Чим порадував і здивував попередній тиждень

6 жовтня 2017, 17:05
Зростання курсу долара і цін на бензин, антидемпінгові мита на метал і Кабмін наважився скасувати податок на прибуток

1 Курс на виріст. Долар ріс весь тиждень і пробив на готівковому ринку психологічну позначку в 27 ₴/$. Нацбанк звинуватив у девальвації нафто- і газотрейдерів, які активізували закупівлю палива. Ну і, звичайно, населення, яке, на думку центробанку, не хоче здавати валюту. Банкіри ж вважають, що Нацбанк просто "підганяє" курс долара до запланованого Мінфіном на 2017 рік середньорічного показника в 27,2 ₴/$. Плюс зростання курсу дозволить вигідніше продати залучену на зовнішніх ринках валюту і збільшити бюджетні надходження. Треба віддати належне НБУ, до кінця тижня ажіотаж вдалося погасити. Благо міжнародні резерви дозволяють – $18,6 млрд. Рекорд з докризового 2014 року.

Відео дня

2 Привид дефіциту. Ціни на бензин і дизпаливо росли весь вересень, додавши до вартості палива в середньому 1,5 грн на літрі. На цьому тижні, зростання, якщо не зупинилося, то сповільнилося. Але перепочинок виявився затишшям перед бурею. За оцінками експертів, дефіцит палива в Україні в жовтні складе, як мінімум, 10%. І значить ціни будуть рости і далі. Основними факторами дефіциту стали зупинки на ремонт білоруського Мозирського НПЗ, який забезпечує 50% українського ринку, і Шебелінківського ГПЗ ДК Укргазвидобування. Крім цього, керована групою Приват Укртатнафта - найбільший в Україні Кременчуцький НПЗ - перестала відвантажувати в опт паливо. Додатковий тиск на паливні ціни чинить і зростання курсу долара.

3 Фінт вухами. Укравтодор і так є "чорною дірою" для бюджетних грошей, за які будує дороги. На цьому тижні головний забудовник автобанів в Україні вирішив, в черговий раз, про це нагадати і дещо "прорідити" ряди підрядників. Компанія розіслала Службам автомобільних доріг рекомендації, за якими наймати на дорожнє будівництво можна тільки компанії з досвідом прокладки шосе в Україні або країнах ЄС. Одним махом з ринку прибрали білоруських і турецьких підрядників. Правда, щастя тривало недовго. Скандальний лист довелося відкликати. А міністр інфраструктури Володимир Омелян запевнив, що будувати дороги будуть і сябри, і турки, і, навіть, американці.

4 Вдала заміна. Кабінет міністрів нарешті зважився і схвалив заміну податку на прибуток податком на виведений капітал. Основний сенс – податок платиться не календарно, а лише коли гроші виводяться з обороту компанії. Бізнесу така норма більш ніж корисна – це додаткове джерело інвестицій. Бюджету – навпаки. За оцінками Мінфіну, реалізація норм законопроекту в 2018 році призведе до втрат державного бюджету в сумі 26,0 млрд грн і місцевих бюджетів – 5,4 млрд грн. Тож поки уряд не придумає спосіб це компенсувати, чекати заміни не доводиться. У 2018 році її точно не буде.

5 Обложили з усіх боків. Українських металургів обклали митом з усіх боків. По-перше, Європейська комісія прийняла рішення про введення фіксованого антидемпінгового мита на український гарячекатаний прокат в розмірі €60,5 за тонну. Через це меткомбінат Запоріжсталь скоректує і змістить на півроку реалізацію проекту будівництва киснево-конвертерного цеху. Крім цього, Євразійська економічна комісія встановила п'ятирічне антидемпінгове мито на ввезені на її митну територію гарячекатані куточки з України в розмірі 37,89%. А це основні валютні надходження. Наприклад, за дев'ять місяців 2017 року валютна виручка від експорту чорних металів склала $6,2 млрд.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо NV
X