Бізнес без втрат. Як захистити інформацію

15 січня 2019, 14:13

Тільки усвідомлюючи роль IT-інфраструктури, можна отримати ефективний інструмент, який стане ще і конкурентною перевагою

Сьогодні важко собі уявити успішний бізнес, який не використовує інформаційні технології. Залежно від сфери роботи компанії вимоги до IT-інфраструктурі можуть бути різними. Так, у великих роздрібних мережах важлива масштабованість, e стартапf[ – швидкість змін, у фінансовому секторі – безпека. Незалежно від специфіки бізнесу, одна головна вимога залишається незмінною – безперебійна робота.

Відео дня

Чому не можна економити на IT-інфраструктурі

За даними компаній зі списку Fortune-1000, куди входять найбільші американські компанії, середня вартість збою в роботі IT-інфраструктури становить 100 тис. американських доларів на годину. Якщо говорити про українські компанії, ця сума, безумовно, менша, але також істотно впливає на прибуток. Адже вона включає в себе не тільки прямі втрати доходу і вартість відновлення працездатності техніки, але і збитки від зниження ефективності співробітників і репутаційні ризики.

Щоб правильно порахувати ціну хвилини «простою», потрібно чітко розуміти, які активи є у компанії. І йдеться не про рахунок у банку або нерухомість, а про IT-інфраструктуру. Це може бути сайт, мобільний додаток, сервери в дата-центрах, CRM/ERP-системи, SaaS-рішення. Навіть комп'ютери співробітників і інтернет-підключення в офісі – все це активи IT-інфраструктури. Без чіткого розуміння, чим володіє компанія, неможливо забезпечити ні надійність, ні безпеку, ні тим більше фінансову ефективність.

У разі грамотного підходу ймовірність збою можна мінімізувати

Найчастіше на IT-інфраструктурі прийнято економити, на відміну від, наприклад, витрат на маркетинг або рекламу. Але власнику бізнесу, який не хоче втратити гроші, потрібно чесно відповісти собі на питання: «Які втрати понесе компанія, якщо завтра станеться серйозний збій у провайдера або через неліцензійне ПЗ перестануть працювати всі комп'ютери співробітників?» незалежно від масштабу компанії втрати будуть серйозні, а отже, необхідні превентивні заходи.

Щоб убезпечити свій бізнес, досить пам'ятати, що абсолютно надійних систем не існує. Крім того, не можна забувати і про людський фактор, який в інформаційній безпеці грає важливу роль. Гарна новина – у разі грамотного підходу ймовірність збою можна мінімізувати. Як же це зробити?

ТОП-5 дій компанії, щоб мінімізувати ризики збою

Використовуйте «страховку». Це важливо для основних активів. Наприклад, користуйтеся послугами кількох інтернет-провайдерів. І якщо у одного з них пропаде зв'язок – ви зможете продовжувати працювати завдяки другому.

Робіть резервні копії. Дані, які обробляє ваша IT-інфраструктура – це найцінніше. Тому не зберігайте їх в одному місці. Якщо ваша основна інфраструктура у хмарі, робіть резервні копії в фізичні сховища. І навпаки. Також не забувайте про регулярність. Чим частіше дані змінюються, тим частіше потрібно робити копії.

Вибирайте вимоги щодо ліцензування та open-source рішення. Хоч як би хотілося заощадити – не ризикуйте з неліцензійним ПЗ. Якщо вас не зупиняє думка про порушення закону, подумайте про те, що ніхто не зможе гарантувати вам надійність роботи, підтримку з боку розробника цього ПЗ і оновлення системи. Хочете заощадити, краще подивіться в сторону open-source рішень. Наприклад, Linux, SugarCRM, Piwik (альтернатива Google Analytics), Vagrant (керування конфігураціями), iRedMail (поштовий сервер), ClamAV (антивірус) тощо.

Проводьте регулярний моніторинг. Забезпечення надійності та безпеки – це не разовий захід, а процес. Тому в компанії має бути той, хто постійно стежить за термінами ліцензій, регулярністю оновлень, актуальністю резервних копій, працездатністю резервних елементів IT-інфраструктури тощо.

Автоматизуйте процеси. Це допоможе не тільки скоротити витрати, але і скоротить вплив людського фактора. Якщо немає можливості автоматизувати, приділіть особливу увагу персоналу. Зокрема, ваші співробітники можуть бути не в курсі поняття «критичності» IT-інфраструктури. Для них це просто «немає інтернету», а для вас – тисячні збитки.

У разі, якщо проблема все-таки сталася, будьте чесні і відкриті. Не перекладайте провину на партнерів, природні катаклізми, або ж самого клієнта – краще відразу скажіть, що трапилося і чому. Також озвучте, яких заходів вживає компанія, щоб подібне не повторилося в майбутньому. Це допоможе, як мінімум, зберегти «обличчя» і не втратити довіру клієнтів.

Побудова надійної IT-інфраструктури – трудомісткий процес, але воно того варте. Важливо пам'ятати головну ідею – вона покликана вирішувати завдання бізнесу, а не навпаки. Тільки усвідомлюючи роль IT-інфраструктури, можна отримати ефективний інструмент, який допоможе не тільки скоротити втрати через можливі збої, але й стане конкурентною перевагою.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Показати ще новини
Радіо НВ
X