Чим загрожує блокада Азова українським портам

26 листопада 2018, 16:00
1543
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Ескалація конфлікту в Керченській протоці може призвести до повної блокади морських портів, які розташовані в Азовському морі.

В Азовському басейні розташовані два великих торговельних порти – Маріупольський і Бердянський. Ці гавані важливі для експорту продукції українських підприємств і забезпечення експортної виручки.

У минулому році ці порти сумарно згенерували близько 9 мільйонів тонн вантажів. Основу цього вантажопотоку – понад 60% – склали вантажі металургійних підприємств Маріуполя, а саме ММК ім. Ілліча і Азовсталі. Зупинка роботи портів насамперед вдарить по інтересах цих підприємств, істотно збільшивши витрати на логістику і, відповідно, загальну собівартість продукції металургів. Крім металопродукції істотно постраждає експорт зернових вантажів – цей вантажопотік особливо важливий для Бердянського порту. На третьому місці за втратами – перевезення будівельних матеріалів.

У поточному році обсяги перевалки в українських портах Азовського моря скоротилися на більш ніж 10% внаслідок цілого ряду факторів. Зокрема, до зовнішніх факторів варто віднести будівництво Керченського моста і обмеження навігації а також посилення контролю з боку Росії. Крім того, в портах не проводилося операційне днопоглиблення, яке необхідно для підтримання глибин в належному стані. Це теж зменшувало можливості для експорту вантажів і обмежувало кількість суднозаходів.

Звичайно, при блокаді портів у Азовському басейні для транспортування вантажів можна скористатися альтернативним залізничним маршрутом Комиш-Зоря-Волноваха і далі на континентальну Україну. До того ж, пропускна здатність інфраструктури на цій залізничній ділянці досить висока. Однак не все так просто. По-перше, вкрай складно перебудувати логістику так швидко. По-друге, у Укрзалізниці критично не вистачає локомотивної тяги для забезпечення транспортування в напрямку Маріуполя вантажопотоку, що зростає. Навіть при працюючих портах для перевезення часто не вистачало локомотивів.

Крім цього, компаніям доведеться повністю перебудувати логістику. Тобто знайти нові судна і нові можливості для перевалки в портах. Наприклад, для перевантаження зерна компаніям складно вбудуватися в уже наявну логістику зернових маршрутів посеред сезону. Тому проблему логістики експортних грузопоков необхідно вирішувати в пріоритетному порядку.

Альтернативні маршрути транспортування вантажів включають в себе перевезення по залізниці з наступним перевантаженням на судна в портах. Як варіант, це можуть бути термінали Миколаївського порту або порту Ольвія. Але зміна логістичних ланцюжків, фрахтування нових суден, збільшення залізничного плеча транспортування призведе до збільшення собівартості продукції.

На поточний момент металургійні підприємства розташовані поруч з портом, тобто залізнична складова у витратах на транспортування готової продукції незначна, що дуже вигідно для експорту металу.

При збільшенні собівартості товару Україна ризикує втратити цю конкурентну перевагу, і обсяги експортних відправок можуть істотно зменшиться. Це ще один фактор тиску на валютний ринок нашої країни, оскільки великі обсяги валюти генерувалися саме від експорту металу і зернових.

Зверніть увагу

20 січня, 16:54
Лонгріди
thumb img
Спецпроект
30 грудня 2018, 10:35
Компанії/Ринки
thumb img
Спецпроект
30 грудня 2018, 10:35
4 січня, 09:45
Лонгріди
thumb img
Спецпроект

Головне

Компанії/Ринки

Вчора, 11:16

article_img
Amazon, Apple і Google очолили рейтинг найдорожчих брендів за версією Brand Finance
Події

Вчора, 08:45

article_img
"Немає виправдання". Через побиття вчителя в київському ліцеї українські педагоги починають масштабний протест
Країни

Вчора, 13:27

article_img
Один з пасажирів рейсу Сургут - Москва вимагав летіти до Афганістану - РосЗМІ

Вибір редакції

Події

Вчора, 18:28

article_img
Професія - смерть. Історії людей, чия робота пов'язана з померлими - репортаж НВ
Шоу-бізнес

Вчора, 14:41

article_img
MARUV замість TAYANNA. Став відомий порядок виступів учасників Нацвідбору на Євробачення 2019
LIFE

Вчора, 16:55

article_img
Місто вітрів. Відкриваючи для себе Баку

Стань автором

Якщо Ви хочете вести свій блог на сайті Новое Время, напишіть, будь ласка, листа на адресу:

kolonka@nv.ua