Співчуття — ось що буде важливим у 2021 році. Як приймати важкі рішення?

19 грудня 2020, 13:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

У наступному році нас чекає ряд викликів — велика фінансова, емоційна криза і, очевидно, жахливі наслідки для здоров’я багатьох людей. Як це вплине на наш бізнес і наші рішення?

В нашому діловому житті, не маючи компаса, який би направив нас, нам доводиться приймати рішення і робити вибір, результати якого можуть мати тривалий вплив на наші компанії. Це трохи схоже на вибір дороги серед густого туману, коли є два шляхи, але ніхто не підкаже, який вибрати.

Відео дня

В особистому житті нам доводиться міняти свій розпорядок дня і думати, як залишатися продуктивними — часто притираючись з іншими людьми, які живуть з нами, у яких є свої власні уявлення про те, як використовувати наш колективний простір і час. Що ми їмо? Де ми робимо покупки? Що безпечно? Чим займаються мої батьки — чи в безпеці вони? Чи можу я знову спланувати відпустку, відвідати весілля або поїхати куди-небудь у цьому році? Хто знає.

Але ви повинні пам’ятати, що всі перебувають саме в такому ж становищі. Ось що робить світ таким сюрреалістичним.

Я з усіх сил намагаюся повністю розслабитися перед сном, мої думки крутяться навколо світу, який чекає попереду, і навколо нескінченної кількості щотижневих рішень, які мені потрібно приймати. Думаю, багато хто з вас відчуває те ж саме. Якщо це зайшло надто далеко і ви опинилися в дійсно негативному стані, будь ласка, зверніться до будь-якого надійного наставника, друга або члена сім'ї. Повірте, ми всі з цим впораємося, і завжди є завтра, що б не сталося.

Для засновників стартапів або керівників, які повинні приймати рішення в умовах неповної інформації, момент вимагає рішучості в усіх сенсах:

  • як працювати з клієнтами,
  • що робити з витратами,
  • що сказати членам ради директорів / інвесторам,
  • що відбувається з бюджетом компанії,
  • чи потрібно мені звільняти співробітників або брати відпустку,
  • чи маю я право на державну допомогу.

Якщо у вас не паморочиться голова, значить, ви ще не усвідомили серйозність ситуації. Кожне з цих рішень може саме собою бути фатальним, але на сьогодні я хочу уникнути тактичних порад і запропонувати дещо більше, коли ви долаєте складності і приймаєте рішення, які впливають на життя і засоби для існування інших людей.

Кажучи просто — проявіть співчуття. Я знаю, що не повинен говорити цього, оскільки це здається очевидним. Але за останні кілька місяців я чув багато безцеремонних коментарів про скорочення, перегляд умов контрактів, зміну умов роботи. «Ринкове середовище диктує» або «ніколи не втрачайте хорошу кризу» або «вам просто потрібно скоротити 25% персоналу», тому що всі це роблять. Я знаю, що багато людей просто скупі в стресові часи, але все ж намагаються зробити паузу і подумати про свої дії і слова, і про те, як вони вплинуть на інших (або про те, чи мають рацію вони насамперед).

Вам потрібно провести дуже докладний аналіз клієнтської бази, на яку вплине рішення. Драйвер ваших рішень має бути логічним, раціональним і економічно обґрунтованим. Вам необхідно враховувати:

  • Чи змінився попит на мій продукт глобально, і чи збережеться він?
  • Чи надовго вистачить грошей, якщо в доступному для огляду майбутньому попит не відновиться?
  • Чи є реальний шлях отримати прибуток?
  • Якщо немає, то на скільки потрібно скоротити витрати, щоб наша компанія змогла витримати нинішній шторм?

Неминучі рішення можуть означати, що ви рятуєтеся від співробітників, постачальників, офісів, бонусів, підрядників — ви можете продовжити цей список. Але саме тут співчуття стає дуже важливим. Легко захотіти захистити себе від сильних емоцій, які можуть виникнути через втрату роботи або для вашого постачальника через втрату важливого клієнта. Не ізолюйте себе — вирішуйте все особисто і будьте лідером, який присутній під час кризи. І якщо вам доводиться приймати ці важкі рішення, співчуття має велике значення.

Якщо вам потрібно звільнити співробітників, зробіть це один на один або попросіть старших менеджерів розділити співробітників і поговорити один на один (або 1:2, якщо вам потрібно, щоб HR був у кімнаті (або вZoom). Я вважаю, що кожен постраждалий співробітник заслуговує особистої зустрічі і співчуття, тому що, який би рівень стресу ви не відчували, ваші дії зроблять їхній рівень стресу таким же, а то й гіршим.

Людям не потрібно чути, як ви беземоційно говорите: «Послухайте, у нас немає вибору. Це наша робота, інакше у нас у всіх закінчаться гроші». Це може бути правдою, але в таких словах немає співчуття. Це має бути більше схоже на: «На жаль, ми прийняли рішення, що ваша посада скорочується. Мені дуже шкода, що це сталося, і мені важко усвідомлювати, який це має бути тягар для вас». Звичайно, це не змінить результат, але це гуманно.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X