Чим порадував і здивував минулий тиждень

19 жовтня 2018, 19:00

Перший крок до бюджету 2019, Тігіпко скуповує банки і Гуллівер не продається.

Верховна Рада прийняла держбюджет 2019 в першому читанні. Тепер Кабмін за участю профільного парламентського бюджетного комітету повинен за два тижні подати Раді оновлений проект з урахуванням її "хотілок" з порівняльною таблицею і з поясненнями про причини відмови від окремих пропозицій депутатів. А їх дуже багато. Президентська фракція БПП взагалі хоче видаткову частину на 1 млрд гривень збільшити. Прем'єр Володимир Гройсман вже попередив депутатів, щоб вони не "роздмухували" фінплан на наступний рік. Уряд затвердив проект держбюджету-2019 з доходами 1,01 трлн гривень і видатками 1,09 трлн гривень. На ці показники орієнтується і Міжнародний валютний фонд. Розгляд проекту держбюджету-2019 у другому читанні має завершитися до 20 листопада, а в третьому читанні і в цілому – до 1 грудня. Годинник цокає. Мораторій на підвищення цін на газ для населення закінчиться 1 листопада і ціни (за погодженням з МВФ) виростуть на 23,5%. Залишається прийняти збалансований бюджет, щоб отримати транш в 1 млрд доларів в поточному році.

Відео дня

Бізнесмен Вагіф Алієв, інвестор і власник ТРЦ Lavina, Blockbuster і Ocean Mall в Києві, планує до кінця 2018 року завершити продаж частини столичного бізнес-центру Парус класу А для фінансування будівництва мережі Мегамолл. Вагіев обіцяє за 2 роки закрити всі регіони України і будувати по одному ТРЦ в кожному великому місті. А продаж ще одного бізнес-центру – Gulliver – зірвався. Аукціон з продажу права вимоги за кредитним договором, забезпеченням за яким виступає багатофункціональний комплекс Gulliver в Києві, зі стартовою ціною майже 18,2 млрд гривень ($645,9 млн) не відбувся. Заявки на участь у торгах подали 10 учасників, проте всі вони були відхилені. Причини відхилення заявок не вказуються. Замовники аукціону – Ощадбанк і Укрексімбанк – мали право відмовитися від укладення договору купівлі-продажу з переможцем торгів якщо у нього негативна ділова репутація або він пов'язаний з позичальником. Я думаю, що справа все-таки в ціні. Загалом, бізнес-центри зараз не в тренді. Бізнесменів для заселення на всіх не вистачає.

Бізнесмену Сергію Тігіпку сподобалося купувати банки. Після інтеграції ВіЕс Банку (дочка Ощадбанку), він націлився на покупку ще однієї банківської установи з метою приєднати його до ТАСкомбанк. І це, не рахуючи анонсованих планів щодо купівлі страхових компаній і нещодавнього викупу у президента Петра Порошенка і його бізнес-партнера, заступника голови фракції БПП Ігоря Коненка заводу Кузня на Рибальському. Здається, Сергій Леонідович відкрив секрет філософського каменю. Ну або душу дияволу продав. У той же час, ворогові не здається наш гордий Сбербанк. Російський держбанк не збирається згортати діяльність в Україні і продовжує наполегливо шукати покупців на свою "дочку". І це не дивлячись на арештоване за позовом бізнесмена Ігоря Коломойського майно і вперте небажання Нацбанку узгоджувати покупця. Можливо, Тігіпко його і купить.

Верховна Рада відхилила законопроект Про залізничний транспорт України, який передбачав допуск приватних перевізників на залізничні колії Укрзалізниці. Спікер Андрій Парубій п'ять разів ставив на голосування цей законопроект, але він по максимуму набрав 221 голос при 226 необхідних. Закон передбачав поділ діяльності оператора інфраструктури і перевізника, визначав умови доступу до інфраструктури, відповідальність перевізників і принципи тарифної політики. Основним лобістом нововведень виступав міністр інфраструктури Володимир Омелян. Він вважав, що допуск приватних компаній до залізничних пасажирських і вантажоперевезень підвищить конкуренцію на ринку і дозволить швидше реформувати УЗ. Омелян навіть проштовхував проект щодо приватних залізничних перевезень як експеримент до прийняття окремого закону. УЗ ніби теж була "за" допуск приватників, але в "правильному" порядку, правда, незрозуміло, в якому. Голова УЗ Євген Кравцов взагалі прямо заявив, що приватні перевізники заберуть доходи у Укрзалізниці і це "прямий шлях до фінансового колапсу і банкрутства" держкомпанії. Війни між Мінінфраструктури та УЗ тривають.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації вирішила встановити 1 травня 2019 року початком дії послуги зі збереження абонентського номера при зміні мобільного оператора (MNP – Mobile Number Portability). До 1 лютого 2019 року оператори повинні створити локальні бази даних для зберігання перенесених номерів. Тож, якщо вам набридне ваш оператор, можна буде з ним попрощатися прямо у наступні "травневі". Хоча, час для впровадження послуги упущено. Через судові розгляди процес тягнувся з 2014 року. Абонентські бази сформовані, частка "мігруючих" абонентів при цьому не перевищує 10-15%. Основні битви між мобільниками вестимуться за бізнес-сегмент. Для компаній збереження номерів більш пріоритетно. Хоча, з розвитком месенджерів, це теж йде на другий план.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X