Українці – брендозалежна нація

0 коментувати
В умовах кризи та непростої економічної ситуації в нашій країні багатьом з нас доводиться переглядати свої споживчі та купівельні звички, можливості і бажання

Виробники продовольчих і непродовольчих товарів, а також роздрібні мережі намагаються враховувати реалії сьогоднішнього дня і пропонують споживачам продукти різних цінових категорій, привертають увагу промо акціями, все більше обертів набирають власні торгові марки, як вигідна альтернатива розкрученим брендам.

Ми вирішили розібратися, як же насправді поводяться українці, з точки зору покупців, в такий непростий життєвий період, що змінюється в їх перевагах і чи змінюється взагалі, які тенденції приходять на зміну вже усталеним звичкам.

Дослідження споживчого настрою Consumer Confidence Index, яке Nielsen проводить в 60 країнах світу, дає нам можливість подивитися на ситуацію очима покупця. Майже половина респондентів в Україні (45%) заявили, що в цілях економії в період кризи купують дешевші і альтернативні бренди. А практично кожен п'ятий покупець стверджував, що готовий змінити магазин в залежності від вигідної промо акції. Таким чином, ми бачимо, що українці готові змінювати свої звички і підхід до покупки тих чи інших товарів, в умовах, що склалися в країні.

Щоб з'ясувати, наскільки заявлена готовність споживача відповідає реальності на ринку, і чи дійсно покупці переключилися на дешевші товари, аналітики Nielsen провели більш глибокий аналіз продажів, заснований на аудиті роздрібної торгівлі (RMS). Retail measurement service (RMS) або аудит роздрібної торгівлі - це оцінка продажів товарів FMCG ринку кінцевого споживача на основі вибірки торгових точок, які достовірно відображають весь роздрібний простір України.

Ми проаналізували топ 8 продовольчих і топ 8 непродовольчих категорій (снеки, пиво, шоколад, кава, рослинна олія, вода, газовані напої, соки, пральні порошки, підгузники, засоби гігієни, засоби за волоссям, засоби для фарбування волосся, зубна паста, туалетний папір , чистячі засоби по догляду за будинком), щоб відповісти собі на питання «Як реагує покупець під час кризи?».

Результат аналізу показує, що українці продовжують купувати і споживати продукти харчування відомих брендів. Це означає, що українці - брендозалежна нація. І навіть коли споживачі заявляють в дослідженні, що готові переключатися на економну альтернативу, вони продовжують купувати свої улюблені торгові марки, коли мова заходить про продукти харчування.

Що ж стосується товарів в непродовольчих категоріях, тут ситуація склалася інакше. За результатами аналізу продажів ми бачимо, що покупці готові зраджувати відомим брендам, переходячи на альтернативні вигідніші товари, в тому числі товари власних торгових марок (ВТМ). При цьому стала помітною раціональна поведінка покупця, який намагається зберегти свій бюджет: шукає попередню інформацію про товар, розпитує друзів і знайомих, читає відгуки про товар, менше робить імпульсні покупки.

Практика власних торгових марок, промо акцій, бонусних програм активно розвивається в Україні. В умовах непростої економічної ситуації, торговельні мережі використовують безліч варіантів, щоб утримати постійних і залучити нових покупців; забезпечити їм вибір на будь-які потреби, фінансові можливості і переваги. Так торгові мережі мають можливість оптимізувати асортимент брендової продукції і вводити товари власних торгових марок, які дозволяють мережі збільшити прибуток і підвищити лояльність до мережі.

В рамках наших досліджень, ми також звернули увагу на те, як покупці реагують на різні промо акції, бонусні програми, знижки. Що цікаво, кожен третій покупець заявляє, що шукає акційний товар, заходячи в магазин. Грунтуючись на заявлених перевагах покупців, ми з'ясували, що в продовольчих категоріях для покупця найкращою є комбінація цінової знижки та промоупаковки, а в непродовольчих - цінова знижка. А що стосується бонусних програм, ми бачимо, покупець не готовий більше витрачати час на те, щоб збирати бали на карту або брати участь в лотереях.

Заявлена готовність покупця економити очевидна. При тому, що останнім часом покупці стали витрачати більше грошей на регулярні покупки, істотного зростання тих, хто в зв'язку з цим скоротив обсяг свого кошика, не спостерігається. Справа, швидше за все, в тому, що сильніше обмежуватись в споживанні вже не виходить. У разі, коли обсяг покупок товарів повсякденного попиту змінити не можна, покупці очікувано ганяються за акціями і підбирають доступніші магазини.

Журнал НВ
за спеціальною ціною

Передплата журналу Новое Время до кінця листопаду дешевше на 100 грн! Передплатіть зараз на 12 місяців лише за 559 грн.

Передплатити зараз
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: