Чому люди працюють на вас

22 травня 2019, 14:40

Три ознаки успішної компанії. Відкриття Міхая Чіксентміхайі

Що робить людину справжнім лідером? Найголовніше завдання компанії — приносити прибуток, без цього її існування неможливо. Але варто замислитись, що мотивує людей працювати у вашій компанії. Окрім зарплати. Люди працюватимуть за гроші, але через деякий час скажуть, що цього недостатньо.

Відео дня

Як повести людей за собою

Упродовж історії всі видатні лідери: Черчилль, Чингісхан та ін. — мали дві функції щодо своїх послідовників. По-перше, люди приймають лідерів тому, що вони роблять щось для них. Наприклад, Чингісхан завжди надавав людям спорядження, казав, в якому напрямку рухатись і пояснював, як виграти війну.

По-друге, люди були віддані лідеру тому, що він робив все навколо змістовним. Вони надавали їхній роботі значення. Їхні послідовники розуміли, чому вони мають будувати це місто або воювати у цій війні. Зараз надати роботі людей змісту набагато важче.

Три секрети успішності компанії

Мій вчитель, Міхай Чіксентміхайі відкрив, що всі успішні компанії в Америці відповідають трьом вимогам. По-перше, вони прибуткові — це мінімальна вимога. Далі треба з’ясувати, наскільки люди, які на вас працюють, насолоджуються роботою. І чи створили ви середовище, в якому люди знаходитимуть нові рішення і любитимуть роботу не через те, що за неї платять, а через саму роботу.

А по-третє, те, чим займається компанія, має приносити користь суспільству та людству в цілому. Тому, що твоє існування на планеті не має значення, якщо ти не робиш життя на ній кращим чи цікавішим.

Що таке «оптимальний досвід»

Чіксентміхайі використовував поняття «оптимальний досвід» упродовж дня — те, що відбувається у дні, коли ми почуваємось дійсно щасливими. Для позначення цього досвіду він використав термін «потік».

Коли люди працюють в стані «потоку», вони креативні та задоволені тим, що вони роблять. Їхня робота може не обов’язково бути чимось значущим, але люди знаходять внутрішнє задоволення у виконанні задач, які перед ними стоять.

Нове покоління вимагає нових методів

У країнах Центральної Європи, пострадянських країнах, країнах Азії нерідко використовуються старі моделі управління, які більше не працюють. У середнього прошарку менеджерів у віці 30−40 років немає рольових моделей з попередніх поколінь та бракує інструментів для того, щоб управляти своїми підлеглими.

Тут ще є компанії, які керуються управлінськими моделями, запозиченими з соціалістичних часів або мають жорсткий та агресивний стиль управління. Але їхні підлеглі — молодь у віці 20−35 років очікують сучасніших і демократичніших форм організації роботи. І якщо їм не подобається старий підхід до управління, вони йдуть з компанії.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Новітні симуляції в бізнес-освіті

На базі теорій Чіксентміхайі ми створили бізнес-гру Fligby. Гра дозволяє менеджерам перевірити свої управлінські компетенції та навчитись вибудовувати стосунки з командою. Два роки ми писали сценарій і рік знімали фільм та робили саму гру. У цій грі ми навчаємо менеджерів як ввести команду в те, що називається потоком. Гравцям пропонується спробувати себе в якості менеджера винної компанії, яка переживає важкі часи.

Саму гру можна порівняти з симулятором для пілотів. Ви можете вправлятися в різних стилях лідерства, отримати миттєвий фідбек щодо ваших рішень, але ваші рішення та помилки не матимуть реальних наслідків.

На розвиток лідерів нерідко бракує коштів. Звісно, хороша освіта коштує недешево, але невігластво — ще дорожче.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо НВ
X