Бізнес та Еверест, які ще попереду
Піднятися на вершину — процес. Не померти — ціль. Багато хто розвернеться на півдорозі.
Бізнес нагадує сходження в гори. Тут так само потрібні ціль, підготовка, скіли, команда, правильний настрій та гарна фізична форма. Потрібен кисень, тобто капітал, і готовність до акліматизації. І навіть тоді ніхто не гарантує, що ти дійдеш. Що повернешся до табору живим. Що встоїш під час штурму. Сили та завзятість — найцінніший ресурс у цьому шляху.
Коли будуєш компанію, яка оперує десятками тисяч квадратних метрів і щодня обслуговує тисячі клієнтів, часто запитуєш себе: «Який наш шлях?». Моя відповідь: піднімаючись у гори (або «вгору», нагору), ми пізнаємо себе.
Я з дитинства закоханий у гори. У 2021 році я зійшов на Манаслу — одну з найбільш важкодоступних світових вершин висотою 8163 м. Трохи раніше я почав не менш складний шлях довжиною в три роки і площею 15+ тис. кв. м — Creative States. Звичайно, до легендарної багатогодинної черги, як на підйом на Джомолунгму, ще багато роботи. Але зараз вільних місць у київських та дніпровських локаціях у нас немає. Це заслуга усієї команди, яка вірить у те, що ми робимо.
Один момент сходження на Манасла я запам’ятав на все життя. Ми піднімалися вже 12 годин і я дико втомився, хотілося лише лягти та заснути. Я озирнувся на всі боки, побачив вдалині вогні ліхтарів інших альпіністів. Раптом зрозумів: їм теж важко, можливо, важче, ніж мені. Але вони йдуть. То справді був переломний момент. А вже на вершині я відчув справжній тріумф: пізнання себе через труднощі. Саме за цим я йду у гори. Це ж почуття я поділяю з командою.
Вважається, що в коворкінги та гнучкі офісні простори йдуть, аби тільки працювати. Крім ефективної роботи в повністю обладнаній офісній інфраструктурі, до нас приходять по знайомства, спілкування, колаборації. Поєднувати ідеї та домагатися цілей. Знімати креативні відео. Проводити шахові чемпіонати. Використовувати наші локації для зухвалих та не шаблонних ідей. Щодня пірнати у дивовижний світ, набувати яскравого досвіду. За це люблять нас.
І не люблять, зрозуміло, також. У будь-якому бізнесі трапляються і неконкурентні методи боротьби місце на вершині. Іноді це відчувається як дефіцит кисню при сходженні: перші 10 хвилин начебто все ок, а потім задишка і запаморочення. Потрібно вміти вчасно «одягнути кисневу маску». Але, стоячи на вершині, ясно розумієш: усе це байдуже. Тому що там, нагорі, свідомість ніби проходить особливу фільтрацію, і з тебе злітає все зайве. Мозок сам відключає все, що заважає тобі досягти мети. Ти просто йдеш і рахуєш кроки, і ось останні 200 метрів по вертикалі, найскладніші.
Мені є за що боротися. Creative States ― вже не лише Київ та Дніпро. Ми розвиваємося та будуємо глобальну компанію. Зі своїми стандартами, відповідальним ставленням до клієнтів та партнерів, до бренду та його історії. Чим серйозніша висота, яку хочеш взяти, тим чіткіше завдання. Піднятися на вершину — процес. Не померти — ціль. Багато хто розвернеться на півдорозі. Це залежить не тільки від фізичної підготовки та сили волі, а й від непередбачених факторів, як пандемія COVID-19. Проте важливо не зупинятися. Йти далі, мислити ширше.
Думаючи про експансію, ми розглядаємо не країни, а уважно аналізуємо міста. Кожен із потенційно привабливих мегаполісів — наша персональна гора, на яку належить зійти, наш Еверест. Вивчаючи особливості міст, ми використовуємо сотні маркерів та десятки параметрів у процесі відбору. Як і в горах ціна тут висока.

Не здаватися і не відступати. Не звертати зі шляху, не зраджувати свої ж стандарти та принципи. Вершина ― це лише половина шляху. Перемога ― не про везіння, а про щоденну роботу, наполегливість та любов до того, що робиш. Це буде нелегко і не швидко, але абсолютно досяжно, якщо ви готові інвестувати час, слідувати системному підходу та забути про слово «неможливо».