Три помилки власника. Чому не росте бізнес?

16 вересня 2021, 15:30

Які підходи не дозволяють розвиватися компанії, а лише призводять до перевантаженості власника.

Чому я гарую так багато і докладаю колосальні зусилля, але не отримую результатів? Упевнений, багато підприємців ставлять собі таке питання. Прикро, коли ще й бачиш, що твої конкуренти ростуть і масштабуються.

Відео дня

Помилка перша. Нема делегування функцій

Якщо хочеш, щоб справа була зроблена добре, зроби сам. Багато власників чинять саме так: тягнуть на собі все, економлячи на зарплатах для найманих працівників. Я вже не кажу про те, що власник боїться віддавати важливого клієнта комусь із продавців, адже, на його думку, він точно все зіпсує.

Але ця помилкова точка зору гальмує зростання бізнесу. Просто немає вміння професійно делегувати.

Для успішного делегування потрібно:

  • коротко описати обов’язки
  • прояснити обов’язки співробітникам
  • стати для новачка наставником.

Тільки після того, як всі ці пункти будуть виконані, співробітник зможе приступити до своїх обов’язків, а власник не буде постійно чекати від співробітника чергового косяка. Так, це вимагає деякого часу, але керівнику більше не буде прилітати недороблена робота з проблемами. В кінцевому підсумку звільняються руки, з’являється час для творчості. І можна зайнятися стратегічними питаннями і розширенням бізнесу.

Помилка друга. Наймання виконавців без потенціалу та амбіцій

Ця помилка навіть більш драматична. Коли компанія ще маленька і власник наймає перших співробітників, він, як правило, бере на роботу просто виконавців без потенціалу та амбіцій. З цих людей в майбутньому не вийдуть ні керівники середньої ланки, ні топменеджери.

Амбітні співробітники. Посилюючи сферу маркетингу і продажів, не потрібно наймати людину, яка буде виконувати тільки функції «бігунка». Так, на першому етапі він буде виконувати і цю роботу, але у нього повинні бути амбіції, бажання прокачатися в маркетингу, стати комерційним директором.

Не варто обростати виконавцями, які готові виконувати тільки вузьку функцію і не хочуть брати на себе відповідальність. Інакше власник виявиться єдиною людиною, що відповідає за кінцевий результат. Тільки він виставляє пріоритети і керує.

Якщо має місце такий стан справ, власнику кришка. Про розвиток думати не доведеться. Він буде, як артист цирку, жонглювати своїми співробітниками. А без контролю все зупиниться. Помилка в тому, що керівники спочатку наймають неправильних людей.

Що потрібно робити. Найм — це не прогулянка по пляжу. І потрібно дійсно багато працювати, щоб найняти крутих хлопців. Так, спочатку завданням можуть бути нескладні презентації і дзвінки клієнтам, але потрібно цілитися на майбутнє. У компанії повинні з’явитися керівник відділу продажів, комерційний директор. І потрібно говорити кандидатам про це відразу. Потрібно пояснювати фахівцеві, що спочатку він буде виконувати роботу рядового співробітника, але, якщо себе добре покаже, виросте по кар'єрних сходах.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Потрібно спочатку шукати людей зі здібностями і амбіціями. Наймаючи нового співробітника, запитуйте: «А чого ти хочеш досягти?» Ставте запитання, уважно слухайте. Легко розпізнати, де щира відповідь, а де штамп, який нібито справить враження.

Мій досвід. Я провів безліч співбесід, і це запитання допомагало мені бачити амбітних людей, навіть якщо на той момент у них не було ні досвіду, ні рядка в резюме. Головне, створити довіру, щоб відповідь на запитання була щирою, а не завченою.

Потрібно спочатку шукати людей зі здібностями і амбіціями

Для мене це не теорія. У мене був співробітник, який в компанії вже працював 12 років, він був дуже залученим, відданим, бажав працювати, але він перестав тягнути в якийсь момент. Ми його прокачували і навчали, але результатів не було. І у мене дуже боліла душа з цього приводу, адже це хороша людина. Але він не тягнув. Все так само був на рядовий позиції. Я пару разів його пробував ставити вище, але він не проходив випробувальний термін. У підсумку довелося розійтися.

Помилка третя. Не прораховувати бізнес-модель і не рахувати гроші

Ця помилка — смертельна. І сумно, що припускаються її 99% підприємців. Обов’язково потрібно рахувати постійні і змінні витрати, витрати на рекламу, залучення клієнтів, зарплату і навчання персоналу, чого багато хто не роблять.

Як справлятися. Порахувати бізнес-модель — не проблема. Потрібно враховувати постійні, змінні і потенційні витрати. Ні в якому разі не можна забувати про витрати на маркетинг і рекламу, PR та соціальні мережі.

Порада: переймайте досвід

Власникам, особливо тим, які тільки починають свій шлях у бізнесі, часто не вистачає інформації, якихось даних. Поділюся порадою, яка дуже допомагає і мені: ходіть у бізнес-клуби, спілкуйтеся з підприємцями зі схожих сфер бізнесу. Вони поділяться інформацією, яка буде цінною і корисною для вас. Це допоможе уникнути багатьох помилок, які вже зробили інші.

Показати ще новини
Радіо НВ
X