В Україні випробують альтернативний підхід до будівництва автошляхів

30 червня 2016, 22:59
2475
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

В Україні пропонують протестувати бетонні дороги

Державне агентство автомобільних шляхів  (Укравтодор) заявило про плани реалізувати пілотний проект з будівництва бетонної дороги

Він повинен показати, наскільки такий тип автошляхів підходить Україні. Експерти вважають, що бетонні дороги будуть більш якісними і надійними, але поки існує ряд невирішених проблем.

У  прес-службі Укравтодору НВ Бізнес повідомили, що мова йде  про проект з будівництва бетонної дороги в Полтавській області, розроблений ще за часів колишнього міністра інфраструктури Андрія Пивоварського. Проте проект зараз перебуває на стадії розробки і його реалізації можлива в кращому разі наступного року.

Бетонні дороги мають низку переваг у порівнянні з асфальтованими. Зокрема на них не формуються колії, а також вони в кілька разів  міцніші за традиційні.

Заступник міністра інфраструктури Євген Кравцов зазначає, що з досвіду Іспанії та інших країн відомо, що такі шляхи добре використовувати в припортових регіонах. Їх було б непогано побудувати в південних областях України, де йде боротьба з перенавантаженням автівок.  Там вантажівки на під’їздах до портів буквально нищать дороги.

Та не все так просто. "Зараз в Україні тільки 2% доріг мають бетонне покриття. Тому що їх важко утримувати взимку, адже вони вимагають інших, ніж асфальтовані, підходів до експлуатації", – розказав заступник голови Укравтодору Володимир Сущенко 29 червня в ході засідання Американської торгової палати в Україні. За його словами бетон сильно піддається корозії в зимовий період через сіль, що використовується проти ожеледиці.

Окрім того, за словами експерта громадської ініціативи Реанімаційний пакет реформ Андрія Мартенса, техніка, що обслуговує дороги в Україні, призначена лише для асфальтованих шляхів. "Та й підрядників і спеціалізованої техніки для будівництва бетонних доріг в Україні поки що немає ", – пояснили в прес-службі Укравтодору.

Доцент кафедри будівництва та експлуатації Національного транспортного університету Олег Островерхий зазначає, що з якщо порівнювати вартість різних типів доріг з огляду на строк їх експлуатації (до 25 років для бетонних, та до 15 років для асфальтованих), то особливої різниці не буде.

Та у бетонних доріг є свої плюси, зазначив на засіданні виконавчий директор Укрцементу Роман Скільський. Адже асфальт у нас на 95% імпортний, а цемент український.  “Ніхто не наполягає на тому, щоб будувати такі дороги по всій Україні, але їх можна використовувати там, де є підвищене навантаження і дозволяє клімат», – каже він.

Вибір редакції

Мода

Сьогодні, 12:12

article_img
На вулицях Парижа. Наомі Кемпбелл одягла джинси українського дизайнера
Статті

Сьогодні, 11:45

article_img
Бос Нафтогазу. Андрій Коболєв - про Газпром, Тимошенко і непрості стосунки з Коломойським та Фірташем
Ігри

Сьогодні, 22:02

article_img
Божественна комедія для геймерів. Огляд гри Hades

Головне

Події

Сьогодні, 21:24

article_img
Зниклий на Донбасі боєць 58-ї бригади потрапив у полон до бойовиків "ДНР"
Економіка

Сьогодні, 13:50

article_img
Для своїх та іноземців. В Україні збільшили туристичний збір
Країни

Сьогодні, 18:50

article_img
У районі Керченської протоки загорілися два судна