Затори у Києві: як звільнити місто від навали машин

12 лютого 2020, 08:10
НВ Преміум

Через кілька років більшість автомобілістів у Києві будуть витрачати на дорогу додому не менше трьох годин на день. Що дешевше — нові розв’язки чи безкоштовний громадський транспорт?

Час, який середньостатистичний киянин стоїть у заторах за рік, можна витратити на перегляд 201 серії Гри престолів, посадку 228 дерев або приготування 11 тис. печивок. Такі розрахунки експертів нідерландської компанії TomTom, яка займається поставками пристроїв GPS-навігації. У минулому році київським автомобілістам довелося простояти в заторах, в середньому, 227 годин кожному, сказано в Індексі руху транспорту 2019, опублікованому компанією. Столичні дороги перевантажені на 53%. І це не межа.

Відео дня

Чому Київ не їде

Дмитро Беспалов, директор компанії А + С, яка займається вивченням автомобільного трафіку, згоден зі своїми нідерландськими колегами. «В середньому кияни з однієї точки до іншої добираються за одну годину 10 хвилин. Раніше ми припускали, що до 2025 року в тягучці автомобілісти будуть проводити вже півтори-дві години. Але, мабуть, цей період настане набагато раніше», — говорить експерт. За його словами, затори стали з’являтися навіть на невеликих і тихих вулицях, які ще кілька років тому були порожні.

По Києву все важче їздити з кількох причин. Одна з них — зростає кількість транспорту. За даними асоціації Укравтопром, в минулому році в Україні продано 88,5 тис. автомобілів, що на 8,2% більше у порівнянні з 2018 роком. Залізних коней з пробігом у січні-вересні минулого року завезено близько 348 тис., що на 280% більше у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року, сказано в звітах Державної фіскальної служби. Скільки з них потрапило на київські вулиці — точних даних немає. Очевидно, значна частина, оскільки в столиці більше платоспроможних покупців авто.

Інфраструктура тріщить по швах, визнає Дмитро Беспалов. Мости і дороги доводиться постійно ремонтувати, що лише погіршує ситуацію. Навколо столиці недобудована Окружна дорога, яка б дозволила транзитному транспорту не заїжджати в місто.

«90% транзиту з Європи на лівий берег України — і з лівого берега України в Європу йде через Київ, через Південний міст, тому що наступна транзитна переправа — це Черкаси, але там або ремонт, або одна лінія всього, і звичайно, весь трафік, все фури їдуть до нас», — повідомив радник мера Києва Максим Бахматов у ефірі Радіо НВ.

Де з заторами найгірше

Показати ще новини
Радіо НВ
X