Бізнес-модель в Annual Report очима інвестора

25 січня 2017, 12:21
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Річні корпоративні звіти (Annual Reports) є невід'ємним атрибутом публічних компаній

Вони роблять їх зрозумілими і прозорими як для інвестиційного співтовариства, так і для інших учасників ринку – покупців, постачальників, працівників самих компаній.

Відео дня

Регулятори різних країн намагаються формувати вимоги з підготовки та розкриття інформації, використовуючи як правило практики фінансово просунутих учасників. Насамперед, Американської комісії з цінних паперів і бірж (SEC) і Британської Ради з фінансової звітності (FRC).

Можна спостерігати цікаву еволюцію FRC в частині формування вимог і рекомендацій до Annual Reports. Рада усвідомлює, що корпоративні звіти можуть бути серйозним інструментом залучення фінансування, забезпечивши належну первинну інвестиційну оцінку. Зараз більший акцент простежується на моніторингу діяльності компаній після інвестування та виконання їх зобов'язань.

Створений FRC підрозділ The Financial Reporting Lab (FRB) покликаний поліпшити ефективність відносин між компаніями та інвесторами, зробивши їх більш простими і зрозумілими.

Чим британський досвід може бути корисний українським компаніям?

Дослідження та рекомендації FRB дозволяють зробити Annual Report не тільки привабливим для інвесторів, але й поліпшити комунікацію з бізнес-партнерами. Наприклад:
- переконати крупних постачальників товарів чи устатковання надати вигідні умови компанії (знижки, відстрочення платежів тощо);
- привернути увагу і провести результативні переговори з новими великими покупцями;
- знайти фінансування для інвестиційного проекту;
- переконати власника не міняти менеджмент компанії та продовжити курс поточної команди.

При цьому випуск Annual Report стає прерогативою не тільки публічних компаній, але й потужним інструментом для просування закритих компаній, які взаємодіють з обмеженим пулом зацікавлених осіб.

Яка інформація є однією з найважливіших на думку інвесторів у Annual Report? За результатами досліджень FRB, інформація про бізнес-моделі вважається фундаментальною для інвестиційного аналізу і розуміння перспектив розвитку компанії.

Визначення бізнес-моделі в контексті Annual Report – що робить компанія, як вона це робить, і як компанія створює вартість.

Яку інформацію інвестори найбільше шукають в розкриттях до бізнес-моделі?

Згідно з опитуванням FRB, 19 компаній розміром від AIM до FTSE100 і 38 членів британського інвестиційного співтовариства, інвестори найбільше цікавляться: драйверами доходів і прибутку, ключовими ринками і ринковими сегментами, конкурентними перевагами тощо. Багато інвесторів хочуть знати про прямі погрози і ринкові частки компаній. Деякі чекають розкриття інформації про культуру і цінності, інвестиційні плани, ROE, ROA.

Основні переваги розкриття бізнес-моделі в Annual Report, які виділяють інвестори:
- роблячи бізнес-модель зрозумілою і детальною, компанії уникають ризику бути незрозумілими з боку інвесторів і отримати неправильні оцінки бізнесу з їх боку;
- демонстрація того, що менеджмент компанії розуміє свій бізнес і його ключові драйвери, викликає довіру в інвесторів;
- опис і просування суті бізнес-моделі може суттєво посилити єдине мислення всередині компанії.

Багато інвесторів вважають, що бізнес-моделі повинні бути більш деталізованими, ніж ті, які сьогодні включаються в Annual Report. Однак, допускають прийнятний обсяг контенту в межах 1-3 сторінок. Більшість інвесторів сходяться у думці, що потрібно вказувати більше конкретної, короткої і важливої інформації, знаходячи баланс в текстовому і графічному викладі.

Наскільки бізнес-моделі, представлені в корпоративній звітності українських компаній за 2015 рік, відповідають очікуванням європейських інвесторів?

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X