Стисло і зрозуміло: Azur Air відкриває прямі рейси в США, стартує будівництво аеропорту Дніпро за $200 млн

16 вересня 2020, 11:33

Среда, 16 сентября. Ежедневный мониторинг главных новостей о бизнесе и экономике в Украине.

  • Azur Air Ukraine планує навесні наступного року відкрити прямі рейси з Києва (Бориспіль) у Нью-Йорк, Маямі та Чикаго, повідомляє Avianews. Минулого тижня Державна авіаційна служба України дозволила перевізнику здійснювати польоти в ці міста США. Посилаючись на представника Azur Air, Avianews повідомляє, що починаючи з 1 квітня авіакомпанія буде літати в кожне місто два рази на тиждень, ймовірно, використовуючи свої Боїнг 767−300 ER. Раніше МАУ і його попередник Аеросвіт, використовували хабову модель для заповнення пасажирами своїх літаків, що летіли в Північну Америку. Авіакомпанія Azur Air, яка належить Anex Tours, як очікується, буде використовувати стратегію «з точки в точку» при виконанні рейсів у США. На сьогодні між США і Україною існує угода про відкритий повітряний простір.

Відео дня

  • Якраз до виборів у жовтні, сьогодні починається робота над 7-річним проєктом з будівництва нового аеропорту в Дніпрі вартістю $200 млн. Вчора було підписано угоду про початок очищення аеропорту від наявного обладнання і про старт дизайн-проєкту вартістю $430 тис. Міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що найближчим часом буде проведено тендер на будівництво нової злітно-посадкової смуги протяжністю 3 200 метрів, яка на 13% довша за наявну. Цієї осені Олександр Ярославський повідомляє, що його група DCH приступить до будівництва нового терміналу, здатного обслуговувати 1 тис. пасажирів на годину. Ярославський вже побудував у Харкові термінал аеропорту вартістю $107 млн.

  • Дніпро з 1-мільйонним населенням є 4-м за величиною містом України. Але в минулому році його аеропорт був 7-м за завантаженістю в Україні. У 2019 році пасажиропотік збільшився на 13% до 339 тис. — до рівня 2015 року. Через погану злітно-посадкову смугу Дніпра і терміналу радянських часів, авіалінії уникають цього аеропорту. Виняток становлять МАУ і Роза вітрів, контрольовані дніпровським олігархом Ігорем Коломойським. Для порівняння, в Харкові з населенням 1,4 мільйона осіб, у минулому році 11 авіакомпаній перевезли в цілому 1 340 000 пасажирів, що майже в чотири рази перевищує рівень 2015 року.

  • Мета Антонова — виготовити до 2023 року 12 військових вантажних літаків Ан-178 на рік, повідомив «Економічній правді» новий президент київської державної компанії Олександр Лось. Нині один Ан-178, замовлений Міністерством внутрішніх справ Перу, сходить з виробничої лінії Антонова в Святошино на північному заході Києва. Міністерство внутрішніх справ України замовило ще 13 літаків. У довгому інтерв'ю Лось сказав, що наступним пріоритетом є відновлення виробництва регіональних літаків без російських комплектуючих. З них три Ан-148 і десять Ан-158 вже перебувають у виробництві.

  • Виробники сонячної і вітрової енергії просять прем'єр-міністра Шмигаля використовувати гроші державного бюджету для оплати рахунків, які до кінця цього року можуть перевищити $1 млрд. Відповідно до закону, що набув чинності 1 серпня, уряд зобов’язується дотримуватися нових знижених екологічних тарифів і виплатити 40% прострочених платежів до кінця цього року. Решту 60% належить сплатити в наступному році. У листі, підписаному вчора групами виробників, йдеться, що станом на 1 серпня, уряд вже відстав за виплатами на $ 800 млн. Тепер Гарантований покупець прогнозує, що до кінця цього року у нього виникнуть проблеми зі сплатою ще $350 млн. Лист підписали Європейсько-українське енергетичне агентство, Українська вітроенергетична асоціація і Українська асоціація поновлюваних джерел енергії.

  • Метінвест, найбільший гірничо-металургійний холдинг України, вчора оголосив про намір розмістити семирічні єврооблігації на суму $300 млн. Мета в тому, щоб викупити облігації з терміном погашення в 2021 і 2023 роках. Компанія доручила Deutsche Bank, IMI — Intesa Sanpaolo, Natixis і Raiffeisen Bank International стати спільними керуючими дилерами.
  • Мінфін вчора залучив $215 млн в еквіваленті на щотижневому продажі облігацій, що в шість разів більше, ніж тижнем раніше. Близько половини цієї суми — $112 млн — припало на 13-місячні цінні папери в доларах США, повідомило міністерство в Facebook. Середньозважена прибутковість склала 3,5%, що відповідає рівню минулого аукціону. Середньозважена дохідність за 6-місячними гривневими облігаціями не змінилася — 7,82%. За 2-річним гривневими облігаціями — виросла на 0.29%, до 10,43%.
  • Національне антикорупційне бюро звернулося до банків з проханням надати інформацію про іноземців, які купували і продають внутрішні державні облігації в минулому році, повідомили Інтерфакс-Україна кілька учасників ринку. Одне з джерел повідомило, що Бюро хоче знати, чи не була прибутковість «завищена». З урахуванням того, що ставки за деякими гривневими облігаціями досягли 19,5%, закордонні закупки зросли у 18 разів, і на кінець року вони склали 116 млрд гривень, або майже $4,9 млрд. У цьому році іноземні холдинги збільшили закупівлі ще на 10% до березня, поки не вибухнула коронавірусна криза. Сьогодні у іноземців 85 млрд гривень, або $3 млрд.

Огляд ринку облігацій:

  • ICU пише про аукціон минулого тижня: «Іноземці не поспішали продавати векселі. Минулого тижня вони зменшили портфелі всього на 421 млн гривень ($15 млн) до 86,5 млрд гривень ($3,1 млрд), при цьому їх частка в загальному обсязі випущених облігацій знизилася на 0.06% до 9,97%».
  • Юрій Буца, заступник міністра фінансів і уповноважений з управління державним боргом, заявив у п’ятницю на конференції ICU щодо облігацій: «Низька інфляція в Україні разом з відносно високими реальними ставками допомагає підтримувати інтерес до нашого ринку місцевої валюти. Сьогодні у нас відновився інтерес до більш довгострокових облігацій».
  • Вчора іноземні інвестори — реальні і потенційні — були ознайомлені з двома повідомленнями про нестійкі зусилля президента Зеленського щодо скорочення корупції в судовій системі, що змусили замислитися.
  • «У більшості країн мафією керують судді, — пише постійний автор Financial Times в Україні Роман Олеарчик. «У районному адміністративному суді Києва деякі з суддів є мафією, — кажуть слідчі з боротьби з корупцією». Детально описуючи передбачуваний відступ уряду Зеленського від чистки судів від корумпованих суддів, стаття попереджає: «Боротьба з хабарництвом серед суддів є одним з головних пріоритетів для МВФ, ЄС і міжнародних інвесторів».
  • «Реформи в Україні залишаються заручниками корумпованих судів», — говорить стаття Atlantic Council Дайан Френсіс, ще одного досвідченого спостерігача за Україною. За її словами, через рік після приходу до влади Зеленського судова реформа «відкотилася назад і перебуває під загрозою повного припинення». Посилаючись на залякування слідчих і судів, які не бажають боротися з корумпованими суддями, вона пише: «Президент Зеленський повинен протистояти правовій банді країни». Звільнивши 20 членів Вищої ради юстиції, «чистка» суддів може бути проведена за місяці, а не роки. В іншому випадку вона попереджає: «Збереження найкорумпованіших судів в кінцевому підсумку буде коштувати Україні її підтримки з боку МВФ і Заходу. Українці залишаться бідними, інвестори будуть бойкотувати, і країна повернеться під контроль олігархів і тіньових російських сил».
  • Створення ефективної системи протидії корупції в Україні «є ключем до структурних реформ і переходу до більш сильного і більш справедливому ростуго зростання, попередньою умовою для поточної програми підтримки МВФ», — заявив журналістам у четвер у Вашингтоні офіційний представник МВФ Джеррі Райс. Будучи змушений сказати, коли група МВФ приїде до Києва для розгляду схваленої три місяці тому резервної угоди на $5 млрд, Райс сказав: «Я не можу назвати дату першого перегляду».

Від редактора:

Минулого місяця я літав з Azur Air Ukraine в Бодрум, Туреччина, і назад. Це був хороший шанс оглянути мої коліна — ретельно. У слідчому ізоляторі Гуантанамо Amnesty International такі затяжні положення класифікуються як порушення прав людини. Сидячи, як крендель, я подумав: «Якщо дама переді мною спробує відкинути своє сидіння … Я просто задушу її». Я просто жартую. Проте, Azur Air може бути краще, ніж відсутність прямих рейсів між Україною і Північною Америкою. Доля трансатлантичних маршрутів МАУ здається невизначеною. Минулого тижня флагманський авіаперевізник України отримав безкоштовну вигоду від уряду, в момент коли мандрівникам заборонили транзит через Україну. У минулому році на транзит припадала половина пасажирів міжнародних рейсів МАУ. Кілька років тому, летячи рейсом МАУ з Бангкока, я сидів поруч зі шведським туристом, який летів у Стокгольм. Мені здалося що він лише смутно усвідомлював, що приземляється в Україні. Транзитні пасажири дозволили МАУ підтримувати досить пристойну міжнародну мережу. Перенесімося сьогодні в єдиний офіс МАУ в Києві, на моїй вулиці. Вже давним-давно вітер і дощ здули радісну табличку на якій було написано: «Побачимося після закінчення карантину — 6 квітня».

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X