Термінал не працює. Чому в багатьох кав’ярнях і магазинах зараз не можна розрахуватися карткою
Помітили, скільки оголошень «термінал не працює» зараз у маленьких кав’ярнях і магазинах? Якщо бути дуже чесним, то оголошення мало б звучати так «термінал працює, але від гріха подалі ми його поки що сховали».
У чому справа?
З 1 січня всі єдиноподатники мають перейти на використання РРО чи ПРРО. До останнього моменту була надія, що у Верховній Раді проголосують відстрочку запровадження цієї норми до 2023 року, тож хтось не готувався, сподіваючись, а хтось у принципі не готувався й навіть не знав, як у нас часто буває. Те, що РРО все ж таки мають бути з 2022 року, стало зрозуміло 29 грудня. Отже, половина єдиноподатників 1 січня виявилися не готовими і, щоб уникнути штрафів, приймають тільки готівку.
Але навіть ті, хто виявився готовим, стали заручниками ситуації. Наприклад, один із найпопулярніших програмних РРО Checkbox, що вийшов на ринок іще 2020 року, з 1 січня нещадно тупив. Власник проєкту Дмитро Дубілет заявляв, що у зв’язку з цим подумує про суїцид й обіцяв написати листа до податкової, щоб тих, у кого глючив Checkbox, не штрафували. Потім заявив, що відшкодовуватиме нараховані штрафи. Але як ми знаємо, обіцяти — не означає одружитися, тому лише час покаже, чи податківці штрафуватимуть єдинників за помилки програмістів і чи програмісти ці штрафи відшкодовуватимуть.
Тим часом ПриватБанк пообіцяв, що з лютого можна буде замінити звичайний термінал на термінал із функцією РРО, і багато хто просто вирішив дочекатися нових терміналів і поки що приймати все готівкою.
Для барів і ресторанів з 1 січня обов’язково під час продажу алкоголю сканувати акциз. Після наших питань, як сканувати акциз для коктейлю, у який іде два-три види алкоголю, і як зберегти акцизну марку на барі, коли кришка відкрита й одну пляшку іноді розливають кілька днів дуже невеликими порціями, «полегшили» завдання тим, що сканувати потрібно один раз — при відкриванні пляшки. Тепер залишилося це якось скоординувати з програмою, яка просить акциз щоразу і не пускає зустрічку по системі без скану акцизу.
Загалом усе за загальним сценарієм — комунікаційна програма провалена, запитань більше, ніж відповідей. Не готовими виявилися ні підприємці, які сподівалися, що знову пронесе, ні розробники програмних продуктів, ні влада, яка вже в січні стала публікувати суперечливі пояснення. Й особливо не готовими виявилися споживачі — за останні роки відсоток розрахунку готівкою зменшився в рази, і багато людей звикли жити без гаманця та купюр. Історій про те, як зараз у маленьких смт атакують банкомати, — маси. Найближчий місяць кеш знову буде актуальним.