Стисло і зрозуміло: Німеччина, Велика Британія, Франція, Китай — нові інвестиції в Україну
Середа, 22 квітня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

- Німецька Kostal Group інвестує €39 млн у будівництво заводу автоелектроніки в Дударкові, за 15 км на північ від київського аеропорту Бориспіль. Будівництво розпочнеться у травні. На заводі працюватимуть 900 осіб, повідомляє районна адміністрація. Проєкт реалізує ТОВ «Костал Україна», яке п'ять років тому відкрило завод у Переяславі, приблизно за годині їзди на південь від Борисполя. За допомогою 1 000 робітників, Переяславський завод виробляє запчастини для Audi, BMW, Ford, Mercedes, Renault, SKODA, SEAT і Volkswagen.
- У Львові Німецька Bader GmbH відновлює виробництво шкіряних сидінь для німецьких автомобілів вищого класу — Audi, BMW, Mercedes і Skoda. Робота припинилася 23 березня, частково через карантин в Україні та частково через падіння замовлень із Німеччини. До 4 травня всі фабрики повинні повернутися до виробництва, розповіла заступниця директора «Бадер Україна» Христина Горішна «Інтерфакс-Україна».
- British Steel веде переговори з Укрзалізницею про постачання рейок в Україну, повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій на новинному сайті державної залізниці «Магістраль». Куплений минулого місяця китайською Jingye Group, British Steel має французький залізничний підрозділ Sogerail, що знаходиться у Лотарингії. За останні два місяці міністр Криклій двічі зустрічався з послом Франції Етьєном де Понсен, щоб обговорити пропозицію Франції профінансувати модернізацію залізниць в Україні на суму €100 млн, переважно в контрольованому Україною Луганську.
- Французьке уряд обрав Ernst&Young Global Limited, для проведення судової перевірки Укроборонпрому і впровадження системи корпоративного управління для державного конгломерату з виробництва зброї. Франція зробила вибір, бо саме Франція значною мірою оплачує рахунок.
- Французька компанія Expert Petroleum підписала 15-річний контракт з Укргазвидобування на збільшення видобутку газу на родовищах на заході України. Компанія Expert Petroleum названа як «перша в історії компанія з контрактом на розширення виробництва на повну потужність у нафтогазовій галузі України». Компанія зобов'язується протягом п'яти років інвестувати $30 млн у буріння свердловин і розвиток інфраструктури. Контракт передбачає видобуток обсягом не менше 300 мільйонів кубометрів газу для 13 невеликих родовищ. «Угода передбачає найбільші іноземні інвестиції у видобуток газу в Україні за останні п'ять років», — каже голландець Отто Вотерландер, нещодавно призначений виконавчим директором із трансформації державної енергетичної компанії. CMS консультувала Expert Petroleum, що базується у Бухаресті.
- Китайська компанія Cainiao, підрозділ матеріально-технічного забезпечення Alibaba Group, об'єднала свої зусилля з «Новою поштою» для постачання вантажів в Україну з Китаю в Ригу, Латвія. Раз у тиждень Cianiao відправляє 20 тонн посилок у Латвію. Звідти вантаж їде до Львова на турбогвинтових літаках Ан-25 української авіавантажної компанії «Елерон».
- Австрійські, голландські, німецькі, литовські, польські та турецькі компанії подали заявки на участь у тендері на будівництво комплексу з переробки відходів у Львові, пише мер Андрій Садовий у Facebook. Частково фінансований ЄБРР, завод здатний сортувати 240 тис. тонн сміття на рік або близько 50 вантажівок на день.

- Росія дуже програла в обвалі цін на нафту і газ. У вівторок нафта марки Urals продавалася на ринку за ціною $9,60 — за тією ж номінальною ціною, що і під час дефолту 1998 року. Через інфляцію ця кризова ціна сьогодні еквівалентна $15,17. Що стосується газу, ціна у вівторок у головному британському хабі становила $48,50 за тисячу кубометрів — проти $64 на заході Росії до митних зборів. За перші два місяці цьогоріч доходи Росії від експорту газу скоротилися на $5 млрд, що на 51% менше, ніж торік. Водночас фізичний експорт скоротився на 25%, до 32,5 млрд куб.
- Російський рубль зараз торгується на рівні 77 долара — девальвація на 25% від початку року. Для України, імпортера нафти, девальвація гривні за той же період склала 14%, до 27,20 гривень за долар.
- За словами виконавчого директора «Нафтогазу» Юрія Вітренка у Facebook, «Нафтогаз України» може отримати прибуток, зберігаючи нафту на своїх трубопроводах і нафтобазах, що рідко використовуються. У вівторок через відсутність складських площ і слабкий попит, ціни на нафту марки Brent у червні знизилися до $19,76, а нафта West Texas Intermediate — до $11,60. «Продавці готові доплачувати, щоб у них забрали нафту», — пише виконавчий директор державної енергетичної компанії. «Це можна пояснити тим, що зберігати нафту ніде, і зупинити виробництво без істотних втрат неможливо». Нафтогаз пропонує компаніям з ЄС 10 мільярдів кубометрів газу сховищ Західної України.
- Через перше падіння ВВП в Україні за п'ять років, очікується, що центральний банк знизить свою основну ставку в четвер, згідно з опитуванням Reuters. Вісім із 16 аналітиків очікують зниження ставки з 10% до 9%, Три з них бачать зниження до 9,5%. П'ять не бачать змін. Підсилюючи аргумент на користь зниження ставки, інфляція нині складає всього 2,3%, що обумовлено низькими цінами на енергоносії та зниженням споживчого попиту.
- Вп'яте за шість тижнів Міністерство фінансів не проводило щотижневий аукціон із продажу державних облігацій, традиційно щовівторка. Уряд заявляє, що із запасами у $25 млрд у нього достатньо грошей для погашення заборгованості за зовнішнім боргом у травні. Зараз уряд чекає, щоб міжнародні ринки заспокоїлися.
- Попередження для українців, які виступають за спробу обійтися цьогоріч без угоди з МВФ. Зверніть увагу, що найбільші утримувачі облігацій Аргентини відхилили пропозицію уряду реструктурувати $83 млрд зовнішнього боргу, що збільшило перспективи дев'ятого дефолту суверенного боргу Аргентини, повідомляє The Financial Times. Під час першого раунду переговорів три групи кредиторів відхилили умови уряду щодо реструктуризації заборгованості, випущеної з 2016 року, і за реструктуризацією облігацій, випущених у 2005 і 2010 роках.
- У п'ятницю Верховна Рада збереться на спеціальну сесію, щоб розглянути законопроект, призначений для подолання розбіжностей навколо «антиколомойського законопроекту», необхідного МВФ.
- «Кілька десятків» компаній зацікавлені в участі у тестовому проекті, завдяки якому приватні локомотиви зможуть перевозити вантажні поїзди залізничними коліями Укрзалізниці, повідомив «Інтерфакс-Україна» міністр Криклій. «За суттю, всі вони є представниками Європейської бізнес-асоціації та Американської торговельної палати», — сказав він, додавши, що компанії-учасниці оберуть до 10 травня. Lemtrans стверджує, що тестові ділянки траси мають простягнутися аж до портів Чорного моря. Криклій планує знову внести в Раду законопроєкт про створення незалежного регулятора тарифікації для транспорту. Мета в тому, щоб зменшити політичний вплив на вантажні ставки.
- Наступний рейс МАУ до США вирушає в неділю у Маямі, виліт із київського Борисполя. Пасажири мають купувати свої квитки онлайн на сайті авіакомпанії. Українські пасажири повинні підтвердити свій дозвіл на поїздку до США, надіславши інформацію про паспорт і візу в посольство США.
Від редакції:
Кожен може мати свою причину для польоту в Маямі, але «евакуація» не є однією з них. За останніми підрахунками, в Україні зареєстровано 6 125 офіційно підтверджених випадків COVID-19 і 161 смертельних. У США зареєстровано 816 385 випадків і 45 174 смерті. У Флориді 27 498 випадків і 839 смертей. У фінальній сцені фільму 2003 року «Труднощі перекладу» Білл Мюррей виходить зі свого токійського готелю, а японські співробітники глибоко кланяються. У веселому привітанні вони бажають йому: «Приємного переляку!»
Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується у партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікація повної версії тексту заборонена.
Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN із новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.