Змінює бізнес-моделі та переїжджає. Як виживає бізнес через 50 днів війни — дослідження AmCham, інфографіка

19 квітня, 13:49
Андрій Гундер, президент Американської торговельної палати в Україні (Фото:Олександр Медведєв / НВ)

Андрій Гундер, президент Американської торговельної палати в Україні (Фото:Олександр Медведєв / НВ)

Після 50 днів війни продовжує повністю функціонувати 41% компаній-членів Американської торговельної палати в Україні, цілком припинили діяльність лише 2% компаній.

Війна Росії проти України — головні події 3 червня

29% компаній провели релокацію всередині України, та 19% провели релокацію за межі України, 15% довелося закрити офіси в деяких регіонах. Про це свідчать результати опитування Ведення бізнесу під час війни в Україні. Тиждень 8, проведеного Американською торговельною палатою*.

Відео дня

Відповіді на питання, чи зазнала компанія операційних змін діяльності під час війни, розподілилися наступним чином:

— 52% компаній зазначили, що їм довелося змінити бізнес-моделі

— 40% - здійснили скорочення витрат

— 20% - запустили нові бізнес-напрями чи послуги

— 17% - взяли проекти з офісів компанії в інших країнах

— 13% - здійснили пошук нових клієнтів за межами України

— 9% - здійснили пошук фінансування в інших країнах

— 2% компаній довелося продати активи

— лише 17% компаній не зазнали змін.

Щодо виплати зарплат:

— 72% компаній продовжують виплачувати заробітну плату та надають додаткову допомогу під час війни

— 16% виплачують заробітну плату в повному обсязі

— 6% частково скоротили заробітну плату

— 6% компаній виплачують 50% заробітної плати.

Компанії-члени Палати зазначили, що їх організації продовжують підтримувати гуманітарний рух. Серед найбільш розповсюджених способів допомоги — фінансова підтримка (76%), волонтерський рух серед співробітників компаній (75%), надання необхідних товарів (44%), надання послуг (41%), надання медикаментів (24%), надання засобів захисту (17%).

Також бізнес продовжує підтримувати українські підрозділи територіальної оборони та збройні сили: 71% компаній-членів зазначили, що частина їх співробітників долучилася до підрозділів територіальної оборони, 35% компаній-членів надають продукти та медикаменти, інші 34% - фінансову допомогу, 22% - послуги та засоби захисту.

Представників бізнес-спільноти попросили вказати найбільші виклики з якими стикаються їх організації після 50 днів війни. Безпека та захист співробітників (79%), логістика та транспорт (50%), відсутність клієнтів та замовлень (36%) були визначені представниками бізнесу як ТОП-3 найбільші виклики. Серед інших — експортно-імпортні операції (26%), релокація (14%), та пошкоджені активи та майно (10%).

*В опитуванні, яке проводилося з 11 по 18 квітня 2022 року, взяли участь 103 керівники та топ-менеджери компаній-членів Палати. 71% респондентів опитування — керівники компаній. З детальними результатами дослідження можна ознайомитися тут.

Американська торговельна палата в Україні - міжнародна бізнес-асоціація, заснована у 1992 році. З того часу американські, міжнародні та українські компанії-члени Палати інвестували в Україну понад $50 млрд.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X