Чого навчають стартап-конференції

0 коментувати
Не так давно міжнародна стартап-тусовка зустрілася на щорічному заході – стартап-конференції TechCrunch Disrupt San Francisco

Однією з команд, що представляли Україну, стала міжнародна платформа для репетиторів Preply.com. Хочу поділитися враженнями та спостереженнями. Чому ж подібні події цінні для підприємців?

Українська складова

TechCrunch Disrupt – найвідоміша у світі конференція для стартапів. Напевно багато хто дивився популярний останнім часом сітком Silicon Valley. Так от згідно з сюжетом, вся історія якраз і починається з того, що головний герой виграє TechCrunch Disrupt. Коли ми тільки починали роботу над Preply, потрапити на цей захід було для нас заповітною мрією. Зараз же, коли ми вже "переросли" ранню стадію стартапу, цю мрію ми здійснили.

Відвідати захід в Сан-Франциско нам допоміг конкурс, організований двома підприємцями з Долини і Лос-Анджелеса з українським корінням. Нік Білогородський і Женя Розинський вирішили зробити щось корисне для української стартап-спільноти, в результаті чого на TechCrunch Disrupt вперше з'явився Ukrainian Pavilion – ряд стендів українських проектів, серед яких крім нас були Concepter, PromoRepublic, Cluise, GeoZilla, Hideez, StepShot, Fractal, MyHouseBrownie і Cardiolyse.

Стартапи в Український Павільйон відбиралися по різному. Preply, Сoncepter, Cardiolyse потрапили через участь у спеціально організованому UVCA пітч-марафоні. Переможці, які посіли перше місце, отримали оплачувану поїздку на Silicon Valley Open Doors Conference, за друге-третє місця учасників нагородили правом представляти Україну в павільйоні на TechCrunch Disrupt.

Тренувальний табір

У той же час відомий підприємець і венчурний інвестор Макс Гурвіц, який прославився своїм наставництвом стартапів зі Східної Європи і організацією Traction Camp в Штатах, зібрав команди з так званої "New Europe", щоб познайомити їх з Кремнієвою Долиною, допомогти налагодити зв'язки з лідерами індустрії і обзавестися зв'язками для подальшої роботи і масштабування бізнесу. Для цього проекту були відібрані стартапи з Албанії, Румунії, Молдови, Болгарії, Азербайджану і Вірменії. У якийсь момент Макс, Нік і Женя вирішили об'єднати зусилля. Так в Traction Camp додалося 10 команд з України, а український павільйон перейменували в Ukraine & Friends Pavilion.

Розклад табору видався досить інтенсивним: два дні були розписані півторагодинними лекціями Влада Воскресенського, Семена Дукача, Діани Молдавської та інших підприємців, які ділилися своїм особистим досвідом в бізнесі і спілкувалися з командами на найрізноманітніші теми, починаючи із залучення інвестицій і закінчуючи дизайном продукту.

Показовий виступ

Логічним продовженням дводенного табору став захід Pitch Night. Фактично за час лекцій головним завданням команд було підготувати 60-секундний пітч, тобто коротко розповісти про свій проект таким чином, щоб людина, що сидить навпроти, повірила в ідею. Враховуючи постійну зайнятість інвесторів і, як результат, брак часу для повноцінного спілкування, це дуже корисна навичка для нетворкінгу, особливо в Кремнієвій Долині. Є навіть таке поняття – elevator pitch, що передбачає 30-секундну презентацію стартапу за час поїздки в ліфті.

Локація для Pitch Night була вибрана дуже оригінальна – приміщення старої церкви в Сан-Франциско, що не функціонує. Відчуття незвичайні, бо там залишилися колони, розпис та інші елементи церковного інтер'єру. До речі саме тут незабаром розташується акселератор Startup Temple.

Під час цієї події зібралося близько 100 людей, переважно вихідців з СНД, що живуть у Долині. Очолив журі Семен Дукач – директор TechStars Boston і за сумісництвом наш інвестор. Також учасників оцінювали два керуючих партнери з Almaz Capital, великого фонду з Долини.

Preply посів друге місце і отримав символічного іграшкового єдинорога, який символізує прагнення стати мільярдної компанією.

Techcrunch Disrupt

Після недільного заходу Pitch Night настав час довгоочікуваного Techcrunch Disrupt, який тривав 3 дні й подарував багато надихаючих вражень, нових думок та знайомств. Рівень презентацій на цьому заході зашкалював. Мені вдалося послухати наживо Марка Беньофа з Salesforce, Марка Андрісена з Andreesen&Horowitz, творця Boston Dynamics, ТБ серіалу Silicon Valley і багатьох інших.

Цікаво було спостерігати за командами, які презентували свої ідеї на знаменитому Techcrunch Battledfield. Найприємніше, що найвідоміший pitch конкурс виграла українська команда Mobalytics на чолі Богданом Сучиком.

Що в підсумку

Вся програма тривала тиждень. За цей час командам вдалося поспілкуватися з великою кількістю людей, завести корисні для бізнесу контакти, збільшити свою мережу знайомств у Долині.

Головне, що варто пам'ятати, що будь-який бізнес – це передусім люди. Тому, потрапивши на подібні заходи, нерозумно просиджувати час в кафе і готелях. Хочете, щоб про ваш проект написав Techcrunch? Зустріньтеся з журналістом, якому так несамовито шлете свої ідеї. Заздалегідь призначте зустріч з потенційним інвестором. Тільки не варто забувати про підготовку. Перш ніж домовлятися про зустрічі, вивчіть свого співрозмовника, його бекграунд і поле інтересів – від цього залежатиме успіх вашої комунікації. Просто так прийти і зорієнтуватися на місці – такий варіант не працює.

Кожний захід – це бізнес-подорож для напрацювання зв'язків, однієї з найважливіших складових бізнесу. Зв'язки між людьми мають величезне значення. Навіть технології – це насамперед люди, які їх створюють. Завдання полягає в тому, щоб знайти кращих з кращих. При організації таких поїздок, дуже важливий серйозний підхід. Ваш календар повинен бути заповнений зустрічами.

Крім зав'язування зв'язків, участь у галузевих заходах добре мотивує команду і освіжає погляд. Послухати тих людей, яких у звичайному житті явно не зустрінеш – дорогого коштує. І звичайно ж, у випадку міжнародних подій, як TechCrunch Disrupt – це можливість заявити про Україну як про технологічну кузню з великим потенціалом.

Я намагаюся здійснювати такі поїздки кілька разів на рік. Думаю, це корисно для розширення кола знайомств і стартап-кругозору. Оскільки Україна дуже сильно ізольована від європейської і американської стартап-екосистем, такі поїздки просто необхідні. Але, знову ж таки, якщо вони добре продумані та сплановані заздалегідь.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: