Чим порадував і здивував минулий тиждень

28 вересня 2018, 19:00

Порошенко продає Кузню, ТРЦ за ціною річної приватизації і ребрендинг УЗ

Кабмін виявився ніби лицарем на роздоріжжі. Начебто й домовилися з МВФ про поетапне підвищення цін на газ для населення. А тут Фонд нову вимогу викотив: прийняти збалансований бюджет у вигляді презентованому Кабміном. І тільки після цього буде прийматися рішення про виділення грошей. У Нафтогазі вже зраділи, що уряд з жовтня підвищені ціни для населення введе. Заступник голови НАК Юрій Вітренко взагалі очікував цього рішення в четвер 27 вересня. Але не тут то було. Міністр соціальної політики Андрій Рева допустив, що ціни з жовтня підвищувати не будуть. В результаті, НАК таки отримав продовження спецзобов’язань на поставки газу населенню за старими цінами до 18 жовтня. Спробуй, спрогнозуй скільки Верховна Рада буде бюджет приймати. Зазвичай, під Новий рік це дійство відбувалося.

Відео дня

Президент Петро Порошенко під кінець своєї каденції нарешті почав позбуватися свого бізнесу. Закритий недиверсифікований корпоративний інвестиційний Фонд Прайм Ессетс Кепітал, який управляє активами президента, досяг принципової угоди про продаж акцій підприємства Ленінська кузня Завод Кузня на Рибальському вітчизняному покупцеві. Загадковим резидентом виявився бізнесмен Сергій Тігіпко. Група ТАС досягла попередньої домовленості про покупку заводу. Ось тільки що саме купує Тігіпко поки незрозуміло. З'явилася інформація, що Порошенко і його бізнес-партнер по БПП Ігор Кононенко до оголошення планів щодо продажу заводу понад 60 тис. кв. м нерухомості передали іншому підприємству – компанії Строй-Реновація, яка теж у їх власності. Кузня поспішила оприлюднити офіційну позицію : Строй-Реновація є госп. товариством, єдиним власником якого виступає Завод Кузня на Рибальському, тому підлягає відчуженню разом з ним. Експерти думають, що Тігіпко купив ділянку під забудову. Сама Кузня тільки недавно стала прибутковою завдяки оборонним замовленням, вибитим президентом для своєї компанії.

Державні Ощадбанк і Укрексімбанк виставили на продаж ТРЦ Гулівер, який перебуває у них в кредитній заставі. Зокрема, банкам належить іпотека земельної ділянки 1,1 га і розташованого на ньому торгово-офісного комплексу площею 151,8 тис. Кв.м. Торги проводить держпідприємство Система електронних торгів арештованим майном (СЕТАМ). Стартова ціна – 18,2 млрд грн. Торги відбудуться 16 жовтня. Я навіть не знаю, хто зможе в Україні потягнути такий лот. Західні інвестори зараз сюди не підуть перед виборами, росіян не пустять, а у вітчизняних девелоперів таких грошей немає. Стартова ціна, на хвилиночку, перевищує прогнозні надходження від приватизації держмайна за весь 2019.

Укрпошта прогнозує можливість зупинки імпорту товарів в Україну в 2019-му через недосконалість закону про обмеження безподаткових пересилань товарів фізичним особам у міжнародних поштових та експрес-відправленнях трьома відправленнями на місяць (закон "про три посилки"). На думку генерального директора Укрпошти Ігоря Смілянського, на Митниці ніхто не захоче брати на себе відповідальність і визначати "четверту" посилку. Відповідно, відправлення будуть накопичуватися в аеропортах і місцях перетину кордону. Ще до введення в дію закону, поштові оператори просили президента його ветувати, оскільки адміністративні витрати на його виконання занадто великі, та й сам механізм прописаний нечітко. В результаті, Петро Порошенко таки його підписав. Максимум, чого домоглися пошти, – це відстрочка набуття ним чинності на рік. Подивимося, що буде з січня. До бюджету-2019 збільшення адміністративних витрат Митниці на реалізацію закону "про три посилки" не заклали. Забули, мабуть. Рік пройшов.

Укрзалізницю обмежили в бажаннях заробити більше грошей. Прем'єр-міністр Володимир Гройсман заборонив УЗ підвищувати тарифи на вантажоперевезення без консультацій з бізнесом. Там ціла тарифна війна йшла останні місяці, локомотивом якої були металурги. Прем'єр доручив Мінінфраструктури і АМКУ стежити, щоб УЗ в своїх бажаннях не виходила за рамки здорового глузду. У свою чергу, Укрзалізниця вважає триразове підвищення тарифів на вантажоперевезення економічно обгрунтованим. Раніше УЗ вже прогнозувала, що їй треба 1 трлн грн до 2030-го, щоб привести компанію до ладу. Але, прогрес не зупинити. Як то кажуть, не тарифами єдиними. Укрзалізниця все одно продемонструвала свій потужний потенціал розвитку і ввела новий логотип. Він, за задумом розробників, "базується на принципах мінімалізму, а розміщення елементів символізує безкомпромісний рух компанії вперед". Клянуться, до речі, що ні копійки на його розробку не витратили. Гроші потім підуть. Це ж треба на всіх бланках і брошурах лого поміняти. А потім поїзди перефарбувати.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X