Ситуативний маркетинг. Що це і як працює

17 жовтня 2019, 07:00

Шість правил оперативної реакції бренду на інфопривід

Все частіше на просторах освітніх і маркетингових видань можна зустріти досить молоде поняття ситуативного маркетингу. Найбільш стисло його можна трактувати як оперативну реакцію бренду на інфопривід.

Відео дня

Днем народження ситуативного маркетингу можна вважати 3 лютого 2013 року. Сталося це завдяки компанії «Oreo», а саме завдяки її твіту — Oreo Blackout tweet. Суть полягає в тому, що під час Національного чемпіонату футбольної ліги США, більш відомого як Супербоула, через зникнення електрики половина стадіону занурилася в непроглядну темряву, а гру було зупинено до рішення проблеми, що склалася.

Звичайно ж, в очікуванні відновлення гри глядачі вирішили скоротати час в соціальних мережах, в тому числі в Twitter, де відбувалося активне обговорення ситуації, що склалася. Маркетологи компанії часу дарма не втрачали, придумали креативне послання для Twitter: «Power out? No problem. You can still dunk in the dark» ( «Голодні? Не проблема. Ви можете макати „Oreo“ в темряві»).

Результат 1: компанія «Oreo» отримала абсолютно безкоштовну масову рекламу.

Результат 2: одна з найяскравіших маркетингових подій 2013 року.

Результат 3: твіт потрапив на сторінки світових видань Forbes і Mashable.

Результат 4: народження ситуативного маркетингу.

Звичайно, ситуативний маркетинг, як унікальний інструмент, живе за правилами, грамотне виконання яких забезпечує досягнення бажаного ефекту.

Правило 1: В курсі всіх подій

Втім, у сучасний вік технологій, це не має бути складно: періодичні онлайн-видання, журнали, блоги, новинні канали не дають залишатися в невіданні, оперативно повідомляючи про те, що відбувається в світі, а інформація переслідує всюди. Соціальні мережі теж не виняток. Отже — потрібно регулярно гортати новинну стрічку в пошуках свіжих трендів.

Правило 2: Оперативна реакція

Унікальна ідея — без будь-яких сумнівів — чудово. Але необхідно пам’ятати про один з найголовніших пунктів впровадження елементів ситуативного маркетингу — про моментальну реакцію. Однак не варто буквально розуміти слово «моментальна». Це повинно бути не тільки швидко, але і в першу чергу — якісно. Отже — реагувати швидко, але максимально ефективно. Так би мовити, золота середина.

Правило 3: Мозковий штурм

Часом, деякі події не потребують довгого процесу мислення, вони самі по собі надихають на створення рекламного шедевра. Ними можуть бути значні світові (на міжнародному рівні) або ж локальні (на рівні регіону) події — від виходу чергової серії усіма очікуваного бестселера або супер-хіта до весілля знаменитих монархів.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

У деяких випадках блискуча думка не приходить з першого погляду. Тоді необхідно скрупульозно і злагоджено всією командою «засісти» над вирішенням. Метод мозкового штурму підійде як ніякий інший — обмін думками та баченнями, після — знаходження спільного знаменника або найбільш креативного підходу.

Правило 4: Вплив на бренд

Створюючи унікальну реакцію на актуальну подію, необхідно пам’ятати про можливі наслідки реклами для репутації бренду. Не завжди результат відповідає очікуванням. Часом (наприклад, через недостатній рівень якості виконаної роботи, невідання чи недостатнє розуміння повної ситуації) ефект може виявитися прямо протилежним. За можливості необхідно більш глибоко досліджувати проблематику для уникнення неприємностей.

Правило 5: Унікальність і дотепність

Унікальний ситуативний маркетинг відрізняється від посереднього ситуативного маркетингу своєю дотепністю. В першу чергу, це повинно бути ново. Далі — яскраво. Потенційний одержувач рекламного повідомлення не повинен навіть запідозрити про дурний плагіат. Навпаки — він хоче бачити ексклюзив бренду, що відрізняється самоідентичністю, приправленою актуальною подією.

Правило 6: 3С. Секс, скандал, сміх

Так, саме ці три пункти найбільш привертають увагу користувачів і втягують їх, викликаючи резонанс і загальне обговорення. Кожен якісний приклад ситуативного маркетингу обов’язково приправлений одним, а іноді і поєднанням кількох «С».

Сміливі компанії використовують ситуативний маркетинг. Це унікальний інструмент в руках маркетолога, який не дозволить штучному інтелекту себе замінити. Якими б розвиненими були технології, вони не здатні прописати такі алгоритми рекламних кампаній, які дозволяли б реагувати на актуальні світові події. Тільки креатив і творчість в змозі зробити щось подібне.

На інфоприводах можна тренуватися. Але тренуючись пам’ятати: імідж понад усе. І тільки потім всі активності.

Показати ще новини
Радіо NV
X