Як штучний інтелект вирішує проблему вибору і рятує бізнес

7 квітня 2019, 10:00

Хочете конкурувати – використовуйте технології 

Що ви відчуваєте, коли чуєте слово «штучний інтелект»? Більш ніж упевнена, ви думаєте про те, що роботи пануватимуть у світі, почнуться зоряні війни і, можливо, настане кінець людства. В реальності штучний інтелект (ШІ) - це просто колекція програм. Машини, які можуть навчатися, на основі інформації.

Відео дня

Компанія HubSpot провела дослідження, які свідчать, що 63% людей навіть не підозрюють, що вони вже використовують ШІ-технології. Можливо, ви просто не помітили, що зустрічаєтеся з ними кожен день? Давайте я поясню.

Уявіть собі - вам терміново знадобився корм для собаки. Що ви робите? Заходите в інтернет, шукаєте в онлайн потрібний вам продукт і тут до вас надходять тисячі пропозицій і продуктів, сотні варіантів і брендів. Занадто великий вибір, забагато продуктів. Але от прикрість - жоден з них не підходить до того, що ви реально хотіли б.

Кожен день ми маємо сотні пропозицій, які не мають до нас жодного стосунку, або які не становлять для нас жодної цінності. Просто тому, що кожен день ви в більшості випадків точно знаєте, що хочете купити або купуєте одне і те саме.

Тепер уявімо, що ви вирушаєте в продуктовий магазин. Якщо ви зайдете на сайт великої продуктової мережі - що ви побачите? Звичайно, весь асортимент продуктів, склад найрізноманітніших товарів. І ось тут на допомогу приходить штучний інтелект. Щоб не втратити клієнта і його увагу ШІ допомагає ритейлерам знати точно і дуже добре свого клієнта і запропонувати йому «розумний» підбір продуктів, необхідний саме для нього. Зібрана інформація про клієнта дозволяє чітко дізнатися про поведінку клієнта і штучний інтелект може прорахувати і передбачити наші бажання. Термін Reinforcement Learning часто може рекомендувати супутні і відповідні попередньому вибору клієнта, його досвіду, звичкам, поведінці і бажанням, продукти.

Автоматизація, боти і розумні машини можуть оперувати неймовірними обсягами інформації.

Дослідники з Morgan Stanley вважають, що індустрія штучного інтелекту щорічно зростає на 16% і до 2050 року сягне $1 трильйона

Дослідники з Morgan Stanley вважають, що індустрія штучного інтелекту щорічно зростає на 16% і до 2050 року сягне $1 трильйона. Впровадження технологій комп'ютерного навчання дозволить автоматизувати і багаторазово поліпшити результати людської праці.

Ритейлери, підприємства, будь-який бізнес можуть використовувати ШІ, щоб персонально достукатися до свого споживача. А коли у вас сотні і тисячі клієнтів тільки, технології можуть зробити це справді якісно. 

Те саме можна стверджувати і про, наприклад, цінову політику.

Уявіть собі, що в компанії є співробітники, які щодень приймають рішення про ціну продукту. Або тисячі продуктів? Щодня, вручну. Погодьтеся, ймовірність помилки велика. Один категорійний менеджер має прийняти рішення про ціну, грунтуючись на численних чинниках, як-от політична ситуація, погода, переваги, дії конкурентів і багато іншого. На основі внутрішніх і зовнішніх факторів. Неможливо для людини контролювати і врахувати всі деталі, а штучний інтелект може, і зробить це добре. І автоматично.

Одна з причин, з якої ми, в GK Software, крім інших продуктів, активно працюємо над проектами, пов'язаними зі штучним інтелектом, стала необхідність автоматизації процесів у великих компаніях, наприклад, цінова автоматизація за допомогою штучного інтелекту.

Що конкретно штучний інтелект може робити краще?

1. Зрозуміти вашого споживача і його потреби краще за вас.

2. Запропонувати ліпший і супутній товар для конкретного споживача.

3. Автоматизація роботи з цінами в режимі реального часу.

4. Перевага над конкурентами з позиції кращої стратегії продажів.

5. Вилучити максимум із наявної у вас інформації.

Штучний інтелект навчається на своєму ж досвіді і є відмінним інструментом для передбачення. Візьмемо до прикладу досвід багатьох платформ, що пропонують різні сервіси та товари. Деяким з них потрібно кожен день працювати не тільки з ціною, але й з об'ємом товару і грамотним плануванням. Амазон використовував штучний інтелект дуже давно, і рекомендації ІІ ефективно збільшили їм продажу. Spotify, Facebook, Google, Netflix - всі ці гіганти використовують штучний інтелект.

Що краще ви можете передбачити свій наступний стратегічний крок, то більше прибутку ви отримаєте на ринку

Чим краще ви можете передбачити свій наступний стратегічний крок, тим більше прибутку ви отримаєте на ринку.

З чого почати. Перший крок - це поставити до себе прості запитання: скільки я хочу продавати і яка найкраща ціна для мого продукту?

Тоді другим кроком стане розуміння й аналіз інформації, що є у вашому розпорядженні, щоб відповісти на інші питання - аналіз транзакції, база даних, аналіз конкурентів, аналіз ціни.

Та чи впевнені ви в тому, що добре розумієте політику ваших конкурентів? Внутрішня інформація не буде проблемою, вона збирається практично в кожній компанії, зовнішня інформація - ось де стає важче.

Третій крок - зібравши всю необхідну інформацію, вам знадобляться фахівці (data scientists), щоб структурувати й опрацювати весь обсяг даних. Якщо ви використовуєте Google Cloud, Microsoft Cloud, Amazon Cloud або інші сервіси - вся інформація, з усіх каналів комунікації має бути опрацьована і зібрана. І тільки тоді можна починати працювати зі штучним інтелектом.

Отже, ШІ може передбачати обсяг продажів. І вдосконалюватися. Позаяк однією з його унікальних характеристик є якраз здатність навчатися. Аналізуючи попередні кроки і нову вступну інформацію, ІІ може показувати дедалі ліпші результати.

З початком використання штучного інтелекту ви точно зможете домогтися результатів, яких не могли б досягти без використання нових технологій, і якщо будете попереду ваших конкурентів - тоді ваш бізнес в безпеці.


Показати ще новини
Радіо НВ
X