тільки грамотних лікарів і медсестер, але також затребувані і такі професії, як медичний представник і менеджер з продажу (надто коли є досвід роботи з продажу фармпрепаратів). У клінік, аптек та фармпідприємств є власні сайти, для обслуговування яких теж потрібні професіонали — Діджитал-маркетологи, копірайтери, аккаунт-менеджери, програмісти і т. ін.

Взагалі в умовах карантину багато компаній «пішли в діджитал» і стали приділяти більше уваги віртуальній комунікації зі своєю аудиторією. Звідси — посилення потреби в ефективному наповненні корпоративних блогів, сайтів, сторінок в соціальних мережах. Не можна сказати, що попит на діджитал-фахівців зріс до небес, радше він залишився більш-менш на колишньому рівні.

Наголошуючи на виживанні компаній під час кризи, не можна також забувати про регіональний чинник. У Києві та інших центральних містах зосереджено більше різних підприємств, а отже, і попит на робочу силу більше, ніж в менших населених пунктах. Ця проблема була завжди і зараз вона відчувається дуже гостро, на жаль.

Професійна спеціалізація областей теж різниться. В одних більше агрокомпаній, в інших — промислових. Останні, до слова, найбільше страждають через кризу, оскільки спровоковане пандемією зупинення світових ринків практично позбавило їх можливості заробити. Як наслідок, багато компаній або заморозили процеси найму (десь до кінця карантину), а інші навіть готуються скорочувати свій штат.

Все це додатково ускладнює можливості повторного працевлаштування для тих, хто потрапив під скорочення. За такої ситуації залишається тільки порекомендувати змінити вид діяльності, спробувати знайти роботу в тих сферах, які найменш постраждали через кризу.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X