Чи змусить розумна реклама нас порозумнішати

28 лютого 2018, 12:24
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Ось уже кілька років ми з командою відвідуємо виставку досягнень рекламної індустрії Integrated Systems Europe в Амстердамі.

Ця виставка збирає тисячі компаній, що працюють на ринку зовнішньої реклами – як тих, хто продукує рішення і рухає індустрію вперед, так і тих, хто уважно стежить за світовими трендами, намагаючись зрозуміти, як швидко ці тренди з'являться на локальних ринках. Відвідування таких виставок для нас як подорож у майбутнє.

Відео дня

Український ринок зовнішньої реклами не можна поки що назвати передовим. Проте, гравцям цього ринку буде корисно дізнатися про тренди, які визначать розвиток зовнішньої реклами та видозмінять міське середовище.

Все буде Digital

Як і все в цьому світі, зовнішня реклама активно переживає епоху цифровізації. Різноманіття цифрових панелей, екранів сітілайтів на виставці нагадувало азіатський базар. Тут були представлені і екрани на світлодіодах, і екрани з використанням рідкокристалічної технології. Статична і паперова зовнішня реклама вже найближчим часом стане атавізмом. Можливості цифрових конструкцій в різних форматах будуть розширюватися з урахуванням актуальних медіатрендів. Виробництво контенту для digital панелей – ця ніша буде беззаперечно рости.

Інтерактивність

Сучасні технології – інтернет, соціальні медіа, комп'ютер, який тепер можна носити в кишені, дозволили людині бути інтерактивною. Тепер людина – головний герой і безпосередній учасник реклами, а не бренд або компанія.

Інтерактивна зовнішня реклама дасть можливість людині "зловити" віртуальний гамбургер своїм мобільним телефоном і отримати вже реальний в найближчому кафе, або сфотографує тебе і нагадає відправити фотографію близьким і друзям через популярні соціальні мережі, а відомий футболіст зіграє з тобою в футбол і подарує комплект ігрової форми.

Крім розваги інтерактивна зовнішня реклама прагне бути корисною. Наприклад, запропонувати зручний міський маршрут, якщо мова йде про digital-панелі на таких міських конструкціях як зупинки громадського транспорту

Розпізнавання recognition

Розпізнавання потреб аудиторії, мабуть, один з трендів, що найбільш зачаровують і лякають. З одного боку – варто тобі щось загугли, як найближча цифрова панель зможе показати рекламу за твоїм запитом. З іншого – відчуття тотальної прозорості, і якоюсь мірою підконтрольності.

Зараз великі виробники конструкцій спільно з дослідницькими компаніями і телекомом виводять на ринок нові системи вимірювань, засновані на даних, отриманих зі смартфонів і автонавігаторів. Це дозволяє оцінювати зміни трафіку протягом доби, а так само деталізувати його на пішоходів і автомобілістів.

Завдяки сервісам визначення місця розташування проксіміті-маркетинг відстежує перебування потенційного покупця за допомогою його мобільного девайса і відправляє пропозиції або рекламу, з огляду на його інтереси.

Більш того, big data дає можливість здійснювати сильніший аналіз, допомагаючи рекламодавцям точніше відстежувати рівень конверсії й інші чинники, зокрема витрачати менше грошей на рекламу, спрямовану на тих користувачів, які не відгукнуться на неї. Кількість інструментів, що допомагають витягати з даних інформацію, яка допомагає оптимізувати процеси і краще розуміти клієнта, також буде рости.

Голаграми і проекційна реклама

Технології зовнішньої реклами збагатяться новими джерелами світла, наприклад, органічними світлодіодами, які зможуть приймати будь-яку, навіть гнучку, форму. Рекламні тексти, картинки і навіть відео стануть відображатися за допомогою електронного чорнила. А приваблювати в магазини нас будуть голографічні об'єкти і спрямовані звукові повідомлення та проекційна реклама. На виставці в Амстердамі було представлено кілька азіатських компаній, що виробляють такі рішення. Але поки що для застосування таких технологій в Україні не створена законодавча база, немає інструментів регулювання.

Синергія зовнішньої реклами, вуличних меблів і потреб городян

Що відрізняє розвинуті країни від країн, що розвиваються? Відсутність лісу з білбордів та захаращення вулиць рекламними носіями. Вся зовнішня реклама інтелігентно вбудовується в міське середовище і в основному розміщується на вуличних меблях: зупинках громадського транспорту, громадських туалетах (бачили б ви ці цифрові технології, які використовуються в підтримці гігієни та самообслуговуванні). Лідери рекламної індустрії домовляються з містами таким чином – встановлюють зупинки, лавки, туалети за свій рахунок, фактично інвестують в облаштування міського середовища. Свої інвестиції вони повертають використанням "вуличних меблів" як рекламних носіїв. Але такі носії в містах несуть також функцію інформування та навігації, за необхідності. Фактично ринок зовнішньої реклами стає ділянкою формування міського середовища, підвищуючи usability міст.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X