Заступник міністра фінансів Олександр Кава про гроші для євроколії і вигоду для держави від розвитку інфраструктури

29 березня 2021, 09:37
NV Преміум
Автор: Артем Ільїн

Чому держава замислилась про будівництво залізничної євроколії, як потрібно модернізувати існуючу інфраструктуру і скільки це коштуватиме держбюджету розповів заступник міністра фінансів Олександр Кава.

В Україні активно обговорюються перспективи будівництва залізничної колії європейського стандарту. Вона має стати основною для розвитку високошвидкісного пасажирського сполучення. НВ Бізнес вже дізнався думку прихильників та опонентів такого вектора розвитку залізничного сполучення в країні. Також нам вдалося поспілкуватися з Олександром Кавою, заступником міністра фінансів України, який бере активну участь в обговоренні цього та інших інфраструктурних проектів з боку Мінфіну. Чиновник розповів про перспективи і вартості будівництва нової євроколії, фінансової потреби для модернізації існуючої інфраструктури, а також про вигоди, які отримує держава від розвитку високошвидкісного залізничного сполучення.

Відео дня

— Проект будівництва залізничної колії європейського стандарту (євроколії) між великими містами України — це політичний чи економічний проект? Яка його мета?

— Треба почати з того, що в Європі немає єдиного стандарту ширини колії. Дійсно в більшості країн ЄС ширина колії 1435 мм. Але, наприклад, в Іспанії та Португалії ширина колії 1668 мм — т. зв. іберійська колія, в Фінляндії ширина колії 1524 мм, а в країнах Балтії — 1520 мм.

В Україні більшість ліній мають ширину колії 1520 мм, але для того, щоб дати громадянам якісний сервіс європейського рівня, треба починати не зі зміни ширини колії, а з впровадження європейських підходів до розвитку і фінансування залізничного транспорту.

З технічного боку різниця не тільки у відстані між рейками, а й в необхідності переоснащення систем диспетчеризації, систем централізації і блокування, систем управління рухом, самого рухомого складу і навчання відповідних спеціалістів, а також іншої супутньої інфраструктури. А це все вимагає значних коштів.

Для пасажира важлива не відстань між рейками, а зручність і швидкість поїздки. Саме поліпшення цих параметрів є як політичним завданням для влади, так і економічним проектом. І ширина колії тут далеко не головний показник.

— Яка оціночна вартість проекту і терміни окупності? Хто може його профінансувати?

Показати ще новини
Радіо NV
X