Досить все списувати на війну

9 вересня, 10:26
Ексклюзив НВ

Повномасштабна війна — стрес-тест для бізнесу. Це час, щоб переглянути стратегії, зробити інвентаризацію бізнес-процесів, знайти свої слабкі місця та використати нові можливості. Бізнес, який переживе ці часи, здатен пережити що завгодно.

Кожна людина, яка зараз перебуває в Україні, ризикує. І ми всі свідомо цей ризик прийняли та з ним погодились. І найголовніше, що це нас не деморалізує, а, навпаки, відкриває приховані внутрішні сили: мужність, рішучість, відкритість на взаємопідтримку та нові для себе рішення. Тому наразі маємо якнайшвидше вийти з режиму «переочікування» і перейти до розвитку.

Відео дня

Одна із найсильніших мотивацій, щоб працювати ще більше — це розуміння, що «економічний фронт» зараз також надважливий. Український бізнес мусить знайти такі рішення, які б дозволили й у цей час заробляти, платити податки й зарплати. Саме зараз ми можемо створити одну з найпотужніших економік Європи. Чи вдасться — великою мірою залежатиме від того, наскільки ефективно і завзято наразі працюватимуть бізнеси.

Шукайте актуальні ніші

Кожен повинен робити те, що вміє і робив раніше, але ще більш якісно й ефективно. Зараз час, коли створюються нові бізнес-ніші та змінюється попит на різні види товарів. Наприклад, з хвилею внутрішньої міграції зріс попит на товари першої необхідності. Другий сектор — це екіпірування для захисників, а напередодні майбутньої зими — вже стрибнув вгору попит на обігрівачі, термобілизну, електроковдри та усе, що дозволить легше пережити холод.

Якщо згадати час пандемії, то бізнеси, які втратили свій звичний ринок збуту, перелаштовували виробництва на пошиття масок, створення щитків для медиків, розвивалася сфера кур'єрської доставки та онлайн-сервіси.

Під час будь-якої кризи люди не зводять свої витрати на нуль, але починають купувати інші товари і користуватися іншими послугами. Той, хто вчасно зрозуміє, що потрібно клієнтам, хто виявиться гнучкішим — той міцно втримається на ринку.

Тому якщо ви тільки плануєте починати бізнес і думаєте, чи варто зараз це роботи чи ні, я однозначно скажу — починайте. Потрібно займати ті ніші, які будуть швидко розвиватися в Україні. Не буде іншого часу. Не буде часу кращого чи гіршого для початку. Ми починали бізнес в 2001 році. Як потім виявилося, це були, можливо, кращі часи для старту. Але коли ми починали, то цього не знали і не думали про це.

Глибоко проаналізуйте свої процеси і виправляйте помилки

Показати ще новини
Радіо НВ
X