Бізнес закликає повернути борги за ПДВ

25 липня 2018, 13:00

Більше двох років підприємці не можуть отримати "старі суми" відшкодування ПДВ, які утворились до 1 лютого 2016 року.

Проблема не нова, але дуже болюча.

Так, борги держави по невідшкодованому до 1 лютого 2016 року ПДВ мали б були бути включені до Тимчасового реєстру заяв про повернення. Заяви мали формуватися на підставі даних ДФС і Держказначейства. Старі суми мали б повертатися на основі Реєстру. Весь цей механізм мав би запрацювати з 1 лютого минулого року.

Відео дня

Все це "мало би бути", але надворі кінець липня 2018 року – а Тимчасовий реєстр не функціонує.
Компанії, які потрапили до електронної таблиці на сайті ДФС з назвою "Тимчасовий реєстр", очікують бюджетного відшкодування 1,5 року, деякі навіть 3 і 5 років. Питання "on hold". Неодноразові звернення з пропозиціями до Мінфіну, ДФС та Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики безрезультатні.

Бізнес стурбований. Фінанси компаній на рахунках по факту заблоковані, що позбавляє платників податків їх активів. Це означає, що компанія має платити більшу суму податку та не може використати ті суми податків, котрі вже заплатила в ціні товару/послуги.

Проілюструю картину в кількох цифрах.

За публічними заявами, заборгованість за Тимчасовим реєстром становить близько 4,7 млрд грн.

Закон про бюджет на відповідний рік визначає суму ПДВ до відшкодування, а відповідна постанова КМУ деталізує, яка саме сума може бути відшкодована за реєстром (постанова КМУ №189 від 29 березня 2017: щомісячна сума відшкодування за Тимчасовим реєстром не може перевищувати 2,8% загальної суми відшкодування ПДВ за попередній місяць). Тобто, якщо б Реєстр було сформовано вчасно, лише протягом 8 місяців 2017 року було б відшкодовано близько 2,6 млрд грн "старого" ПДВ. А це складає 55% загальної суми заборгованості.

Чому платники податків не отримали відшкодування у встановленому законодавством порядку ще в 2017 році?
На це є багато причин. Хтось не був включений у ЄРДР через те, що перебував у судових спорах. Хтось – мав труднощі з реєстрацією податкових накладних в ЄРДР, оскільки не міг отримати відповідних підтверджуючих документів від контрагентів. Або до реєстру так і не потрапили суми переплат з ПДВ, які утворились до запровадження ЄРДР. Причини у всіх різні. Так залишилась велика кількість платників податків, які зараз з нетерпінням очікують на дане відшкодування ПДВ.

Чому ж відшкодування не здійснюється? Деталі.

Опубліковану на сайті ДФС таблицю, чесно кажучи, важко назвати Тимчасовим реєстром. Вона не містить всієї встановленої Податковим кодексом обов’язкової інформації для Реєстру.

Реєстр має містити найменування платника податку, дату подання заяви, суму податку до відшкодування, реквізити рахунку платника податку, дату складення та вручення платнику податків акту перевірки тощо.

Станом на 24 липня перелік опцій є не повним, наприклад, поле "реквізити рахунку платника податків" - відсутнє, немає і даних про всі узгоджені суми ПДВ.

На практиці це означає, що не всі, хто має право на відшкодування, можуть його отримати. Крім того, несформованість Тимчасового реєстру не дає можливість побачити реальну картину "старого" ПДВ до відшкодування.

Бізнес-спільнота за прозорість, чесність та відкритість у цьому питанні. Від імені Європейської Бізнес Асоціації ми звертаємось ще раз до Міністерства фінансів України та ДФС з проханням привести Тимчасовий реєстр у відповідність до вимог законодавства та включити в нього всі відомості - дані про платників податків та суми до відшкодування.

Важливо максимально швидко розблокувати процес відшкодування за Тимчасовим Реєстром та повернути підприємцям їх законні активи. Сподіваюсь, голос бізнесу буде почуто.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X