Хороші дороги, але є питання. Як низька конкуренція, переплати і втрати на закупівлях скорочують ефект від Великого будівництва

7 серпня 2021, 09:09
НВ Преміум

Масштабний процес будівництва і ремонту транспортної інфраструктури, що охопив Україну, може додати до зростання ВВП 2% і зробити країну великим транзитним хабом. Але неефективність закупівель скорочує позитивний ефект, пише журнал НВ.

П рограма Велике будівництво президента Володимира Зеленського стала потужним інструментом державної підтримки національної економіки в умовах її постковідного відновлення.

Відео дня

Дороги, мости, аеропорти, лікарні, спортивна інфраструктура — меню програми досить різноманітне і багатообіцяюче. Запоріжжя отримає настільки очікуваний вантовий міст через Дніпро, Київ — об'їзну дорогу, аеропорт Бориспіль — відремонтовану трасу, Донбас — ЦНАП і лікарні, а Північна і Південна Україна — одразу кілька важливих автомобільних шосе.

Ідеологами будівництва та ремонту інфраструктури стали МВФ і оВсесвітній банк (ВБ), які рекомендували Україні ще в 2018 році створити для цього Дорожній фонд. А Зеленський і його міністри інфраструктури — спочатку Владислав Криклій, а потім Олександр Кубраков — продовжили справу своїх попередників.

Правда, витрати на інфраструктуру за часів Петра Порошенка були помітно скромніші, підрахували аналітики Київської школи економіки (КШЕ).

У 2021-му вже залучений бюджет Великого будівництва становить 50,3 млрд грн. Це і кошти держскарбниці, і залучені кредити. До кінця року обсяг фінансування зросте в два рази. Подібна сума робить програму куди масштабнішою, ніж навіть інфраструктурна активність часів Віктора Януковича, приурочена до футбольного Євро-2012.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X