COVID-19. Як пандемія змінила ринок страхування

6 жовтня 2020, 13:40

Що відбувається зі страховим бізнесом в Україні.

2020-й рік виявився знаковим не тільки для всієї країни, але і для кожної галузі, зокрема для страхової. Страховики були змушені переглянути свої бізнес-процеси, структуру продажів, страховий портфель. Усе це і введення карантину вплинуло на ряд видів страхування, продаж яких суттєво зменшився.

Відео дня

Перші кілька місяців карантину показали тенденцію до різкого зниження аварійності на дорогах, зменшення кількості ДТП. Це пов’язано з тим, що люди більш-менш старанно дотримувалися вимог карантину, здебільшого сиділи вдома. Навчання у школах зупинили. Відповідно, потреби в пересуванні людей серйозної не було, кількість машин на вулицях значно знизилася.

Але вже з травня люди, яким набридло сидіти вдома, почали активно подорожувати як країною, так і всередині міста, поїхали у парки, розважальні центри, у магазини. Кількість машин на дорогах стрімко зросла і вже влітку частота настання страхових випадків стала значно вищою.

Цікаво, що у медичному страхуванні більшість компаній до введення карантину або на початку очікували сплеск захворюваності, а в результаті вийшло все навпаки. Кількість звернень до медичних закладів різко знизилась. Українці боялися ходити зайвий раз у медичні заклади, щоб не заразитися. І це теж вплинуло на те, що всупереч нашим початковим очікуванням, збитковість по добровільному медичному страхуванню теж знизилася.

Карантин показав дуже чітко, хто зі страховиків готовий до роботи в онлайн режимі, а кому довелося перелаштовуватися. Навіть статистика моторного бюро стосовно продажів електронних полісів та цивілки показала те, що за останні півроку лише кількість електронних полісів виросла вдвічі, у порівнянні з попередніми періодами. Тобто більшість страхових компаній, які до цього не продавали або продавали дуже мало електронних полісів, а віддавали перевагу паперовим, стрімко перейшли на продажі електронних полісів, оскільки це зручніше і безпечніше з точки зору виконання вимог карантину.

Інший момент — це робота в офісах. Зараз ситуація в усіх страхових практично така, що 70−80% персоналу працюють за межами офісів, вдома. Цікаво, що вдалося організувати роботу з дому навіть для працівників колл-центрів, які з гарнітурою знаходяться вдома, відповідають на дзвінки, мають доступ до програм і системи страхової компанії.

Вплив пандемії ще сильніше прискорить процеси концентрації ринку в компаніях більш технологічних, більш стійких, для яких втрата частини бізнесу, пов’язаного з закриттям кордонів, не є перешкодою чи загрозою, а навпаки вони використовують цей час для того, щоб ще більше посилити свою логічність та ефективність.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Робота з клієнтом. Ззовні, там, де клієнт зіштовхується з сервісом, з роботою страхової компанії, тут фактичних змін якихось очевидних немає. Для того, щоб подати заяву в офіс страховика, і незабаром навіть для того, щоб оглянути автомобіль, для цього не треба буде приїжджати до офісів компанії, а робити це в онлайн із прив’язкою до локації, де знаходиться автомобіль клієнта, чи інший застрахований об'єкт.

Що далі?

Якщо навіть передбачити, що протягом півроку-року ми почнемо виходити з карантинних реалій, то на роботу компанії це практично не вплине. Страхові (і не тільки страхові) будуть і надалі активніше впроваджувати цифрові технології уже незалежно від того чи станеться черговий карантин, чи не станеться.

COVID та медицина. Як і в страхуванні, так і в медиків — зараз хто краще підготовлений, той легше проходить крізь кризові моменти і легше виходить із кризи, якщо така була. Медичні центри, з якими ми співпрацюємо, мають головну проблему зараз — вони не можуть охопити кількість охочих здати тести.

Сертифіковані до здачі центри не справляються, і це ще один сигнал до того, що попит на дану послугу є значно більшим, ніж можливості її надати. Усі працюють на сьогоднішній момент над тим, як розширити свої потужності і забезпечити можливість безперебійного проведення тестів.

Чи може страхова медицина стати обов’язковою для великих підприємств?

Страхова медицина обов’язковою не стане, тому що це велика стаття витрат для підприємств. Не всі підприємства готові надавати соціальні пакети своїм працівникам. Але з іншого боку, більш активно підприємства почнуть у добровільному порядку цікавитися послугами медичного страхування. Саме страхова медицина може слугувати засобом фінансування складніших страхових випадків, які є в медицині.

У цілому по ринку зростає кількість застрахованих по добровільному медичному страхуванню. Своїх працівників страхують більше підприємства з іноземним капіталом, менше — з українським. Прямої залежності між збільшенням випадків страхування і пандемією не прослідкуєш, але те, що це був додатковий фактор замислитися над питаннями страхування, це так. Зараз уже підписуючи нові договори, завжди акцентується увага на тому, що буде, якщо працівник захворіє саме на COVID.

Узагалі медичне страхування — це не тільки фінансування підприємств, це, у першу чергу, сервіс. Страхові компанії мають налагоджені, підписані договори з клініками, з медичними структурами, з центрами в різних куточках країни. Застрахований працівник швидше зможе отримати допомогу, ніж той, хто буде звертатися за стандартною схемою через сімейного лікаря, чи навіть через приватну клініку по запису.

Показати ще новини
Радіо NV
X