Діти-блогери і зірки 80+. Як вік стає перевагою особистого бренду

14 вересня 2021, 15:00

Дитячі YouTube-канали з мільйонами підписників. Як це працює та чи є результатом розвитку персонального бренду.

У 2014 році одесит Андрій Твардовський створив своїм дітям, які ще навіть не ходили до школи, — Каті та Максиму — особисті блоги в YouTube: Miss Katy та Mister Max. Зараз обидва канали мають по 20 млн підписників, а сім'я завдяки доходам від реклами змогла переїхати в Лондон.

Відео дня

Схожі історії дітей-блогерів Dima Kids TV, Vania Mania Kids, Melliart, Ya — Alisa, Kids Diana Show. Усім їм ще немає десяти, у них є канали-мільйонники, впізнаваність та гроші. Але чи можна назвати це прикладом персонального брендингу і в якому віці варто починати будувати персональний бренд?

Це точно особистий бренд?

Американський спеціаліст з побудови особистого бренду Том Пітерс у книзі The Brand Called You визначає персональний бренд як уявлення інших людей про конкретну людину (ідеї й асоціації, які особистість викликає у свідомості суспільства). Чим чіткіші й оригінальніші асоціації ми викликаємо, тим сильніший у нас персональний бренд.

У випадку з дітьми-зірками усі вони мають «фішки», які дозволяють їм виділитися і завоювати популярність. Так, найбільш популярною дитиною-блогером в Україні є Kids Diana Show. З 2015 року дівчинка змогла зібрати 82 млн підписників у YouTube та 374 тис. — у Instagram. Її блоги — анімований міні-серіал про щоденне життя, де вона грається, розважається, розпаковує іграшки та подорожує разом з братом. Асоціації, які виникають щодо образу Діани: емоційність, безпосередність, Америка, життя з братиком, ляльки та плаття, експерименти, рожевий колір. Вони досить стійкі та яскраві.

Крім того, ми можемо довіряти дівчинці при виборі іграшок і розваг. Так само, як можемо довіряти думці Dima Kids TV про машинки, а Ya — Alisa про ігри на свіжому повітрі. По суті батьки популярних дітей знайшли сферу, де діти стали експертами, — дитячі розваги. У сукупності з ексцентричністю та оригінальним динамічним контентом це дозволило виробити малюкам потужні особисті бренди, які притягують до себе рекламодавців та дозволяють постійно розширювати аудиторію споживачів контенту.

Стара гвардія

За схожою «схемою» діють і блогери, яким вже давно за п’ятдесят. «Краду ваших хлопців з 1928 року» — теглайн 93-річної американської Instagram-інфлюнсерки Хелен Вінкль (Baddiewinkle). На неї підписано 3,5 млн читачів. Baddiewinkle брала участь у MTV Video Music Awards і знімалася в рекламі для Smirnoff ICE Electric Flavors. Основа її образу — життєлюбство, яке з віком лише міцнішає.

Асоціації, які виникають, при аналізі бренду: яскравість, бунт, паєтки, сміливість, мода, стиль. Пенсіонерка не боїться відвертих нарядів, яскравого макіяжу та епатажних висловів, надягає відкриті купальники, чокери і чорні окуляри. Варто визнати, вона — експерт з позитивного старіння і бунтарства. А вік — ядро її образу.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Ще одна зіркова бабуся — 81-річна українка Ніна Колодніцька. У неї 95 тисяч підписників у ТікТок. На відео жінка розповідає історії з життя, порається по господарству та демонструє чудові українські строї. Асоціації з нею: досвід, мудрість, житейський гумор, традиційність.

Шукаємо «пурпурову корову»

У книзі «Пурпурова корова» маркетолог Сет Годін підкреслює, наскільки важливо виділятися в натовпі, аби тебе помітили. Він пропонує термін «пурпурова корова» для позначення чогось, що вирізнятиме вас. Рутина, на думку Годіна, — геть непомітна, як звичайна корівка. Створення «пурпурової корови» — це процес віднаходження особливості, яка зверне на себе увагу і зробить ваш бренд оригінальним.

Як і малюки-блогери, Baddiewinkle і Ніна Колодніцька зробили вік власною особливістю, що вигідно відрізняє їх з-поміж інших блогерів.

Однак це не означає, що «пурпуровою коровою» може бути лише вік. Цією особливістю може стати що завгодно: інтонації, дикція, манера вдягатися, нестандартна зовнішність. Наприклад, уже стала легендарною усмішка льотчика-космонавта Юрія Гагаріна, якого безумовно можна назвати людиною-брендом. Вдало для побудови образу використовує свої пишні форми реперка alyona alyona. Зокрема, про це йдеться у пісні «Пушка»: «Тату на обличчі — не моя фішка. Я просто пишка, пушка, пишка». Нестандартна зовнішність допомогла сформувати образ британській акторці Тільді Свінтон.

Чи варто робити ставку на вік?

Хоча, згідно з дослідженням, зробленим за ініціативою компанії Lego, сучасні діти в США, Британії та Китаї в три рази частіше мріють стати блогером, ніж астронавтом, рання популярність може нашкодити малюкові. Зокрема, дослідниця дитячого сегменту відеоблогосфери Євгенія Абросимова у своїй статті «Портрет сучасної дитини-відеоблогера» виділяє такі ризики для малюків: нападки зі сторони хейтерів, небезпечні челенджі, переслідування та небажана впізнаваність у реальному житті та інші. Однак у кандидатській дисертації на суміжну тематику вона зазначає, що відеоблогосфера може стати новим каналом соціалізації, який дає можливість дитині не тільки засвоювати норми інформаційного суспільства, але й брати участь у процесі їх створення.

Отож, у розвитку особистого бренду оптимально керуватися правилом: «На все свій час». Однак якщо ви вважаєте, що час уже настав, то варто подумати, що є вашою фішкою, чи достатня експертність у тій галузі, про яку ви хочете розповідати, та чи продумана стратегія подальшого просування та розвитку бренда. Вік може стати ядром образу, а може взагалі не грати вагомої ролі в концепції розвитку особистого бренду.

Показати ще новини
Радіо NV
X