Власник взуттєвої мережі Carlo Pazolini загруз у боргах і заробив ув'язнення
Як пише РБК, ще два роки тому про Іллю Рєзніка писали, як про успішного бізнесмена, який вирішив захопити увесь світ.
Взуттєва мережа Carlo Pazolini, російський бренд з італійським звучанням, була на піку популярності у 2013 році. Тоді вона налічувала 200 магазинів в Росії і управляла приблизно 50 роздрібними точками в Європі і США.
Проте санкції проти Росії і девальвація рубля не зіграла на руку бренду. Американська мережа компанії закрилася, а в Європі залишилося всього десять магазинів. За даними INFOLine-Аналітики, за 2015 рік продажі компанії знизилися з 8,5 млрд до 7,3 млрд руб., А частка на російському ринку, за даними Euromonitor International, - з 1 до 0,9%.
Вже у березні Альфа-банк звернувся до Арбітражного суду Москви з позовом про визнання Carlo Pazolini банкрутом, а на початку серпня почалися слухання у Високому суді Лондона про арешт засновника і співвласника мережі Іллі Рєзніка.
А у серпні 2016 Суд постановив заочно укласти Резника до в'язниці Пентонвілл на термін 1,5 року за "неповагу до суду". Суд також зобов'язав Резника компенсувати судові витрати Альфа-банку в розмірі $ 80 тис.
Історія успіху Рєзніка бере свій початок у далекому 1992, коли 30-річний інженер-автомобілебудівник заводу Москвич вперше зайнявся бізнесом: почав імпортувати взуття з Італії. У 1995 році до імпорту додалася власна роздріб: був відкритий перший фірмовий магазин Carlo Pazolini. Самі магазини в той час вигідно відрізнялися від конкурентів: їх площа в 2-3 рази перевищувала стандартні формати, 300-400 кв. м проти 70-150 кв. м, а взуття продавалася в сегменті «доступною розкоші» - в самому верху середнього цінового сегмента. Через два роки зароблені на продажу італійського взуття гроші Резник вклав у власне виробництво: купив взуттєві фабрики в селищі Точкові, Кубинці (Московська область) і в Україні.
До 2005 року у Carlo Pazolini було вже 46 магазинів, а оборот компанії становив $ 65 млн. Однак потенціал імпортозаміщення був вичерпаний. Через зростання собівартості виробництво в Росії довелося закрити. Зараз Carlo Pazolini все взуття імпортує з Італії та Китаю.
Згодом Рєзніку в голову прийшла ідея вийти на міжнародний ринок. До 2007 року Резник відкрив два магазини в Празі. Мережа стала відкривати точки в країнах Балтії, в Україні і в Молдавії. У 2010 році відбулася знакова для компанії подія: відкрився магазин Carlo Pazolini в Італії.
У 2011 році Рєзнік почав відкривати магазини в Америці, вклавши «десятки мільйонів доларів». На одну тільки рекламу в США довелося витратити близько $ 10 млн. Всього за рік було відкрито 11 магазинів в Нью-Йорку, Іллінойсі, Мічигані та інших штатах. За два-три роки компанія планувала побудувати в Америці мережу, яку можна порівняти з російською.

Проте сталося геть по-іншому. Через падіння рубля довелося згорнути бізнес в США ще в 2014. Закрилися і три магазини в Великобританії. Зараз в Європі у Carlo Pazolini залишилося всього десять магазинів: окрім Італії, є ще два в Чехії і один в Греції.
З Україною теж виникли проблеми: довелося закривати магазини в Рівному, Вінниці та Донецьку. 7 липня в Господарському суді Черкаської області офіційно стартував процес банкрутства Карло Пазоліні Трейдинга, який ініціював маловідомий приватний підприємець Артем Потапов, про що писало видання Деловая столица.
Бізнес на межі банкрутства, а розраховуватися із боргами за кредити треба. Чи вдасться бізнесмену виповзти з боргової пастки, покаже час.