Стисло та зрозуміло. Сезон масштабного будівництва доріг відкрито

30 березня 2021, 14:35

Вівторок, 30 березня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Літній будівельний сезон відкрився, зараз ведуться роботи на 215 дорогах і мостах по всій країні, повідомляє Державне дорожнє агентство Укравтодор у Facebook. «Загальна протяжність об'єктів, на яких розпочато роботи, становить 1960 км», — зазначено в повідомленні. «Поточний план на 2021 рік передбачає будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт і середній ремонт 4500 км доріг і 150 мостів». Торік було відремонтовано 3900 км національних доріг і 2000 км місцевих доріг. Ця багатомільярдна програма, відома як «Велике будівництво», є центральним елементом у фокусі Офісу Зеленського.

Відео дня

  • ЄБРР надав кредит у розмірі €450 млн на реконструкцію південної половини траси Київ-Одеса і північної об'їзної дороги Львова, банк і Укравтодор впроваджують антикорупційні стандарти ЄС — заявив голова Укравтодору Олександр Кубраков на нещодавній зустрічі з Маттео Патроне, регіональним директором ЄБРР. «Спільно з ЄБРР ми плануємо низку системних реформ у галузі: від вдосконалення процесу закупівель до обліку сучасних вимог безпеки і охорони навколишнього середовища», — сказав Кубраков. «Уже в 2021 році Укравтодор відпрацює світові практики управління дорожніми проєктами у своїй роботі».

  • З метою боротьби з корупцією всі тендерні документи і тендери повинні бути розміщені в інтернеті, пише Кубраков у Facebook. Інші заходи зі стандартизації ЄС включають: відкритий реєстр асфальтових заводів; калькулятор для оцінювання досвіду підрядника; використання визнаних на міжнародному рівні контрактів; і використання схваленого Світовим банком програмного забезпечення HDM-4 для оцінювання інженерної й економічної життєздатності дорожніх проєктів. Проєкт підтримується програмою USAID TAPAS, або «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах».

  • Оскільки цьогоріч «Великому будівництву» потрібно не менше ніж $1 млрд додаткового фінансування, однією з цілей партнерства ЄБРР і Укравтодору є створення до літа цього року акціонерного товариства у складі Укравтодору, здатного генерувати капітал шляхом випуску інфраструктурних облігацій. В умовах високого міжнародного попиту на українські гривневі облігації розробники проєкту вважають, що іноземний попит може вийти за межі оплати міжнародних автомагістралей до оплати регіональних доріг. Торік Кабінет Міністрів надав Укравтодору держгарантії на $840 млн. Агентство продало облігації на $500 млн трьом держбанкам — Укрексімбанку, Укргазбанку і Ощадбанку.

  • Роботи почнуться влітку цього року на перших двох ділянках завдовжки 150 км, повідомляє Укравтодор у Facebook. З шести запланованих ділянок дві пріоритетні ділянки в сумі становлять 43 км і будуть спроєктовані для з'єднання трьох автомагістралей на захід і південь від Києва — М-07 Київ-Ковель, М-06 Київ-Чоп; і М-05 Київ-Одеса. Перехоплюючи рух за 25−30 км на захід від нинішньої кільцевої дороги Києва, проєктувальники сподіваються скоротити потік вантажівок до Києва. Укравтодор пише: «За 4 роки у нас є можливість повністю добудувати [Київську об'їзну дорогу] і розвантажити столицю від транспорту, а для транзитних перевезень ми створимо комфортні умови для подорожей нашою країною».

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

  • Готується пропозиція про державно-приватне партнерство для 280-кілометрової ділянки траси Е-40/М-10 від Рівного до кордону з Польщею в Краковці Львівської області. Мета — наступного року провести тендер на реконструкцію траси. Ця робота має скоротити час у дорозі з чотирьох годин сьогодні до 2,5 годин. Укравтодор і будівельний гігант Автомагістраль-Південь підписали меморандум про підготовку пропозиції. Кубраков з Укравтодору написав у Telegram: «Це має бути сучасна європейська дорога, яка зв’яже столицю України з великими європейськими містами».

  • Укравтодор опротестовує рішення арбітражу про повернення €10,3 млн китайській компанії Sinohydro за розірвання контракту на будівництво північного об'їзду Житомира на трасі М-06. Шість місяців тому Укравтодор розірвав контракт, заявивши, що китайська компанія виконала 49% проєкту, що набагато менше, ніж 80%, які мали бути виконані на той момент. Вчора Укравтодор поскаржився в Facebook, що Махадев Гопінат, арбітр Міжнародної асоціації інженерів-консультантів, живе в ПАР і ніколи не відвідував Житомирський проєкт.

  • Україна вступає в нову автомобільну еру, країна імпортує приблизно 500 тис. автомобілів щороку, повідомляє Національна рада реформ. Щоб полегшити процес і скоротити корупцію, Рада пропонує імпорт через застосунок Дія. Нова система скоротить витрати імпорту на третину і втрати бюджету, які нині становлять $300−400 млн.

  • Україна планує залучити інвестиції для створення «поясу успішності» в підконтрольних уряду територіях Луганської та Донецької областей, повідомив телеканалу «Дім» міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексій Резніков. Додатково до багатосторонньої допомоги, яка надходить у цей район, він послався на переговори з турецькими і польськими компаніями, зацікавленими в інвестуванні в контрольований Києвом Донбас. Минулого тижня, згідно з загальнонаціональним опитуванням стартапів, проведеним YouControl, Луганська область опинилася гіршою за всіх: торік було зареєстровано всього 50 нових підприємств у порівнянні з 54 тис. по всій Україні.

  • Почалися роботи з відновлення головної дороги з півночі на південь у Луганській області. Р-66 тягнеться від Демино-Олександрівки, північного прикордонного пункту пропуску з Росією, за 240 км на південь до прифронтової смуги, недалеко від Лисичанська. Середня швидкість по дорозі становить 50 км/год частково через старі мости, деякі побудовані в 1950-х роках.

  • Пасажирські перевезення в січні-лютому скоротилися майже на 50% у порівнянні з тим же періодом до пандемії минулого року, повідомляє Державна служба статистики. Зниження показників: залізничний — на 49%, до 11,2 млн пасажирів; транспортні компанії знизилися на 41%, до 397 мільйонів; автотранспорт знизився на 42%, до 167 млн пасажирів; і авіакомпанії до 600 тис., що становить третину від рівня минулої зими. Торік загальний пасажиропотік України впав на 54% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року до 49,4 млрд пасажиро-кілометрів. У зв’язку зі збільшенням кількості госпіталізацій через коронавірус влада Києва і Львова погрожує закрити міські системи громадського транспорту.

  • У звіті-розслідуванні з 2500 слів проєкт вартістю $2 млрд з будівництва найбільшої в світі сонячної електростанції навколо Чорнобиля, схоже, значною мірою був придуманий для перекачування акцій американської компанії Energokon, за словами аналітиків, опитаних Радіо Вільна Європа. 3-гігаватна установка також була призначена для експорту водню і створення мобільної мережі 5G. Цей проєкт ніколи не був анонсований в Україні, схоже, не отримав офіційної підтримки з боку України і загалом призначений для того, щоб викликати ажіотаж серед трейдерів, які торгують дрібними акціями.

Від редактора:

Чим більше приватних інвестицій буде вкладено в будівництво автомагістралей в Україні, тим краще. Зрозуміло, що після того, як загнали наживку і змінили зелені тарифи, іноземні компанії з підозрою ставляться до будівництва автомагістралей, які вони не можуть згорнути і забрати додому — якщо новий уряд знизить оплату за проїзд по шосе.

IFC Світового банку та інші розробили менш нав’язливі способи для будівельних компаній повернути свої гроші. Для початку: монополії на білборди, заправки і вуличні ресторани. Я бачу альтернативу державному сектору в моєму районі, де київський метрополітен гордо (пафосно?) з великою помпою оголосив про капітальний ремонт шести ескалаторів станції Золоті ворота в межах 8-місячного проєкту вартістю $1,5 млн. Чи можете ви уявити собі, як River Mall з помпою оголошує, що через вісім місяців вони відремонтували свої ескалатори? З найкращими побажаннями, Джим Брук.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікацію повної версії тексту заборонено.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо NV
X