Стисло і зрозуміло: Катастрофа літака МАУ в Тегерані, ринок авіаперевезень в Україні

9 січня 2020, 11:23

Четвер, 9 січня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • Вчорашнє падіння літака «Міжнародних Авіаліній України», який летів з Тегерана в Київський Бориспіль, оповите таємницею. Це перша фатальна подія за 27-річну історію української авіакомпанії, всі 176 пасажирів на борту Боїнга 737-800 загинули. Пасажирами були: 82 іранці, 63 канадці, 11 українців, 10 шведів, 4 афганців, 3 німців і 3 британців.

Відео дня

  • У понеділок літак, якому три роки, пройшов планове технічне обслуговування. Українські пілоти в складі 3 осіб мали в цілому 31 200 годин льотного часу. Відео, яке, як вважають, записав приречений літак в останні секунди, показує, як палаючий об'єкт летить прямо на землю. Чиновники диспетчерської вишки в Тегеранському міжнародному аеропорту Імама Хомейні кажуть, що вони не отримали сигналу лиха від екіпажу літака.

  • Час трагедії теж викликає підозри. О 1:20 за Тегераном: Іран запускає 15 ракет через свій кордон, до американських баз в Іраку. 4:00 ранку: Федеральне управління цивільної авіації США забороняє всім комерційним літакам США літати над Іраном і Іраком; 4-6: 12: міжнародні літаки продовжують злітати з аеропорту Тегерана; 6:12. Рейс МАУ PS 752 злітає після годинної затримки; 6:14 ранку припиняється автоматична передача даних; 6:16 ранку палаючий літак падає з 1 400 метрів, б'ючись об землю і вибухаючи при ударі.

  • Прес-секретар збройних сил Ірану Абольфазл Шекарчі заявив, що деякі іранці пишуть в Твіттері про можливість вибуху бомби або ракети. «Вони поширюють пропаганду про те, що український рейс став мішенню», — цитують іранські ЗМІ слова Шекарчі. «Це безглуздо. Більшість пасажирів цього рейсу були нашими молодими іранськими чоловіками і жінками».

  • Алі Абедзаде, голова Організації цивільної авіації Ірану, заявив іранському напівофіційному агентству Mehr, що ніяких ознак технічної несправності не було. Хоча записи літака були відновлені, він сказав: «Ми не передамо чорну скриньку виробнику і американцям». Він сказав, що буде працювати з українськими слідчими. Прем'єр-міністр Канади Джастін Трюдо заявив: «Наш уряд буде продовжувати тісно співпрацювати з міжнародними партнерами, щоб забезпечити ретельне розслідування цього падіння і знайти відповіді на запитання канадців».

  • Той факт, що тільки двоє зі 167 пасажирів були українцями, підкреслює стратегію МАУ з використанню Борисполя як хаба для міжнародних рейсів. Канадці летіли в Бориспіль, щоб встигнути на рейс МАУ в Торонто. Під тиском дисконтних авіакомпаній український флагманський авіаперевізник скоротив польоти на висококонкурентних внутрішніх і міжнародних маршрутах і збільшив частку своїх транзитних пасажирів приблизно до половини від загального числа.

  • Завдяки стратегії хабів МАУ, на частку «Борисполя» припало 63% з 22,6 мільйона пасажирів, які користувалися українськими аеропортами в листопаді. Цей пасажиропотік на 19% вище, ніж протягом перших 11 місяців 2018 року. Однак, свідчачи про жорстку конкуренцію з боку іноземних бюджетних перевізників, українські перевізники тільки збільшили кількість пасажирів на 10%. Близько 90% всіх авіапасажирів, які використовують українські аеропорти, літають міжнародними рейсами.
poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
  • «Авіакомпанія МАУ продовжує скорочувати кількість перельотів», — йшлося в прес-релізі компанії минулої осені про закінчення польотів в Амман, Бангкок, Пекін, Краків, Мінськ і Ригу. «Щоб повернути бізнес у прибуткову зону, МАУ продовжує оптимізувати свою мережу маршрутів на схід і захід».
  • Зіткнувшись з конкуренцією лоукостів, МАУ планує вивести з використання три середньомагістральних Boeing 737-800 до травня і розглядає можливість відмови від ще двох літаків, повідомляє Avianews. Крім того, в минулому році авіакомпанія прийняла рішення не брати три літаки Boeing 737 MAX 8, які вже були пофарбовані в синій і золотий кольори авіакомпанії. За останніми підрахунками, у авіакомпанії є зараз 35 боїнгів.
  • У той час, як МАУ скорочує витрати, дві дисконтні авіакомпанії розширюють свій парк.
  • SkyUp планує отримати ще чотири Boeing 737 в цьому році. В останні тижні компанія отримала два нових літака Boeing 737-900 ER, збільшивши свій парк до 10 літаків. Підвищуючи кількість рейсів з Борисполя до 30 пунктів призначення, SkyUp планує додати цієї весни: Барі, Пізу, Лісабон і Тирани.
  • Роблячи ставку на внутрішні перевезення, Windrose планує орендувати вісім нових літаків ATR-72-600 до 2022 року. Ці 70-місцеві франко-італійські турбогвинтові літаки будуть добре працювати для одно- і двогодинних перельотів по Україні. Використовуючи свої шість літаків Airbus, Windrose планує додати цього літа три міжнародні напрямки з київського Борисполя: Андоні, Бріндізі і Ламеція Терме.
  • Бюджетні перевізники повинні збільшити свою частку на українському ринку до 45% в цьому році і до 63% до 2024 року, вважає міністр інфраструктури Владислав Криклій. «Ми зробимо все можливе, щоб повітряні перевезення стали звичайною справою для українців, так само, як і поїздки на автобусі або по залізниці», — сказав Криклій 24 грудня на церемонії зустрічі 15-мільйонного пасажира «Борисполя» в 2019 році. До 2024 року число українців, які подорожують повітряним транспортом, має збільшиться втричі, до 32 мільйонів, повідомив він.
  • Щоб поліпшити ситуацію з внутрішніми авіаперевезеннями в Україні, Криклій хоче щоб Рада скасувала податок на внутрішніх рейсах. «Це виглядає трохи дивно, що немає податку на міжнародні перевезення, але є на внутрішні», — сказав він.
  • Розглядаючи перспективи внутрішнього і міжнародного зростання, IATA прогнозує, що протягом наступних 20 років число пасажирів, що вилітають з аеропортів України, подвоїться, до 20 мільйонів рейсів. Міжнародна асоціація повітряного транспорту, коментує: «Цей зрослий попит забезпечить приблизно $2,7 млрд ВВП і майже 210 000 робочих місць».
  • Повітряний рух у Львові, головному авіа-пункті Західної України, зріс на 39% в минулому році, до 2,2 мільйона пасажирів. Літаки літали більш наповненими, кількість рейсів зросла на 23% в 2019 році. Нові прямі рейси заплановані на цей рік. Ryanair буде літати в Будапешт і Познань (Польща) з 1 квітня; Wizz Air в Будапешт з 3 червня; і Air Serbia в Белград в червні. Ryanair планує перевезти 350 000 пасажирів зі Львова в цьому році. Останнім часом Азербайджанські авіалінії Buta Airways почали польоти в Баку, а SkyUp — в Тель-Авів.
  • Зареєструвавши найбільший приріст серед великих аеропортів України, в Харкові кількість пасажирів зросла на 40% в минулому році, до 1,3 мільйона. З регулярними прямими рейсами в 15 міст ЄС, Харків скоро повинен отримати нові рейси: Ryanair в Будапешт з 16 січня і до Варшави-Модлін з 29 березня; Wizz Air в Будапешт з 1 червня.
  • Одеса збільшила пасажиропотік на 17% майже до 1,7 мільйона осіб. Нині аеропорт виконує рейси в 22 зарубіжних міста. Після десятирічного будівництва терміналу, аеропорт повністю відкрився в минулому році. Авіакомпанії тепер сподіваються, що будівництво злітно-посадкової смуги буде завершено в 2020 році.

Від редактора:

Скептики зв'яжуть точки на вчорашньому графіку катастрофи МАУ і поставлять запитання, чи не зіткнеться Україна з новим рейсом 17 Малайзійських авіаліній. Ще раз, Україна може бути покарана — справедливо це чи ні — за те, що вона дозволяє комерційні польоти через зону воєнних дій. І знову контрольна сила на місці катастрофи — Росія в 2014 році, Іран сьогодні — мають сильні політичні інтереси, щоб зупинити реальне розслідування. Для жертв і їх сімей потрібно одне — серйозний, неупереджений розгляд справи.

СТисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо NV
X