З чого починати свій стартап?
Сильна команда, бачення росту та потрібність вашого продукту на ринку — ось головні пункти, потрібні стартапу на старті.
За даними дослідження Dealroom x Sifted European Startups project, ринок європейських технологічних компаній швидко зростає. Найбільший стрибок відбувся між 2015 роком та початком січня 2020 року, демонструючи, як дозріла європейська екосистема.
В Україні ми бачимо широкий інтерес та нові проекти, які допомагають стартапам (створили Український фонд стартапів, запустили акселератори). Проте, стартапами на ранніх стадіях цікавляться найменше, і саме для них ми створили пре-акселераційну програму та допомагаємо робити перші кроки.
Я зустрічала дуже багато команд, які приходили з технічно крутими проектами, проте не знали, що таке дослідження клієнта. І власне на цьому етапі дослідження я бачила найбільше трансформацій команд. Виявлялось, що продукт насправді нікому не потрібен. А цих помилок можна було уникнути, опанувавши такі поняття, як розвиток клієнта, бізнес моделювання, Lean sturtup, customer jorney.
Що таке пре-акселерація і для чого вона стартапу?
Ми стартували 2,5 року тому і досі називаємо себе стартапом. Чому? Тому що перевіряємо гіпотези. І наші перші польові дослідження показали, що стартапів, які готові до акселерації (більш серйозної програми, націленої на продажі, вихід на ринок, тощо) в Україні було небагато. А ті, що були, і самі справлялись з пошуком інвестицій та вистрілювали, або їх поглинали більші компанії. Після першої програми ми зрозуміли, що пре-акселерація — це саме те, що потрібно стартапу на ранній стадії. І загалом, такими командами мало хто цікавиться, тому наша місія — допомагати саме таким.
З чого починати?
Ось кілька порад молодим стартапам, які тільки починають свій шлях чи мають ідею, якою живуть вже давно:
Починайте з теорії. Зробити софт продукту чи розробити технологію, здавалося б, потрібно відразу і потребує багато ресурсу, проте, це не найголовніша річ. Ви завжди зможете знайти потрібну вам людину для розробки, а от провалідувати ідею та поспілкуватися з потенційними клієнтами потрібно відразу.
Говоріть з клієнтом. Як тільки виникла ідея — тестуйте її за допомогою інтерв'ю. Є дуже багато ресурсів, які допоможуть підготуватись до нього. Та основне правило — не говоріть про свій продукт, говоріть про проблему та як зараз людина її вирішує. Так ви зможете знайти важливі інсайти.
Починайте з проблеми, а не рішення. Головна місія стартапу — вирішити якусь глобальну проблему за допомогою простого рішення. Ми робимо на програмі першим завданням розповісти про проблему та хто є клієнтом продукту, і часто для команд це стає проблемою і вони починають говорити відразу про рішення. Якщо ви добре пропишете та самі зрозумієте проблему — це вже половина успіху.
Разом з командою заповніть канву бізнес моделі Lean. Там ви зможете зрозуміти свої приховані переваги та ціннісну пропозицію.
Сильна команда, бачення росту та потрібність вашого продукту на ринку — ось головні пункти, потрібні стартапу на старті.
Стартап екосистема в Україні розвивається і збільшується кількість команд, які готові розвивати свої продукти, які мислять глобальніше та ціляться на міжнародні ринки. Здавалося б, пандемія мала б внести свої корективи в галузь, проте екосистема росте. Повертаючись до дослідження Dealroom x Sifted European Startups project, молоді компанії у Європі створюють робочі місця зі швидкістю +10% щороку, випереджаючи сектори будівництва, нерухомості та інформації та зв’язку. У 2020 році в європейських технологічних компаніях зайнято 2 мільйони людей, що на 43% більше, ніж у 2016 році, і до 2025 року планується досягти 3,2 мільйона. Тому не бійтесь стартувати, валідувати ідею та розвивати свій продукт.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.