Чим погане зниження акцизів на машини
Перше, що станеться – це переорієнтація ринку на старі автомобілі. Хоча хотів би сказати, що очікувати, що ці автомобілі будуть дуже дешеві, не доводиться. Чекати автомобілів за 3-4 тис. євро не варто. Вони все одно будуть коштувати від 7 тис. євро.
Друге, що станеться – це падіння і без того вмираючого виробництва всередині України
Враховуючи, що наше виробництво має стійку тенденцію до падіння, що частка на ринку автомобілів вітчизняного виробництва за півроку склала трохи більше 11%, очевидно, що новий закон просто доб'є українських виробників.
Будемо говорити відверто, автомобільне виробництво сьогодні в Україні знаходиться в надзвичайно важкому становищі. Обсяги виробництва дуже маленькі.
Крім того, потрібно пам'ятати про те, що у Верховній Раді ще знаходиться сім законопроектів, які стосуються тимчасового ввозу, комерційного транспорту - вантажних автомобілів і автобусів. Якщо ці новації теж знайдуть своє відображення у відповідних рішеннях Верховної Ради, у нас зупиниться ще й виробництво комерційної автотехніки.
Ми вважаємо, що ухвалення подібного роду актів – це удар по автомобільній промисловості України.
Ми не вороги споживачам, але чомусь ніхто не пам'ятає про інтереси тих людей, які працюють на підприємствах автомобілебудування, про інтереси тих, хто робить комплектуючі, матеріали, вироби для автомобілів. І не зважають на те, що, починаючи з 2008 року, у нас кількість працюючих в автомобільній галузі впала з 54 до 8,5 тис. осіб. Тобто відбулося досить таки суттєве зниження робочих місць. І це тільки безпосередньо на самих заводах з виробництва транспортних засобів.
При цьому не враховується і те, що Україна має достатньо потужностей по виробництву саме легкових автомобілів, які можуть робити не менше 350 тис. автомобілів в рік. Це і в Черкасах, це і в Запоріжжі, це і в Закарпатті.