Чому робітники затримуються на роботі

8 лютого 2018, 16:00

"Можливо, доведеться затримуватися", "ненормований робочий день". Понаднормова робота явище знайоме багатьом.

Спеціалісти провели дослідження, як часто робітники затримуються на роботі. 40% респондентів відповіли, що їм доводиться затримуватися кілька разів на тиждень. 27% працюють понаднормово кілька разів на місяць. Щодня затримуються 14% опитаних. Декілька разів на рік доводиться залишатися на роботі після закінчення робочого дня 6% працівників. І лише 13% респондентів ніколи не затримуються на роботі. Як часто українці затримуються на роботі?

Відео дня

Об'єктивні причини

Найбільш очевидна з об'єктивних причин затримок на роботі – виробнича необхідність. Це може бути важливий проект, роботу над яким необхідно закінчити до певного терміну, або критична ситуація, яка загрожує звільненням співробітнику або ставить під сумнів існування самої компанії або якогось відділу.

Різновидом цього може бути бонусна система оплати. Співробітник отримує бонус або відсоток тільки після виконання певного обсягу робіт. Головне – виконане замовлення.

Ще однією об'єктивною причиною можна вважати економічну кризу, коли багато хто боїться втратити роботу. Затримуючись, співробітник ніби "додає собі ціни", показуючи відданість компанії.

Суб'єктивні причини

Одна з головних суб'єктивних причин – відмінність у біоритмах. У багатьох "сов" трудова активність починає прокидатися тільки після обіду, а пік її припадає на кінець робочого дня. Таким співробітникам, щоб показати результат, без "засиджувань" не обійтися. Як біоритми впливають на робочий графік.

Відсутність особистого простору в офісах типу open space. Там пізній вечір чи ранок – це час, коли можна працювати, не відволікаючись на дзвінки, розмови і звку клавіатур колег. До того ж деяких працівників може відволікати сама наявність колег на відстані витягнутої руки, чимало робочого часу може йти на каву і перекуси, тому надолужувати доводиться в неробочий час. Хоча багато що залежить від уміння концентруватися на задачах, розподіляти час, вибудовувати робочу комунікацію.

Кар'єрні амбіції. Часто співробітники, що бажають отримати підвищення, беруть на себе більше зобов'язань, які без додаткових робочих годин не подужати.

Зворотний бік перепрацювань

Однак у багатьох компаніях топ-менеджмент дотримується думки, що за понаднормову роботу співробітників треба... штрафувати! Адже "опівнічники" неефективно використовують робочий час та інші ресурси.

З ними солідарні психологи, які вважають, що перевантаження на роботі загрожує вигоранням і депресією. На багатьох підприємствах офіційно обмежують час доступу у виробничі приміщення, заблокувавши електронні перепустки.

Найголовніше, радять фахівці, розібратися для себе – у чому причина частих затримок і наскільки вони виправдані. Може виявитися, що проблему можна вирішити, лише більш ефективно перерозподіливши робочий час і грамотно спланувавши день.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X