Чому Туреччина має бути у фокусі нашого експорту

11 жовтня 2017, 16:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Декілька цікавих фактів, чому ринок Туреччини є ринком у фокусі для українського експорту

Цього тижня відбулися візит найвищого рівня президента Туреччини Реджепа Тайїпа Ердогана в Україну та засідання Стратегічної ради високого рівня Україна-Туреччина.

Відео дня

Чому укладення угоди про вільну торгівлю між Україною і Туреччиною було однією з ТОП-тем основних зустрічей? Та чому ми постійно працюємо над тим, щоб в українського бізнесу було більше експортних контрактів на цьому ринку?

1 Туреччина – "історичний" ринок для українського експорту.

У 2016 році Туреччина посіла четверте місце серед країн світу за обсягом українського експорту та сьоме місце за обсягом товарообігу з Україною. Експорт вдвічі перевищує імпорт. За сім місяців 2017 року сальдо торгівлі товарами склало + $776 млн.

Туреччина є одним з основних торговельних партнерів України та найперспективнішим для розвитку експорту України. Зовнішній товарообіг між двома країнами складає понад $3,15 млрд на рік.

Туреччина посідає третє місце по експорту товарів з України за підсумками семи місяців 2017 року – $1,4 млрд, – що на 18% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Також, Туреччина у трійці лідерів по нарощенню обсягів експорту агропромислової продукції +$148,8 млн. І є одним з найбільших споживачів українських як соєвих бобів – 54,4% загального експорту товару з України, – так і соняшникової макухи – 47,2% загального експорту товару з України.

Експортна стратегія України включає Туреччину до ТОП-20 перспективних ринків для експорту української продукції.

2 Туреччина входить до ТОП-15 країн у світі за рівнем зростання імпорту.

У 2016 році Туреччина імпортувала товарів з усього світу на суму $198,6 млрд, що на 41% більше ніж у 2009-му. Половина загального імпорту 2016 року – з країн Європи.

Населення Туреччини 80,7 млн осіб, а темпи зростання населення є одними з найбільших у регіоні: 1,68% – 1,36 млн осіб.

Зростання споживання харчових продуктів та побутових товарів пропорційне зростанню населення. Туреччина – четверта країна у загально торговельному обігу аграрної продукції України: $993,4 млн, що становить 5,3% експорту.

3 Туреччина – "ворота" на ринки "третіх" країн.

Туреччина розміщена між трьома морями. Межує з Грецією, Болгарією, Вірменією, Грузією, Іраном, Іраком і Сирією.

А через територію цієї країни відкривається доступ до ринків країн Перської затоки, Близького Сходу і Північної Африки.

4 Пряме паромне сполучення Україна – Туреччина.

Найбільший паром Каунас з’єднав Одесу і Стамбул на початку 2017 року. Паром бере на борт, окрім 250 пасажирів, ще 49 універсальних залізничних вагонів та 50 великовантажних автомобілів TIR.

Відкриття паромного сполучення – це підтвердження розвитку українсько-турецького співробітництва.

5 Перспективний ринок для нових українських товарів.

За перші сім місяців 2017 року Україна експортувала 89 нових товарів на ринок Туреччини – $3,6 млн. Зокрема прокат плоский з легованих сталей, парові котли, ткацькі верстати, сигналізаційне устаткування, машини для збирання СГ культур, тощо.

Відбувається зростання експорту труб із пластмаси, засобів для гігієни порожнини рота та зубів, цукру, інших декоративних виробів з дерева, машин та апаратів для паяння.

6 Потенційний ринок для експорту сучасних послуг.

Експорт послуг у 2016 році – $177,3 млн.

Майже 90% послуг, які експортувала Україна до Туреччини це – транспортні послуги (89,7%, або $159,1 млн), послуги, пов’язані з подорожами (3,4%, або $5,9 млн) та ділові послуги (2,6%, або $4,6 млн).

7 Зацікавленість турецьких інвесторів в Україні.

Протягом перших семи місяців 2017 року Туреччина інвестувала близько $18 млн в Україну.

Найбільше інвестовано до підприємств у сфері операцій з нерухомим майном – 33,3%.

8 Укладення угоди про вільну торгівлю між Україною і Туреччиною.

З 2011 року триває переговорний процес щодо укладення угоди про вільну торгівлю між Україною і Туреччиною. Вже проведено сім раундів офіційних переговорів і наприкінці жовтня заплановано проведення восьмого.

Метою є укладення збалансованої Угоди, досягнення прийнятного для обох сторін рівня лібералізації у всіх секторах торгівлі. Сторони домовились, що угода відкриє доступ українських товарів до турецького ринку по всіх товарних позиціях – від промислових до сільськогосподарських.

Це дуже важливо, оскільки, відповідно до своїх зобов’язань у Світовій організації торгівлі, Туреччина має лише 50% зв’язаних ставок ввізних мит. Максимальні ставки встановлені на сільськогосподарські товари і складають від 75% до 225%.

9 Туреччина – учасник Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження.

Участь України у конвенції відкриє нові можливості для українських експортерів шляхом залучення до регіональних ланцюгів доданої вартості. Нещодавно уряд підтримав законопроект про приєднання України до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження – Пан-євро-мед. На черзі прийняття законопроекту ВРУ.

Конвенція передбачає можливість діагональної кумуляції. Тобто використовувати під час виробництва товару сировину з третіх країн, що не є сторонами угоди про вільну торгівлю, в рамках якої здійснюється торгівля.

Наприклад, одяг, пошитий в Україні з тканини, виробленої в Туреччині, зможе імпортуватися до ЄС за ставкою ввізного мита нуль відсотків. Але для цього Україна повинна закінчити процес приєднання до Конвенції та укласти ЗВТ з Туреччиною.

За підсумками 2016 року, експорт України до країн-учасниць Конвенції складає 53% всього експорту нашої держави.

Тож #експортуй!

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X