Чи запрацює Антонов без Росії
І вже з тих пір співпраця з цими компаніями практично неможлива.
Сам Антонов ще деякий час використовував комплектуючі, які були придбані до введення санкцій, але вже близько року йде активний пошук альтернатив. Одним з результатів цього процесу став проект літака Ан-132D, який виключає використання комплектуючих з РФ. Стає очевидним, що росіян замінити дуже просто.
Кооперація Антонова з російськими виробниками тривала протягом життя цього підприємства. Історично, будь-які російські підприємства мали міцні бізнес-зв'язку з українськими ще з часів Радянського Союзу. Процес розриву відносин з Росією буде швидше за все болісний і тривалий. Адже проблема не тільки в тому, щоб знайти заміну комплектуючих, але і в тому, щоб з них створити новий літак. Якщо заміні підлягає 30-40% деталей, то це вже новий літак, який повинен отримати нову назву і пройти сертифікацію. Це все може тривати роками. Але якщо Антонов буде ефективно слідувати всім планам переходу, процес займе 2-4 роки.
Але це буде позитивно, адже сьогоднішній ринок – це "ринок Заходу". Це або Європа, або Близький та Далекий Схід, які також орієнтуються на західні стандарти.
І якщо ми за допомогою американських, канадських і французьких партнерів будемо переймати саме західні технології, то продукцію Антонова буде набагато простіше продати в будь-яку країну світу, де розуміють ці стандарти. Це дозволить розширити географію продажів.
Якщо ми за допомогою американських, канадських і французьких партнерів будемо переймати саме західні технології, то продукцію Антонова буде набагато простіше продати в будь-яку країну світу
Інша проблема – це продажі. Останні 20 років продукція Антонова особливо не продавалася за межами колишнього Радянського Союзу. І в першу чергу, в самій Україні, де були куплені лише одиниці літаків. І якщо навіть місцеві компанії не купують техніку, то шанси, що її хтось купить за кордоном, фактично дорівнюють нулю. Крім того, щоб розвивати співробітництво по комплектуючим, потрібно активно розвивати співпрацю щодо спільного просування цього продукту на ринки Заходу або Сходу.
Але до українських літаків, які довгий час були задіяні в транспортній авіації, є інтерес. Це наша ніша, в якій ми були досить успішними. Наприклад, літак Мрія – це вже бренд, який дозволяє займати серйозне місце у великий транспортної авіації. Просування брендів Мрії і Руслана допоможе знайти партнерів. Це може бути, як Китай, так і інші партнери з грошима.