Що таке соціальний добробут і як він мотивує співробітників працювати краще

2 липня 2021, 07:00

Соціальний добробут є складовою загального добробуту людини, наряду із фізичним, ментальним та фінансовим. Саме він, на нашу думку, є ключем до сталого зростання бізнесу і залученості людей.

Соціальний добробут є сукупністю взаємовідносин людини на роботі та поза нею. Суть в тому, що ми як роботодавець чинимо вплив на обидві частини. На робочому місці мова йде про стосунки і комунікацію з керівниками, колегами, а також загальне відчуття задоволення від того, що я працюю тут, в цій компанії, з цими людьми. Мабуть, 5−10 років тому можна було б розглядати лише ці складові, як такі, на які може вплинути роботодавець. Але сучасний HR, особливо у пост-пандемічний період, розглядає не лише досвід співробітника, а й досвід людини в цілому.

Відео дня

Справа в тому, що відносини людини з родичами, друзями теж зазнають впливу через роботу: з яким настроєм людина повертається з неї, скільки часу може провести з близькими. Наш соціальний добробут в нормі, коли ми відчуваємо себе прийнятими, коли знаємо, що наші зусилля і досягнення визнаються, коли нам приємно спілкуватися з оточуючими.

Соціальний добробут впливає і на нашу продуктивність. Одне дослідження, опубліковане в Harvard Business Review, стверджує що ті, хто має друзів на роботі, продуктивніші 7 разів.

На відміну, наприклад, від фінансового добробуту і фізичного, соціальний добробут важче персоналізувати. Завдання роботодавця — створити таке середовище, в якому різноманітні люди, об'єднані однією ідеєю чи пристрастю, будуть відчувати прийняття, вдячність і залученість. Для нас — це середовище, в якому добре людям більш як 280 посад, більш як 100 професій, людям декількох поколінь тощо.

Платформа визнання

Ця практика народилася ще в 2018 році, і залишилася з нами завдяки своїй гнучкості, персоналізації та простоті. Її суть в тому, що співробітники самі обирають, кого і за що треба винагороджувати з точки зору ставлення і поведінки. Рік до року ми видозмінюємо практику, пропонуючи актуальні номінації. Ми не втручаємося у вибір співробітників, лише надаємо інструменти для організації голосування та нагородження.

Ті, хто має друзів на роботі, продуктивніші в 7 разів

Такому швидкому і висококонкурентному бізнесу, як рітейл, доволі легко тримати фокус на результаті, і винагороджувати за нього. Однак, без балансування фокусу уваги між результатом і методами його досягнення, важко підтримувати екосистему взаємоповаги, прийняття і цінності зусиль. Взаємна вдячність і визнання колег — невід'ємна складова соціально здорового середовища. Вона не відміняє важливості винагороди за індивідуальні і командні результати, вона не відміняє важливості подяки і мотивації з боку лідерів компанії, але вона надає можливість навіть найменшим проявам доброчинності, гарного ставлення та прийняття бути поміченими і відзначеними.

При цьому бізнес-результати не страждають, а тільки покращуються. Якщо ми можемо виділити індивідуальний внесок, ми винагороджуємо його через системи бонусів та відзнак, щорічну оцінку ефективності. Для команд торговельних центрів в рамках платформи визнання додатково працює квартальний чемпіонат за найкращі зважені результати продажів, сервісу, розвитку команди та суспільства.

Найважче у запровадженні культури визнання один одного співробітниками — це відігнати упередження про те, ніби співробітники будуть віддавати перевагу «не тим», кого бачило би гідними відзнаки керівництво. Мати упередження — це звична справа, а от керуватися ними не варто. В культурі довіри і добробуту цьому не має місця. Люди безумовно здатні відрізнити добрі наміри від токсичних, турботу від зневаги, взаємодопомогу від ігнорування.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Ставлення «Я ОК, ти ОК»

Соціальний добробут зав’язаний на прийняття — відчуття того, що тебе розуміють, з тобою взаємодіють і поважають твої потреби й преференції. Прийняття індивідуальності інших людей розпочинається із усвідомлення і прийняття власної, що особливо важливо для лідерів, адже саме вони задають тон середовищу в команді. Усі програми підготовки лідерів (менеджерів) заточені на дослідження власної ідентичності: преференцій, сильних сторін, темних сторін, мотивів і істинних цілей. Багато хто й досі хибно вважає, що основа експертизи управлінців — вміння ставити цілі, контролювати, давати зворотній зв’язок і делегувати. Це, звісно, невід'ємна частина організації роботи команд, але без фундаменту усвідомлення власної ідентичності керівник не здатен створити середовище, яке сприяє соціальному добробуту керівників. Для досягнення цієї задачі ми пропонуємо персональні дослідження за перевіреними методиками (наприклад, Big 5), роботу з коучами, занурення в тематики нейроменеджменту тощо.

Для нас важливо, щоб співробітники поверталися до своїх близьких в гарному настрої, та хотіли ділитися сенсами і вдячністю, які вони отримуються на роботі. Аналізуючи щорічний приріст найму за реферальною програмою, зниження плинності та стабільно високу залученість, ми бачимо, що вибраний підхід до соціального добробуту нашої команди працює.

Показати ще новини
Радіо NV
X