Державних стимулів до виробництва й експорту — немає. СЕО Терра Фуд про масло, молоко і про те, чому польські сири дешевші за українські

22 липня 2021, 09:03
НВ Преміум

Генеральний директор молочної компанії Терра Фуд, Фортунато Гуадалупі — про те, як змінилися споживчі вподобання українців, компенсацію втрати російського ринку, конкуренцію з польськими виробниками і грецький салат

Італієць Фортунато Гуадалупі — спадковий молочник і один з найвідоміших міжнародних експертів галузі. Його сім'я кілька десятиліть володіла власною молочною компанією, яка переробляла по 10−12 т молока щодня, а в 80-х роках минулого століття вирішила продати бізнес більшому конкуренту — компанії Parmalat. Сюди ж влаштувався і сам підприємець, який у середині 90-х вирушив розвивати український ринок. Побачене в нашій країні здивувало бізнесмена: споживачі скуповували молоко на базарі й насторожено ставилися до новинок, як-от, наприклад, молоко з тривалим терміном зберігання. У 2011 році контрольний пакет Parmalat викупила французька компанія Lactalis.

Відео дня

Шість років тому Фортунато Гуадалупі повернувся в Україну, очоливши компанію Терра Фуд, яка володіє 11-ма молокопереробними підприємствами та центрами заготівлі молока. В інтерв'ю НВ Бізнес Гуадалупі розповів про те, як вдалося компенсувати втрати через закриття російського ринку, як компанія співпрацює з McDonald’s і чому імпортні сири дешевші за українські.

— На початку 90-х років ви приїхали в Україну відкривати представництво італійської корпорації Parmalat. Вдруге ви повернулися в нашу країну майже сім років тому, коли погодилися очолити компанію Терра Фуд. Як змінилася Україна за майже 30 років незалежності?

— Україна стала ще красивішою. Змінилися споживчі вподобання. Я пам’ятаю, як у 90-х роках населення активно купувало молоко у бабусь на ринках. Коли я повернувся в Україну сім років тому, то побачив, що споживачі стали вимогливішими, обізнаними в питаннях якості та харчової безпеки молочних продуктів. Вони більше довіряють якісній продукції за розумною ціною.

Ще один новий тренд — турбота про здорове харчування для всієї родини. Люди переглядають свій раціон і вибирають корисні функціональні продукти.

— Ще до анексії Криму Росія ввела заборону на імпорт молочних продуктів з України, що болісно вдарило по багатьох виробниках. Скільки часу знадобилося, щоб компенсувати втрати, і які нові ринки змогли відкрити українські компанії?

— Коли я вперше приїхав в Україну, населення країни становило 52 млн осіб, і вже тоді спостерігався негативний демографічний індекс. Ще в 1995—1996 роках я зрозумів, що через 20 років у країні буде 35−40 млн жителів. Але тоді я й гадки не мав, що це станеться через геополітичні події. Добре стратегічне бачення нам сильно допомогло.

Ми втратили величезні обсяги, 1 тис. тонн готової продукції щомісяця.

Що ми зробили? Перейшли на новий асортимент, нові продукти. За три роки змогли завантажити потужності Новоодеського сирзаводу (Миколаївська область), який зараз виробляє близько 500 тонн моцарели на місяць. Ми переглянули рецептури, оптимізували продукти для експорту в країни СНД, Близького Сходу та Азії. Для деяких країн розробляли окрему продукцію.

— Можете навести приклад?

— Плавлені сири в невеликій розфасовці для ОАЕ, країн Середньої Азії та Північної Африки.

— У цих країнах купують продукцію невеликими обсягами?

Так. Наше завдання — намагатися максимізувати якість за найкращими цінами.

— Вам вдалося повністю компенсувати втрати?

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X