П’ять принципів, без яких реклама — даремно викинуті гроші

22 листопада 2021, 07:16

У свіжій серії маркетинг-коміксу розповідаю про те, як говорити про свій продукт так, щоб його хотіли купувати до кінця днів.

У попередній серії ми з вами навчилися запускати продукт, а зараз переходимо до наступного важливого етапу: щоб протриматися на ринку хоч скільки, нам треба навчитися про себе говорити.

Відео дня

Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора
Фото: Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора

Є такий закон: люди не знають того, що їм не говорять. І знають те, про що їм говорять.

Перше, що варто осягнути і запам’ятати: комунікації — це марафон, а не спринт. Неможливо побудувати комунікацію, яка буде працювати сама по собі. Тому готуйтеся до постійної, регулярної роботи.

Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора
Фото: Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора

Спочатку треба привернути увагу, потім зацікавити, заслужити довіру, потім зробити так, щоб вас купили, а потім ще раз. Ми ж хочемо заробляти багато і постійно, а не разочок, правда?

Але не спішіть малювати транспоранти та зливати космічні бюджети на рекламу в інстаграм. Спочатку потрібно освоїти 5 важливих принципів, слідуючи яким ви завоюєте серця своїх клієнтів.

Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора
Фото: Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора

1. До кого ми звертаємося?

Перед тим, як запустити продукт, ми досконально вивчили аудиторію, для якої ми його створили. Зараз треба пригадати цих людей: які вони, про що ви з ними говорили, як вони виглядали, які в них проблеми і потреби.

Иллюстрации Инны Дончак по идеям автора
Фото: Иллюстрации Инны Дончак по идеям автора

Словом, ви маєте відчути цих людей як своїх рідних.

2. Що саме ми їм маємо говорити?

У давнину за суть повідомлення гінця могли звеличити або вбити на місці. У нашому випадку ситуація не така драматична, але вимірюється вбивством бюджетів.

Від того, що ви скажете, буде залежати захочуть люди ваш продукт чи ні. Дуже хороше і просте питання-маркер для створення реклами: «Що саме покупець має почути, щоб миттю нести нам гроші?».

3. Де і коли ми це говоримо? Зізнаватися у коханні дівчині на якомусь із заборів Харкова не дуже ефективно, якщо вона живе у Львові. Так само з рекламою.

Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора
Фото: Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора

І тут знову повертаємося до першого пункту: де ваші клієнти проводять час, чим займаються на вихідних, ходять у кіно чи в театр? Саме там нам і треба їх перехопити. І коли у них виникне потреба, вони згадають ваш продукт.

Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора
Фото: Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора

4. Як ми це говоримо?

Під «як» маю на увазі у які слова та зображення ви «загорнете» своє повідомлення. Якщо ви говорите з геть юним поколінням, буде доречним сленг, мемчики, жарти про студентське життя тощо. Доросла комунікація пройде повз їхні вуха як нецікава лекція з похмілля.

Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора
Фото: Ілюстрації Інни Дончак за ідеями автора

5. Як будемо покращувати?

Щоб покращити прибуток — покращуйте й рекламу. Знайдіть 2−3 варіанти, не зупинятися на одному. Запустіть альтернативний варіант (разом чи після) і порівняйте ефективність. Так ви побачите, який попав у саме сердечко, а який десь в районі нирки. Це як з побаченнями, навряд буде класно з першого разу.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Тепер, щоб бути максимально практичним і зрозумілим, поясню на реальному прикладі хімчистки ЦЕХ, оберт якої за рік виріс на 40%. Отож по пунктах:

Кому? Ділові люди, яким вкрай важливо виглядати щоразу «як нова копійка»

Що? Ми змінили ключове повідомлення на «Речі знову як нові», бо виявилось, що просто чисті речі — це не достатньо. Найглибша потреба — щоб речі виглядали щоразу як нові. Саме це робить хімчистка і саме про це ми розповідаємо її клієнтам.

Де й коли? Наші клієнти сидять у соцмережах, здебільшого зранку, ввечері чи в обідній, тобто у вільний від роботи час. Тому саме там і саме тоді.

Як? Стильна і вишукана обгортка. Саме так, як люблять виглядати наші клієнти.

Як покращувати? Ми одразу запустили кілька варіантів креативу, відслідкували найефективніші. Їх залишили працювати, а менш ефективні замінили на нові. І так по колу. Бо перше, з чого ми почали — комунікації — це марафон, а не спринт.

Говоріть і будете почуті. А у наступному випуску розберемо детальніше які бувають повідомлення (спойлер: стратегічні та тактичні).

Показати ще новини
Радіо NV
X