Чим порадував і здивував минулий тиждень

23 лютого, 18:05
3316
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Дніпровський гіперлуп, скільки буде коштувати газ і друга спроба Ryanair.

Новина тижня – безумовно, анонсований міністром інфраструктури Володимиром Омеляном Hyperloop у Дніпрі. Про проект поки що тільки відомо, що компанія буде називатися Hype.ua, вартість будівництва інфраструктури попередньо оцінюють у $3 млрд, і що до проекту приєдналися Академія наук, Південмаш, Укроборонпром, Unit City та Інтерпайп. Мінінфраструктури до кінця 2018 року розраховує отримати наукову оцінку проекту, а в 2019 році має намір запустити тестовий майданчик, тобто перейти до другого етапу реалізації проекту. Після тестової стадії міністерство має намір почати будівництво, яке триватиме... довго. Будувати збираються за приватні гроші як альтернативу Укрзалізниці. Думаю, у нас Falcon з Tesla наступним етапом запустять з космодрому в Дніпрі. Це не єдиний гучний проект міністра.

Борт Ryanair вдруге офіційно залетів на переговори в Україну. Цього разу в Бориспіль, а не Жуляни. У мене стійке відчуття дежавю. Майже рік тому Ryanair прилетів уперше. 14 березня 2017 року міністр інфраструктури України Володимир Омелян оголосив про запуск з осені 2017 року рейсів Ryanair з аеропортів Бориспіль і Львів. Лютий 2018: міністр оголосив про запуск з осені 2018 року рейсів Ryanair з аеропортів Бориспіль і Львів. Обидва рази за словами Омеляна, переговори були успішними. Як-то кажуть, бог любить трійцю. Почекаємо початку 2019-го.

Уряд намагається пропетляти між крапельками води. Без підвищення цін на газ для населення МВФ не дасть грошей (насправді під ці цілі кредит він уже видав і влада його опанувала). Звинуватять у цьому прем'єра Володимира Гройсмана. З різким підвищенням цін на газ для населення, як це передбачає існуюча формула, політична кар'єра Гройсмана, якщо не буде закінчена, то дасть велику тріщину. Кабмін знайшов третій варіант і запропонував фонду підвищувати ціну на газ для населення щокварталу на 2-3% протягом півтора року, починаючи з квітня 2018-го. Навіть причину знайшли поважну – щоб інфляцію не розганяти. МВФ поки на це дивиться скептично. Хоча, якщо закон про Антикорупційний суд візьмуть у редакції фонду, може й погодитися на урядовий варіант.

За оцінками Міжнародної організації праці – 50% від офіційно працевлаштованих працівників в Україні працює нелегально. Це десь 5 млн осіб (офіційно працює 10 млн осіб). В принципі, цифри збігаються з відсотком тіньової економіки в Україні, в цілому. З цією ситуацією влада збирається цього року боротися. Кабмін вже подав до Верховної Ради законопроект про зняття обмеження на проведення Держслужбою з питань праці перевірок дотримання законодавства про працю підприємствами. Проводити їх пропонують без попередження. Це при тому, що різні контролери вже запланували 30 тис. перевірок бізнесу на цей рік.

А українські компанії продовжують опановувати суміжні ринки. Укрпошта все-таки вийшла на ринок фінансових послуг. Оператор поштового зв'язку буде продавати послуги ПУМБ Ріната Ахметова. На першому етапі – в 7 областях: Дніпропетровській, Львівській, Сумській, Хмельницькій, Харківській, Волинській та Кіровоградській. Укрспирт прогнозовано отримав ліцензію на постачання газу і тепер може спокійно сконцентруватися на пілотному проекті з випуску парфумерії. А Укрзалізниця ввела інноваційну послугу і вийшла на абсолютно новий для себе ринок. Продаватиме книги. Поки придбати літературу можна тільки в Інтерсіті та Інтерсіті +. Але, я думаю, досить скоро ця послуга буде доступною у всіх плацкартах цієї країни.