Не лише Clubhouse. Чому бізнесу не варто забувати про голосові комунікації?

28 квітня 2021, 18:30

На початку весни інтернет розривався від розмов про нову аудіальну соцмережу Clubhouse. І хоча ажіотаж зараз спав, але з’являються все нові можливості в аудіальному світі, які бізнес вже не може ігнорувати.

Ера голосу

''До 2022 року ваш персональний пристрій буде знати про ваш емоційний стан більше, ніж ваша сім'я'', — такий суперечливий, але схоже, правдивий прогноз дає Аннетт Ціммерманн, віце-президент дослідного центру Gartner.

Відео дня

Прогноз будується на низці досліджень, які підтверджують, що для 46% людей спілкування з голосовими асистентами стало таким же звичним, як і спілкування з друзями. Розробники голосових помічників беруть це до уваги і «прокачують» можливості своїх пристроїв, додаючи їм голоси реальних людей (наприклад, співака Джона Ледженда у Google, або актора Самюеля Л. Джексона у Alexa від Amazon) і «емоційну складову». Так, голосовий асистент зможе говорити «схвильованим» голосом, якщо користувач виграв у вікторину або «бути сумним», коли улюблена футбольна команда програла матч.

Сучасних дітей нерідко називають «поколінням голосу». Все тому, що дітям звично говорити з неживими предметами — вони вчать читати плюшевих ведмедів і кажуть надобраніч лялькам, для них спілкуватися з голосовим асистентом цілком природно. Він зрозуміє тебе, навіть якщо ти не вмієш писати і читати, і виконає примхи кшталт «увімкнути мультик». Amazon навіть випустили спеціальну лінійку смарт-динаміків Echo Dot Kids Edition, обладнаних більш чутливими мікрофонами, здатними розпізнавати дитячу мову.

Голосові асистенти як частина життя

Зараз ми знаходимося в переломній точці — переходимо з епохи «рук і дотиків», коли ми управляємо всім через кнопки і сенсорні екрани, в епоху «розуму і тіла», в якій ми використовуємо вербалізовані думки і тіло як користувацький інтерфейс. Привіт, Face ID.

Голосові асистенти — це лише невелика частина ультра-пов'язаного майбутнього, яке буде прогресувати з поширенням технології 5G. Це виводить на передній план новий термін — Ambient Intelligence — навколишній інтелект.

У світі навколишнього інтелекту розумні пристрої працюють злагоджено й ідеально. Це повна синхронізація машин, покликана допомагати людям в їхніх повсякденних справах, зрозуміло, за допомогою штучного інтелекту, який працює за принципом Інтернету речей. І голосовий інтерфейс — це лише перші кроки в цьому напрямку.

Передові компанії починають тестувати навколишній інтелект. Наприклад, японський автовиробник Toyota планує будувати і досліджувати місто майбутнього. Там будуть проживати 2 тис. працівників компанії з сім'ями. У цьому місті люди, будівлі, транспортні засоби та всі пристрої будуть з'єднані між собою. Це дозволить протестувати роботу AI.

Чому у голосу велике майбутнє

На порозі нової цифрової ери розглянемо кілька причин, чому голос може бути найкращим інтерфейсом.

1. Швидкість

В середньому людина може друкувати 40 слів за хвилину, в той час як вимовляє — 150. Тобто попросити цифрового помічника знайти вам недорогий тайський ресторан неподалік, з найкращими оцінками на Google Maps — це в багато разів швидше, ніж знайти телефон, увійти в пошукову систему і ввести цілу фразу.

2. Простота

57% французьких споживачів, 91% китайських і 65% споживачів з США вважають, що голосові помічники істотно спрощують їхнє життя. Найбільший відсоток серед китайських користувачів говорить про складність набору тексту ієрогліфами.

3. Мультизадачність

З голосовим помічником простіше бути Юлієм Цезарем. Одна з ключових переваг голосових технологій в тому, що це дозволяє людині давати команди або щось шукати, паралельно з тим, як вона займається іншими справами: їде за кермом, готує їжу або дивиться щось на екрані.

4. Мультимодальність

Голосові помічники не обмежуються одним екраном — від телефону можна переключитися на колонку, телевізор або розумний будинок. Це дає простір для переміщень.

5. Доступність

Голосові технології вимагають меншого від користувача — те, що людині не потрібно друкувати свій запит, дає можливість користуватися всіма «благами цивілізації» групам людей, які з тих чи інших причин виключені зі світу цифрових технологій: дорослим людям, для яких смартфон — це складно, дітям, людям з дислексією, людям з порушеннями зору, людям з фізичної інвалідністю. Голосові технології можуть вирішити проблему цифрових виключень і створити цифрову інклюзію.

А що робити брендам?

Як показує досвід, бренд можна імплементувати всюди, і той, хто зробить це першим і у найбільш незвичайний спосіб, точно буде помічений. При інтеграції бренду в голосові технології важливі кілька правил: доречність, адаптивність, потрапляння у власні цінності та реальна користь. Інтеграція заради інтеграції вже навряд чи кого-небудь здивує.

Одним з перших брендів, який почав взаємодіяти з голосовими асистентами став бренд Tide. Щоб закріпити за собою статус професіоналів з видалення плям, ще в 2017 році вони, спільно з командою розробників Alexa, записали поради з виведення 200 видів плям з одягу. Всі рекомендації колонка видавала за запитом користувачам.

У 2020 році бренд KFC зробив колаборацію з голосовим асистентом Alexa, який заговорив голосом засновника бренду, полковника Харланда Сандерса. З полковником Сандерсом можна було поговорити про все, що стосується курки, включаючи жарти про курку і цікаві факти. Також за допомогою асистента можна було замовити доставку їжі з KFC.

Їхні конкуренти, королі троллінгу Burger King, пішли іншим шляхом. В кінці телевізійних рекламних роликів вони зробили вставку, на якій працівник компанії говорить: «OK Google, what is the Whopper burger?», Що тригерило систему розумного будинку і вона автоматично починала розповідати користувачеві про головний бургер мережі ресторанів швидкого харчування.

За допомогою голосу можна робити і презентації. У січні 2019 року Nike представили свої найфутуристичніші кросівки — Nike Adapt BB, які приймають форму ноги. Це взуття розробляли для баскетболістів і фанатів цього виду спорту, тому презентацію провели під час баскетбольного матчу. Коли спортсмени в новій моделі кросівок вперше вийшли на майданчик, користувач міг за допомогою голосового помічника дізнатися, якій моделі взуття віддає перевагу той чи інший гравець, а коментатор заявив, що кросівки може придбати будь-який охочий, який запитає у Google Assistant, як це зробити.

Повернемося ще й до Clubhouse. Під час буму навколо програми користувачі почали активно працювати з особовим брендом. Власники бізнесу та фахівці в тій чи іншій галузі створюють кімнати, в яких діляться експертною думкою щодо чогось. Розповідають про бізнес, роботу, успіхи і способи їх досягти. Разом з тим, бренди почали створювати окремі кімнати, в яких, наприклад, різні представники компанії або служби підтримки щодня, в певний час, діляться нюансами своєї роботи та відповідають на запитання користувачів. Крім особистого спілкування з «голосом бренду» для користувача можуть бути також приємними бонуси у вигляді промокодів або новин компанії, які можна дізнатися тільки в цій соцмережі.

Підбиваючи підсумки варто зазначити, що по суті основне завдання брендів — стежити за трендом, створювати унікальні інфоприводи та бути корисними своїй аудиторії. Щоб стати для неї другом, чий голос напевно захочеться почути.

Показати ще новини
Радіо НВ
X