Як пройшли 14 днів Чорної п’ятниці та чи змінився покупець в Україні

11 грудня 2022, 11:04

Вперше в історії Чорної п’ятниці в Україні ритейлери через обстріли та блекаут удвічі продовжили тривалість розпродажу. Чи допомогло це підтримати продажі та як змінився головний розпродаж року і звички покупців?

Для ритейлу, особливо сегменту побутової техніки та електроніки, Чорна п’ятниця — критичний період року. Він відкриває високий сезон, який забезпечує до 40% річних продажів. Ба більше, це період активного залучення нових клієнтів. Згідно з нашими дослідженнями, якщо клієнт робить у нас покупку в період Чорної п’ятниці, то скоріш за все він проведе весь наступний рік з нами, і з високою ймовірністю залишиться нашим лояльним клієнтом на декілька наступних років.

Відео дня

Ритейлери готуються до Чорної п’ятниці та високого сезону з весни. Але повномасштабне вторгнення внесло свої корективи, і весну ми провели за відновленням ланцюжків поставок, які було розірвано зокрема через відсутність морської та авіалогістики. Те, що раніше прилітало в Україні та за 2−3 дні потрапляло в магазини, тепер може їхати й кілька тижнів.

Цього року тиждень Чорної п’ятниці «змазали» масовані обстріли та блекаут в середині тижня. Всі ритейлери дуже обмежено працювали та торгували з вівторка по четвер і змогли надолужити динаміку продажів лише в кінці тижня. А потім вирішили продовжити тиждень розпродажу ще на один тиждень.

З’явився новий клас покупців, які не чекають великих знижок, а купують тут і зараз

Продовження Чорної п’ятниці не врятувало продажі, але дозволило набагато краще пройти тиждень після головного розпродажу. Тижні до та після розпродажу в нашому сегменті традиційно провальні: до розпродажу клієнти купують мало, бо чекають на великі знижки, після — бо вже й не треба. Додатковий розпродаж минулого тижня дозволив пройти цей час без великого провалу, з нормальним обсягом продажу та суттєво вищою конверсією на сайті та в додатку.

Вторгнення та блекаут змінили покупця і те, як та що він купує. Так павербанки стали восени товаром № 1. Їх шукали в інтернеті у 20−30 разів активніше, а їхні продажі протягом Чорної п’ятниці дали +250% до минулого року.

В цілому в ритейлі скоротився обсяг продажів майже всіх товарів. Виключення складають товари, які мають попит для військових (тримери та бритви) та допомогають пережити блекаут: автомати захисту від сплесків (+446%), стабілізатор напруги (+209%), набір для блогера (+101%), настільна лампа (+78%), аксесуари до електроніки (до +200% по різних видів товарів), плита електрична настільна та мобільний телефон.

Раніше купували ввечорі, тепер купують вдень. Раніше існувало поняття вечірнього піка: до 40% трафіку припадало на час з 17:00 і до закриття магазинів. Через блекаут ці піки змістилися на період з 11:00 до 17:00. Тобто онлайн-покупки в цей час роблять з офісу, де зазвичай є електрика та інтернет, а в фізичних магазинах є денне світло і можливість побачити товар навіть при повному блекауті.

З’явився новий клас покупців, які не чекають великих знижок, а купують тут і зараз. Вони бачать наявний товар та привабливу ціну, перевіряють доступність кредиту та його умови й купують. Саме цим «фаталістам» ми завдячуємо хорошим продажем до та після Чорної п’ятниці та хорошим продажем дрібної побутової техніки.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Покупець та продавці ще активніше пішли в онлайн. В період Чорної п’ятниці частка онлайн-торгівлі традиційно приростає. Але цього року ми поставили рекорд — ми обробили в цифрових каналах понад 85% покупок. Це не лише сайт та мобільний додаток. Через блекаут магазини часом не могли продавати товари через касу. Натомість наші продавці через свій додаток «Цифровий помічник» могли зібрати для покупця корзину товарів та оформити покупку. Саме так ми обробили 77% покупок в магазинах, навіть під час блекауту.

Кредитування удвічі менше. На зменшення продажів вплинув не лише блекаут, а й обмеженість кредитування населення. Перед Чорною п’ятницею окремі банки збільшили кредитні ліміти або встановили їх новим клієнтам, робили окремі промо. В підсумку кредитні продажі в Чорну п’ятницю збільшилися в 4 рази (до минулих тижнів), але зменшилися удвічі до минулорічного обсягу.

Креатив важливий для продажів. Що залишилося незмінним, так це важливість креативу в рекламній кампанії. Цьогоріч наша «абсурдна» кампанія в метавсесвіті добре спрацювала, бо резонувала з питанням, яке було у всіх покупців — чи буде цього року чорна п’ятниця. І меседж, і креатив зробили майже неможливе — половина глядачів додивлялися ролики до кінця.

Показати ще новини
Радіо NV
X