Стисло і зрозуміло: Міжнародний аеропорт в Білій Церкві та будівництво Стамбульського каналу
Четвер, 8 квітня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.
- Судноплавство по Дніпру в першому кварталі зросло на 66% в порівнянні з тим же періодом 2020 року, повідомляє Адміністрація морських портів. З 1,8 млн тонн вантажів основними були: будівельні матеріали + 79% до 1 млн тонн; зерно + 33% до 587 тис. тонн; і метали + 280% до 171 тис. тонн. Для зимового сезону характерні короткі рейси барж. 10 березня річка повністю відкрилася для судноплавства, всі шлюзи працюють між Новою Каховкою і Київським водосховищем.
- Доставку вантажів з Перської затоки до Києва цього літа планує херсонська компанія Argo Shipping, повідомляє сайт Agrologistics. Розпоряджаючись флотом з дев’яти суден типу річка-море, «Арго» вже приймає вантажі із Запоріжжя в Грецію, Італію та Францію. Влітку минулого року її судно MV Porada перевезло 2 тис. тонн турецького цементу в український порт Дніпра, розташований за 40 км вниз по річці від Києва. В минулому році «Арго» перевезла 710 тис. тонн вантажів по Дніпру, що на 30% більше, ніж в 2019 році. Комерційний директор Олександр Нікулін каже: «У цьому році ми вже отримували заявки від фрахтувальників на здійснення вантажного рейсу з країн Перської затоки до Києва».
- Державне українське Дунайське пароплавство реалізує інвестиційну програму на суму $200 млн, що дозволить перевозити 4 мільйони тонн вантажів по Дніпру, що на 40% більше, ніж в 2019 році. На першому етапі Міністерство інфраструктури схвалило план Дунайського пароплавства по будівництву 16 буксирів і 31 баржі для використання на Дніпрі. Також міністерство обіцяє передати компанії річкові порти і термінали. Тепер Дунайське пароплавство починає переговори з ЄБРР та іншими міжнародними фінансовими установами, щоб отримати фінансування під низькі відсотки. Замінюючи вантажівки на автомагістралях, облігації та кредити на річкові перевезення часто вважаються «зеленими».
- Нібулон, найбільший приватний вантажоперевізник на українських річках, спустив на воду шосту баржу з малим осіданням NBL-91. З висотою борту всього чотири метри, баржа може перевезти по Південному Бугу зернові вантажі до 3 тис. тонн. Маючи шість таких барж, річковий флот Нібулона наразі налічує 85 суден, більшість з яких побудовано на заводі компанії в Миколаєві.
- Нібулон будує п’ять патрульних катерів річка-море за контрактом з французьким OCEA, повідомив посол Франції в Україні Етьєн де Понсен. Перший з цих алюмінієвих швидкісних катерів має бути доставлений до кінця року. Контракт з Нібулоном є частиною угоди на суму €136 млн, яка на 85% фінансується Казначейством Франції і державним інвестиційним банком Bpifrance.
- Херсонський суднобудівний завод SMG модернізує чотири суховантажі для голландської компанії EemsWerken NV. У минулому році Smart Maritime Group, що об'єднує Херсонську і Миколаївську верфі, побудувала корпуси для двох голландських танкерів-хімовозів, модернізувала та відремонтувала 55 суден.

- Цього літа Рада затвердить створення фонду для оплати багатомільярдного плану уряду по ремонту шлюзів Дніпра і потроєння річкових вантажів до 30 мільйонів тонн на рік, заявив на нещодавньому засіданні міністр інфраструктури Криклій на зустрічі з Європейською бізнес-асоціацією. Державний фонд внутрішніх водних шляхів створено за зразком Українського державного дорожнього фонду, який існує вже три роки і використовує плату за користування в якості гарантії грошей на ремонт і будівництво доріг.
- Будівництво Стамбульського каналу має розпочатися цього літа. Про це вчора заявив президент Туреччини Реджеп Тайіп Ердоган депутатам своєї партії AK, повідомляє агентство Anadolu. Він пообіцяв відкрити канал до 29 жовтня цього 2023 року до сторіччя проголошення Турецької Республіки. Канал протяжністю 45 км розрахований на перевезення 160 суден на день — стільки ж, скільки сьогодні проходить через протоку Босфор, через центральну частину Стамбула. Передбачається, що Стамбульський канал, частково призначений для транспортування небезпечних вантажів, відкриє Чорне море для вантажів СПГ з Перської затоки.
- З цього тижня п’ять пасажирських катерів курсуватимуть по Дніпру з Херсона, перевозячи жителів на дачі і туристів в одноденні поїздки по дельті річки, повідомляє міське транзитне агентство «Херсонкомунтранссервіс». При шестимісячному сезоні в Херсоні дедалі більш популярним стає річковий туризм.
- Одноденні тури по Дніпру з Києва — на північ до Чорнобиля і на південь до Канева — будуть згодом розроблені, пообіцяв міністр інфраструктури Владислав Криклій на нещодавньому онлайн-форумі, присвяченому відродженню річкового туризму в Україні. «Відновлення внутрішніх водних шляхів — це не тільки збільшення вантажопотоку по річці, а й розвиток пасажирського річкового транспорту», — сказав Криклій. Чорнобиль, великий міжнародний туристичний об'єкт, знаходиться за 100 км вгору по річці від Київської ГЕС. Канів, де знаходиться могила Тараса Шевченка на схилі пагорба, розташований приблизно за 130 км вниз по річці від Київського річкового вокзалу на Подолі.
- Київський Бориспіль, найбільш завантажений аеропорт України, прийняв половину пасажиропотоку в першому кварталі 2021 року в порівнянні з січнем-березнем 2020 року, повідомляє аеропорт. З 1,2 мільйона пасажирів 47,5% здійснили чартерні перевезення, що значно більше, ніж торік. Тільки в березні в п’ятірку кращих напрямків для мандрівників увійшли: Шарм-ель-Шейх, Хургада, Стамбул, Дубай, Мінськ. Через припинення мережі регулярних рейсів МАУ потік транзитних пасажирів знизився на 90,5% — до 36 900 за квартал.
- За даними аеропорту, в першому кварталі цього року обсяг вантажних авіаперевезень Борисполя знизився на 12%. З майже 9 тис. тонн вантажу 71% — вхідні вантажі. Вантажі на експорт впали на 27%, до 2 560 тонн.
- Кількість польотів через повітряний простір України в березні знизилася на 43%, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, до 12 160, повідомляє Управління повітряного руху Украерорух. Але ситуація покращилася в порівнянні з падінням на 58%, зареєстрованим в 2020 році, і падінням на 56%, зареєстрованим в лютому. Забігаючи наперед, прогнозуючи літні рейси в ЄС, керівник агентства Андрій Ярмак попереджає: «Що стосується відновлення руху в Європу, на жаль, досить складно робити точні прогнози щодо лібералізації правил перетину кордону з урахуванням введення суворих правил — обмежувальних заходів у зв’язку з третьою хвилею коронавірусу».
- Цього літа починається робота за програмою вартістю $66 млн з перетворення аеропорту Біла Церква в міжнародний центр вантажних авіаперевезень, повідомляє Інтерфакс-Україна. Біла Церква, розташована за 80 км на північний захід від кільцевої дороги Києва, отримає мультимодальний вантажний комплекс, пасажирський термінал, ангари для центру технічного обслуговування літаків, ремонт злітно-посадкової смуги і нове освітлення і радіоустаткування для посадки. Ведуться роботи з підвищення статусу колишнього військового аеродрому до міжнародного.
Від редактора:
У зв’язку з тим що державно-приватне партнерство і поступки стають реальністю в Україні, Лондонська стратегічна рада на наступному тижні проведе свій форум з транспортної інфраструктури України. Щодня з понеділка по п’ятницю о 16.00 за київським часом буде проходити онлайн-панель із зоряним складом українських і зарубіжних експертів. Понеділок — огляд з міністром інфраструктури Кріклієм і чотирма представниками МФІ. Вівторок — порти і водні шляхи, Нібулон, Хамбургер Хафен і МФІ. Середа — дороги, з Олександром Кубраковим, главою Укравтодору, і державними відповідальними за ДПП. Четвер — залізниця, з УЗ, МФІ та інтермодальна логістика Схід-Захід. П’ятниця — аеропорти, з головою Державного агентства інфраструктурних проектів Кирилом Хомяковим і менеджерами аеропортів Харкова й Одеси. Тижнева програма безкоштовна. Ви можете зареєструватися тут. З найкращими побажаннями, Джим Брук
Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікацію повної версії тексту заборонено.