Автомобільна залежність: коли машини покинуть наші двори

28 листопада 2019, 07:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Проблема недостатньої забезпеченості житлових комплексів паркомісцями існує, мабуть, з моменту зародження українського ринку девелопменту.

Проблема недостатньої забезпеченості житлових комплексів паркомісцями існує, мабуть, з моменту зародження українського ринку девелопменту. Будівництво паркінгу — дороге задоволення як для покупця, так і для девелопера. Для першого окупність вкладень становить 12−15 років, для другого — не менше 10−15 тис. доларів в залежності від класу комплексу, кількості рівнів паркінгу та інших параметрів, а в разі відсутності попиту — це просто заморожені на невизначений період гроші.

Відео дня

Залежно від періоду реалізації, розташування і класу комплексу, забезпеченість паркомісцями може істотно відрізнятися, але реальне покриття в середньому по Києву я оцінюю не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру. При цьому простежується цікава тенденція, коли ціна паркомісця співмірна з ціною автомобіля, який на ньому паркується. Але поки мешканці не будуть готові оплачувати свій комфорт, девелопери не будуть і не зможуть надавати більше паркінгів, а значить ми продовжимо бігати по цьому замкнутому колу.

У світі все популярнішим стає каршерінг, а в Києві навіть побудували кілька перехоплюючих паркінгів, але автомобілеорієнтованість нашого суспільства і нерозвиненість громадського транспорту, ще не скоро зроблять це нормою в Україні. Тому сьогодні безумовно найоптимальніше рішення — збільшувати кількість паркувальних місць. Причому не тільки за рахунок будівництва паркінгів забудовниками: наприклад, на Печерську є маса адміністративних будівель, парковка яких в робочий час завантажена на 70−80%, але умовно після 18:00 закривається і пустує, в той час як поруч у дворах один на одному припарковано автомобілі. У таких прикладах криється величезний потенціал, але ні місцева громада, ні девелопери, не працюють, щоб оптимізувати можливість парковки.

Так, девелопери нових комплексів бізнес- і преміум-класу прагнуть забезпечити своїх мешканців паркувальними місцями хоча б на рівні коефіцієнта 1,5, адже продати тут юніт, не передбачивши потреб в паркомісцях, а також додаткових місцях для зберігання шин, скутерів і т. д., досить складно. Але, на жаль, забудовники проектів економ-класу взагалі не дбають про те, де будуть паркувати свої автомобілі майбутні мешканці. Крім того, що вони тим самим не ставлять в пріоритет комфорт мешканців, вони ще й порушують державні будівельні норми.

Для нас же як девелоперського холдингу найголовніше — забезпечити комфорт перебування мешканців і гостей в комплексі і зробити їх життя максимально зручною в цьому плані. Сьогодні з’являється все більше комплексів, які проектуються за принципом «двори без машин», а значить забезпеченість підземними паркінгами в них повинна бути максимально високою, оскільки припаркувати автомобіль на тротуарі тут точно не вийде. Але щоб глобально вирішити проблему з недостатньою кількістю паркомісць, потрібно одночасно працювати в декількох напрямках:

1. Розвивати громадський транспорт, щоб знижувати залежність городян від власного автомобіля.

2. Залучати довгі гроші на будівництво перехоплюючих парковок.

3. Реалізовувати якісні проекти житлових комплексів з повноцінною інфраструктурою, необхідною для комфортного життя.

Виконання цих цілей дозволить перетворити Київ в по-справжньому європейську столицю — комфортну, сучасну і красиву.


Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X